Перегляд за Автор "Baidala, V."
Зараз показано 1 - 3 з 3
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументA new look at the problem of motivational ensuring for students in the secondary school(Innovare Academics Sciences Pvt. Ltd, Bhopal, 2020) Mikhailychenko, O.; Baidala, V.; Smyrnova, T.; Vasylieva, L.; Tomashevska, A.; Danylovych, O.Motivating students to gain new knowledge is a task that secondary school teachers face daily. This occurs because of the fact that the child is not aware of his future professional choice and cannot independently determine the level of significance of studying new subjects, including another (non-native) language. In the framework of this study, the problem of motivational support in the study of a foreign language by secondary school students was studied. The importance and necessity of motivating students to increase interest in learning and gaining new knowledge is shown. The need to create a creative work environment in the classroom, which will allow students to feel more talented and resourceful, was taken into account. The role and place of folklore in stimulating the study of a foreign language is determined. Мотивувати учнів до отримання нових знань - завдання, з якою вчителі середніх шкіл стикаються щодня. Це відбувається через те, що дитина не усвідомлює свій майбутній професійний вибір і не може самостійно визначити рівень значимості вивчення нових предметів, в тому числі іншої (нерідної) мови. В рамках дослідження вивчалася проблема мотиваційної підтримки при вивченні іноземної мови учнями загальноосвітніх шкіл. Показана важливість і необхідність мотивації студентів до підвищення інтересу до навчання і отримання нових знань. Враховано необхідність створення творчого робочого середовища в класі, яке дозволить учням відчувати себе більш талановитими і винахідливими. Визначено роль і місце фольклору в стимулюванні вивчення іноземної мови. Мотивировать учеников к получению новых знаний - задача, с которой учителя средних школ сталкиваются ежедневно. Это происходит из-за того, что ребенок не осознает свой будущий профессиональный выбор и не может самостоятельно определить уровень значимости изучения новых предметов, в том числе другого (неродного) языка. В рамках исследования изучалась проблема мотивационной поддержки при изучении иностранного языка учащимися общеобразовательных школ. Показана важность и необходимость мотивации студентов к повышению интереса к обучению и получению новых знаний. Учтена необходимость создания творческой рабочей среды в классе, которая позволит учащимся чувствовать себя более талантливыми и находчивыми. Определены роль и место фольклора в стимулировании изучения иностранного языка.
- ДокументRole of information and communication technology in education(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019-11-18) Khoroshylova, I.; Baidala, V.The article highlights the role of information and communication technologies in education. У статті висвітлюється тема ролі інформаційних та комунікаційних технологій в освіті. В статье освещается тема роли информационных и коммуникационных технологий в образовании.
- ДокументTheory and Practice of Future Teacher’s Training for Work in New Ukrainian School(OKTAN PRINT s.r.o., 2020) Andriievska, V.; Baidala, V.; Balatsynova, A.; Bashkir, O.; Bilousova, L.; Borysenko, N.; Boychuk, Y.; Burlachenko, N.; Byhar, A.; Chernovol-Tkachenko, R.; Danylyuk, S.; Kramska, Z.; Krapivnyk, G.; Kravets, V.; Kryshchuk, B.; Kupina, I.; Kuzmina, O.; Lebedyk, L.; Lebid, O.; Loiik, H.; Luparenko, S.; Pisotska, M.; Malykhina, E.; Marionda, I.; Marmaza, O.; Martyniuk, A.; Masiuk, O.; Meshko, H.; Meshko, O.; Mohammad Ameri, S.; Naboka, O.; Nahachevska, Z.; Pits, I.; Nebytova, I.; Ostrovska, N.; Рartola, V.; Peklina, G.; Peretyaha, L.; Petryshyn, L.; Pinskiy, O.; Plis, V.; Popova, O.; Prokop, I.; Prokopenko, A.; Prokopenko, I.; Prokopenko, I.; Pylypiv, O.; Radziievska, O.; Sultanova, N.; Rohalska-Yablonskaa, I.; Romanyshyna, O.; Rybalko, L.; Sapozhnikov, V.; Sapozhnikova, D.; Savchenko, S.; Semenovych, K.; Shcheblykina, T.; Shpak, V.; Shyshenko, V.; Syvokhop, E.; Sivak, N.; Skhirta, M.; Smolуanyuk, N.; Sobchenko, T.; Starikova, L.; Stepanenko, V.; Strelnikov, V.; Temchenko, O.; Tkachenko, L.; Tkachov, A.; Tkachov, S.; Tkachova, N.; Tokarieva, A.; Trubavina, I.; Tsybulko, L.; Domina, V.; Turishcheva, L.; Tytarenko, L.; Ushmarova, V.; Volkova, N.; Vorozhbit-Horbatiuk, V.; Yepikhina, M.; Yermakova, T.; Yershova-Babenko, I.; Yesman, I.; Yurkiv, Y.; Dorozhko, I.; Zelenska, L.; Zhadko, O.; Zhelanova, V.; Zhukov, V.; Zhyrska, H.; Zolotukhina, S.; Zozulia, K.; Dovzhenko, T.; Dzhezheley, O.; Dzhus, O.; Emets, A.; Fentsуk, O.; Filatova, L.; Fomina, L.; Gepenko, L.; Gerasimova, N.; Gerasymova, I.; Grechanyk, О.; Grygorash, V.; Guzenko, N.; Havrysh, I.; Horovenko, O.; Ionova, O.; Kabatska, O.; Kabus, N.; Kalina, K.; Kaplun, S.; Karaman, O.; Karpova, M.; Kazachiner, O.; Kazakova, N.; Khlebnikova, T.; Kikinezhdi, O.; Kin, O.; Kiz, O.; Kniaz, H.; Korinna, H.; Koroliova, L.; Kovalenko, O.; Kovalenko, V.The monograph is dedicated to substantiation of future teacher’s training for work in New Ukrainian school, which is an important problem of reforms in modern education in Ukraine. The study of the authors presents the theory, methods and generalized experience in teacher’s training on a new basis. The authors have generalized the new approaches to teacher’s training, ways, conditions and methods of introduction of them into practice of higher pedagogical education. They have revealed the new concepts, which are important for updating the content and methods of future teacher’s training, the new and improved methods of organizing the educational process on a new basis. The new experience in teacher’s training, which was experimentally verified and tested in theprocess of future teachers’ training, has been broadly generalized. The monograph is based on the Concept of the New Ukrainian School, current legislation on education, higher and general secondary education in Ukraine. It can be recommended for training teachers, students and applicants for bachelor’s and master’s degrees, post-graduate students, research and teaching staff of institutions of higher pedagogical education and for a wide range of scholars and teachers. Монографія присвячена обґрунтуванню підготовки майбутніх учителів до роботи в новій українській школі, що є важливою проблемою реформ сучасної освіти в Україні. У дослідженні авторів на новій основі представлена теорія, методи та узагальнений досвід підготовки вчителів. Автори узагальнили нові підходи до навчання вчителів, шляхи, умови та методи впровадження їх у практику вищої педагогічної освіти. Вони розкрили нові концепції, важливі для оновлення змісту та методів навчання майбутнього вчителя, нові та вдосконалені методи організації навчального процесу на нових засадах. Новий досвід підготовки вчителів, який був експериментально перевірений та перевірений у процесі підготовки майбутніх учителів, широко узагальнений. Монографія базується на Концепції Нової української школи, чинному законодавстві про освіту, вищу та загальну середню освіту в Україні. Це може бути рекомендовано для підготовки викладачів, студентів та здобувачів ступеня бакалавра та магістра, аспірантів, науково-викладацького складу вищих педагогічних навчальних закладів, а також для широкого кола науковців та викладачів. Монография посвящена обоснованию подготовки будущих учителей к работе в Новой украинской школе, что является важной проблемой реформ современного образования в Украине. В исследовании авторов на новой основе представлена теория, методы и обобщенный опыт подготовки учителей. Авторы обобщили новые подходы к обучению учителей, пути, условия и методы внедрения их в практику высшего педагогического образования. Они раскрыли новые концепции, важные для обновления содержания и методов обучения будущего учителя, новые и усовершенствованные методы организации учебного процесса на новых принципах. Новый опыт подготовки учителей, который был экспериментально проверенный и проверенный в процессе подготовки будущих учителей, широко обобщенный. Монография базируется на Концепции новой украинской школы, действующем законодательстве об образовании, высшее и среднее образование в Украине. Это может быть рекомендовано для подготовки преподавателей, студентов и соискателей степени бакалавра и магистра, аспирантов, научно-преподавательского состава высших педагогических учебных заведений, а также для широкого круга ученых и преподавателей.