Перегляд за Автор "Kazachiner, О."
Зараз показано 1 - 3 з 3
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументDeveloping Teachers’ Inclusive Competence by Means of ICT in Postgraduate Education(LUMEN Publishing House, 2021) Boychuk, Yu.; Kazachiner, О.The traditional organization of increasing the teachers’ level of inclusive competence in the system of postgraduate education in the framework of stationary courses is not effective enough. One of the reasons for this is lack of access to a large amount of the latest information that is available in modern research. Rapid changes in information technologies development open up more opportunities for modern teacher to acquire the necessary professional knowledge for teaching children with special educational needs. The article proposes an improved organization for increasing the level of inclusive competence in the postgraduate education, in which, along with traditional training in the framework of stationary courses, teachers, using ICT, participate in online courses and webinars posted on various educational platforms in the Internet. The characteristics of educational platforms ed-era.com, futurelearn.com, elt.oup.com, coursera.org, vseosvita.ua were analyzed. Pedagogical experiment was carried out, in which 2 groups of English teachers participated. In the control group, professional development was carried out traditionally, and in the experimental group – within the framework of improved organization of training. The analysis of the results showed that in the experimental group the greater level of inclusive competence was achieved in comparison with the control group. It was proved that this result was achieved thanks to improved organization of training using ICT tools. The results of the pedagogical experiment indicate the advantage of proposed organization for teachers’ inclusive competence development in comparison with the existing one. In connection with the above, the work, in our opinion, is of international importance. Традиційна організація підвищення рівня інклюзивної компетентності викладачів у системі післядипломної освіти в рамках стаціонарних курсів є недостатньо ефективною. Однією з причин цього є відсутність доступу до великої кількості новітньої інформації, яка є в сучасних дослідженнях. Стрімкі зміни в розвитку інформаційних технологій відкривають перед сучасним учителем більше можливостей для отримання необхідних професійних знань для навчання дітей з особливими освітніми потребами. У статті пропонується вдосконалена організація підвищення рівня інклюзивної компетентності в післядипломній освіті, за якої поряд із традиційним навчанням у рамках стаціонарних курсів викладачі, використовуючи ІКТ, беруть участь в онлайн-курсах та вебінарах, розміщених на різних освітніх платформах Інтернет. Проаналізовано характеристики освітніх платформ ed-era.com, futurelearn.com, elt.oup.com, coursera.org, vseosvita.ua. Було проведено педагогічний експеримент, в якому взяли участь 2 групи вчителів англійської мови. У контрольній групі підвищення кваліфікації здійснювалося традиційно, а в експериментальній – в рамках вдосконалення організації навчання. Аналіз результатів показав, що в експериментальній групі досягнуто більшого рівня інклюзивної компетентності порівняно з контрольною групою. Доведено, що цього результату досягнуто завдяки вдосконаленню організації навчання з використанням засобів ІКТ. Результати педагогічного експерименту свідчать про перевагу запропонованої організації розвитку інклюзивної компетентності вчителів у порівнянні з існуючою. У зв’язку з вищевикладеним робота, на нашу думку, має міжнародне значення. Традиционная организация повышения уровня инклюзивной компетентности педагогов в системе последипломного образования в рамках стационарных курсов недостаточно эффективна. Одной из причин этого является отсутствие доступа к большому количеству новейшей информации, которая имеется в современных исследованиях. Быстрые изменения в развитии информационных технологий открывают перед современным учителем все больше возможностей для приобретения необходимых профессиональных знаний для обучения детей с особыми образовательными потребностями. В статье предлагается усовершенствованная организация повышения уровня инклюзивной компетентности в последипломном образовании, при которой, наряду с традиционным обучением в рамках стационарных курсов, преподаватели, используя ИКТ, участвуют в онлайн-курсах и вебинарах, размещенных на различных образовательных платформах в Интернет. Проанализированы характеристики образовательных платформ ed-era.com, futurelearn.com, elt.oup.com, coursera.org, vseosvita.ua. Проведен педагогический эксперимент, в котором приняли участие 2 группы учителей английского языка. В контрольной группе повышение квалификации осуществлялось традиционно, а в экспериментальной группе – в рамках усовершенствованной организации обучения. Анализ результатов показал, что в экспериментальной группе достигнут больший уровень инклюзивной компетентности по сравнению с контрольной группой. Доказано, что данный результат был достигнут благодаря усовершенствованной организации обучения с использованием средств ИКТ. Результаты педагогического эксперимента свидетельствуют о преимуществе предлагаемой организации развития инклюзивной компетентности педагогов по сравнению с существующей. В связи с изложенным работа, на наш взгляд, имеет международное значение.
- ДокументTeaching gifted students by foreign language teachers in a mixed-ability class(Інститут обдарованої дитини НАПН України, 2016) Kazachiner, О.Based on scientific and pedagogical literature analysis some strategies that can be used by a teacher to teach gifted students a foreign language in conditions of mixed-ability class are offered. На основі аналізу науково-педагогічної літератури пропонуються деякі стратегії, які вчитель може використовувати для навчання обдарованих учнів іноземній мові в умовах різнорівневого класу. На основе анализа научно-педагогической литературы предлагаются стратегии, которые могут быть использованы учителем для обучения одаренных школьников иностранному языку в условиях разноуровневого класса.
- ДокументTeaching special-needs students in a regular classroom : problems and strategies(Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького, 2017) Kazachiner, О.Purpose. The aim of this research is to identify and to analyze the problems and strategies of teaching special-needs students in a regular classroom. Methods of research are analysis of scientific literature, synthesis, generalization, classification. The results of the research showed that there are such problems connected with teaching in inclusive learning environment as: 1) some teachers feel that the students with special needs slow the progression of the class, making it difficult to get through the curriculum; 2) inability to teach in the same way that they have become accustomed; special adaptations to style of teaching and content need to be made; 3) a classroom teacher is expected to select educational methodology to best suit each student, what is a challenging goal for one teacher who potentially has more than 30 students in each of five to seven classes; 4) teachers vary greatly in their attitudes, standards, tolerances, and expectations. We analyzed and described five evidence-based models for co-teaching: One Teach, One Assist, Station Teaching, Parallel Teaching, Alternative Teaching, and Team Teaching and besides differentiated instruction. Originality. Among dozens of technologies of teaching children with special educational needs, we singled out the most widespread and the most suitable of them for the teacher who works in general educational establishments. We also showed the problems connected with providing inclusive education in modern conditions. Conclusion. While the regular classroom may not be the best learning environment for every child with a disability, it is highly desirable for all who can benefit. It provides contact with age peers and prepares all students for the diversity of the world beyond the classroom. Розглянуто проблему навчання дітей з особливими освітніми потребами у звичайних класах закладів загальної середньої освіти. Визначено основні проблеми, що пов’язані з особливостями впровадження інклюзивного навчання в сучасних умовах. Схарактеризовано провідні стратегії навчання дітей з особливими освітніми потребами разом з однолітками типового розвитку. Рассмотрена проблема обучения детей с особыми образовательными потребностями в обычных классах учреждений общего среднего образования. Определены основные проблемы, связанные с особенностями внедрения инклюзивного обучения в современных условиях. Охарактеризованы ведущие стратегии обучения детей с особыми образовательными потребностями вместе со сверстниками типичного развития.