Перегляд за Автор "Яворівська, В. Л."
Зараз показано 1 - 2 з 2
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВікові особливості молодших школярів та їх врахування у забезпеченні пізнавальної активності(Pegas Publishing, 2022-10-20) Яворівська, В. Л.; Cидоренко, В. А.На сьогодні дослідження і врахування вікових особливостей дітей молодшого шкільного віку зостається одним з актуальніших завдань сучасної педагогіки. Тому метою нашої статті є визначення вікових особливостей розвитку молодших школярів та необхідність їх врахування у забезпеченні пізнавальної активності.Низку наукових праць присвячено віковій періодизації. За сучасною періодизацією молодший шкільний вік триває від 6 до 11-12 років. В цей період необхідно знати і враховувати розвиток пізнавальних процесів психіки молодших школярів, властивості їх пам’яті, схильності та інтереси, а також схильність до вивчення певних дисциплін. Беручи до уваги ці особливості здійснюється індивідуальний підхід до учнів у навчанні. Автори статті приділили значну увагу вивченню й розвитку чуттєво-емоційної сфери молодших школярів та врахуванню типології характеру кожної дитини, що, в свою чергу, сприяє кращій організації діяльності шкільного колективу, розподілу суспільних доручень тощо. В статті зазначено, що вікові особливості розвитку дітей молодшого шкільного віку проявляються в їхньому формуванні як особистості. Зокрема, визначено, що особистісний розвиток кожного учня характеризується значними індивідуальними від- мінностями та особливостями, які слід враховувати в освітньому процесі початкової школи. Today, the study and consideration of the age-related peculiarities of primary school children remains one of the most urgent tasks of modern pedagogy. Therefore, the purpose of our article is to determine the age-specific features of primary school children's development and the need to take them into account in ensuring cognitive activity.A number of scientific works are devoted to age periodisation. According to the modern periodisation, primary school age lasts from 6 to 11-12 years. During this period, it is necessary to know and take into account the development of cognitive processes of the psyche of junior schoolchildren, the properties of their memory, inclinations and interests, as well as the propensity to study certain disciplines. Taking these features into account, an individual approach to pupils is carried out. The authors of the article paid considerable attention to the study and development of the sensory-emotional sphere of primary schoolchildren and to the typology of each child's character, which, in turn, contributes to better organisation of the school team, distribution of social tasks, etc. The article notes that the age-related peculiarities of primary school children's development are manifested in their formation as a personality. In particular, it is determined that the personal development of each student is characterised by significant individual differences and peculiarities that should be taken into account in the educational process of primary school.
- ДокументРОЛЬ ЦІННОСТЕЙ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ СУЧАСНОЇ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ(ОО "Институт социальной трансформации", 2016-05-26) Яворівська, В. Л.Криза цінностей, дефіцит духовності зумовлюють напружений пошук шляхів гуманізації життя, осмислення цінностей сучасного і майбутнього. Процес засвоєння культурних цінностей проходить через знайомство з різноманітними текстами, звичаями, нормами поведінки. Засвоєння культурних цінностей є одним із аспектів саморозвитку дітей молодшого шкільного віку, і можливості культури в процесі впливу на особистісний саморозвиток учнів є значним. У людському бутті найбільш важливу роль відіграють базові цінності, до яких відносяться благо, добро, свобода, справедливість, істина, життя, здоров‘я, краса. На таких базових цінностях виховується людина, але орієнтуючись на них формується і суспільство в цілому. Кризис ценностей, дефицит духовности обусловливают напряженный поиск путей гуманизации жизни, осмысление ценностей современного и будущего. Процесс усвоения культурных ценностей проходит через знакомство с разнообразными текстами, обычаями, нормами поведения. Усвоение культурных ценностей является одним из аспектов саморазвития детей младшего школьного возраста, и возможности культуры в процессе воздействия на личностное саморазвитие учащихся является значительным. В человеческом бытии наиболее важную роль играют базовые ценности, к которым относятся благо, добро, свобода, справедливость, истина, жизнь, здоровье, красота. На таких базовых ценностях воспитывается человек, но ориентируясь на них, формируется и общество в целом. The crisis of values, spirituality deficiency causing intense search for ways to humanize life, understanding the present and future value. The process of assimilation of cultural values is through familiarity with a variety of texts, traditions, norms of behavior. The acquisition of cultural property is one of the aspects of self-primary school children, and the possibility of culture in the impact on personal self-development of pupils is significant. In the human being, the most important role played by core values, which include good, good, freedom, justice, truth, life, health and beauty. In such basic values educated man, but focusing on them formed and society as a whole.