Перегляд за Автор "Kultaieva, M."
Зараз показано 1 - 4 з 4
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументOn Advantage or Disadvantage of Academic Scholarship for Life(Інститут вищої освіти Національної академії педагогічних наук України, 2023) Kultaieva, M.; Grygorova, N.The article with allusions on Nietzsche’s provocation about history lessons proposes an interdisciplinary approach to academic scholarship considered as a special cultural and organizational form of advanced studies aimed at professional development or skill exchange, which have influence on human being in contemporary societies involved in the process of globalization. The theoretical conceptualization of institutionalized forms of scholarships and internships is analyze in connection with its practical representation and economical allocation. Pathological representations of academic scholarship as an end in itself are unveiled as a kind of conspicuous consumptions symbolizing the status position or exclusivity on the borders between academic community and mass-media. The purpose of this article is to explicate some representations of academic scholarship in the contexts of the academic capitalism searching the way of overcoming its utilitarian limitations with universal ethical imperatives. To realize such a purpose, phenomenological reduction is applied in combination with the biographical method. Assumptions made in the article are verified on biographical fragments of curriculum vitae of influential sociologists such as Ralf Dahrendorf and Niklas Luhmann, because the social and professional self-realization and revision of the life-priorities of them was due in many aspects to academic scholarship gained by different ways but with success, especially in the field of educational policy and in the case of establishing democracy in the process of post-totalitarian transformation in Germany. This experience can be useful for Ukraine as well. The phenomenon of the cultural shock and its influence on visiting scholars is explicated. The role of communication between epistemic cultures is emphasized on by overcoming epistemic injustice and establishing academic integrity. В статті з алюзією на провокацію Фрідріха Ніцше щодо уроків історії пропонується міждисциплінарний підхід до аналізу академічного стажування як специфічної культурної та організаційної форми навчання закордоном з метою підвищення кваліфікації та обміну досвідом, що має вплив на людське буття у сучасних соціумах, які зазнали викликів глобалізації. Теоретична концептуалізація інституціональних форм стажування науковопедагогічних і науково-дослідних кадрів розглядається у тісному зв’язку з їхньою практичною репрезентацією та економічним запитом на результати стажування. Патологічні репрезентації академічного стажування як самоцілі розкриваються як різновид престижного споживання, яке не відповідає настановам академічної доброчесності у її широкому розумінні, символізуючи статусну позицію або ексклюзивність особистості науковця на межі між науковою спільнотою та медійним простором. Метою статті є розкриття модифікацій наукового стажування у контекстах академічного капіталізму та виявлення можливостей виходу за його утилітаристські обмеження на основі етики відповідальності. Це здійснюється через здійснення феноменологічної редукції із залученням біографічного методу. Зроблені припущення верифікуються на матеріалі біографій видатних соціологів Ральфа Дарендорфа та Нікласа Лумана, суспільна самореалізація яких у різних галузях політики, в тому числі й в освіті, відбулась у ході критичного опрацювання результатів наукового стажування, під впливом якого певною мірою відбулась переорієнтація їхніх життєвих пріоритетів, передусім у галузі освітньої політики та розбудови демократії у Німеччині, що може бути корисним для України. Розкриваються негативні наслідки культурного шоку, які криють у собі ризики дезорієнтації у процесу стажування та навчання закордоном, запобіжником якої мають служити національні пріоритети рідної країни науковця. Показана роль комунікації між епістемними культурами у цьому процесі, а також у подолання епістемної несправедливості.
- ДокументPractical Turn in Cosmological Discourse: Ethical and Educational Interventions(Philosophy and Cosmology, 2024) Kultaieva, M.; Panchenko, L.; Radionova, N.The practical turn in cosmological discourse is explicated in the contests of actual post-secular tendencies with their searching for new worldview orientations in research practices of cosmology and self-understanding of human as active and passive actor in space explorations. The interdependence of cosmological and ethical discourse within their educational possibilities is analyzed on materials of universal and suffering ethics emphasizing of imperatives of responsibility and reverence for life. The educational potential of cosmological studies is explicated with their contribution to new planetary spiritual culture required for preventing of planetary ecological crisis. The distinction between astronomy and astrology is showed on the borders of cosmological discourse and in educational practices. Практичний поворот у космологічному дискурсі експлікується у протистоянні актуальних постсекулярних тенденцій з їх пошуком нових світоглядних орієнтирів у дослідницьких практиках космології та самоусвідомленням людини як активного і пасивного суб'єкта космічних досліджень. На матеріалі універсальної етики та етики страждання з акцентом на імперативах відповідальності та благоговіння перед життям проаналізовано взаємозалежність космологічного та етичного дискурсу в межах їхніх виховних можливостей. Виховний потенціал космологічних досліджень експлікується через їхній внесок у формування нової планетарної духовної культури, необхідної для запобігання планетарній екологічній кризі. Розмежування між астрономією та астрологією показано на межі космологічного дискурсу та в освітніх практиках.
- ДокументRepresentación en prácticas educativas: afirmaciones reales y replanteamiento de la tradición pedagógica(Pui-Salabarría S.C., México, 2020) Kultaieva, M.; Radionova, N.; Ivastchenko, O.; Grigorova, N.El artículo contiene un análisis de representaciones de imágenes en prácticas educativas como una aparición del giro pictórico en los humanitarios, especialmente en pedagogía y prácticas educativas dirigidas a la formación de la cultura de la cosmovisión por parte de los estudiantes. El giro pictórico del pensamiento filosófico y pedagógico y sus consecuencias en las prácticas educativas se reflejan en sus valores comunicativos. La cultura pictórica desarrollada tanto en la corriente de la tradición como en la tendencia de la digitalización puede ser capaz de crear síntesis y formas híbridas para estimular las prácticas educativas adecuadas a las necesidades reales. Para comprender esas posibilidades, es necesario revelar la implicación filosófica de la cultura pictórica en el campo problemático de la pedagogía. Стаття містить аналіз використання зображень у навчальній практиціі у гуманітаріїв, особливо в педагогіці і освітній практиці, спрямоване на формування у студентів світоглядної культури. Мальовничий поворот філософсько-педагогічної думки і її наслідки в освітній практиці відображені в його комунікативних цінностях. Образотворча культура розвивалася як в традиційному руслі, так і в тенденції цифровізації, що дозволяє створювати гібридні форми для стимулювання освітніх практик, созвучних актуальним потребам. Для розуміння цих можливостей необхідно розкрити філософське значення образотворчої культури на проблемному полі педагогіки. Статья содержит анализ использования изображений в учебной практике и у гуманитариев, особенно в педагогике и образовательной практике, направленное на формирование у студентов мировоззренческой культуры. Живописный поворот философско-педагогической мысли и ее последствия в образовательной практике отражены в его коммуникативных ценностях. Изобразительная культура развивалась как в традиционном русле, так и в тенденции цифровизации, что позволяет создавать гибридные формы для стимулирования образовательных практик, созвучно актуальным потребностям. Для понимания этих возможностей необходимо раскрыть философское значение изобразительной культуры на проблемном поле педагогики.The article contains an analysis of pictures representations in educational practices as an appearance of the pictorial turn in humanitarians, especially in pedagogy and educational practices directed on forming of worldview culture by students. The pictorial turn of the philosophical and pedagogical thought and its consequences in educational practices are reflected in its communicative values. The pictorial culture developed both in the stream of tradition and in trend of the digitalization can be able to create synthesis and hybrid forms for stimulation educational practices adequate to the actual requires. For understanding of those possibilities, it is necessary to unveil philosophical implication of the pictorial culture on the problem field of the pedagogy.
- ДокументРphilosophy of peace, its semantics аnd metaphors(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-07-15) Kultaieva, M.The article proposes considering the philosophy of peace in its different representations. This diversity of approaches is regarded on semantics and metaphors for peace. The transformations of Kantian ethics and peace conceptualizations are analyzed and is taking also comparison with the Skovoroda’s approach to the foundations of the peaceful life. It is emphasizing that the culture of freedom and rule of law make the culture of peace possible. В статті пропонується розгляд філософії миру у її різних репрезентаціях. Ця різноманітність підходів розглядається крізь призму семантик і метафорики миру. Здійснюється порівняння кантівської та сковородинівської традиції філософської концептуалізації миру. Підкреслюється, що культура миру має ґрунтуватись на культурі свободи та верховенстві права.