Перегляд за Автор "Шкодіна, І. В."
Зараз показано 1 - 2 з 2
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументБЮДЖЕТНА ПОЛІТИКА ТА ЇЇ ОСОБЛИВОСТІ В ЕКОНОМІЦІ УКРАЇНИ(Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, 2021) Шкодіна, І. В.; Зеленько, О. О.У статті розглянуто особливості формування та реалізації бюджетної політики в економіці України, які мають суттєвий вплив на її результативність. Мета: визначення особливостей формування та реалізації бюджетної політики та їх наслідків для національної економіки України. Використовуються загальнонаукові методи пізнання: аналізу і синтезу – для виокремлення окремих особливостей бюджетної політики як на етапі формування так і її реалізації, системно – логічний – для формулювання наслідків існуючої бюджетної політики в Україні та пропозицій із її удосконалення. Отримано такі результати: на основі проведеного у статті дослідження виявлені сучасні особливості формування та реалізації бюджетної політики, які мають суттєвий вплив на її результативність. Проаналізовано наслідки зазначених особливостей для соціально – економічних процесів в країні. З метою покращення результатів бюджетної політики запропоновано систему взаємопов’язаних кроків, які передбачають розробку довгострокової стратегії розвитку економіки, структурно – інвестиційної політики держави з чіткими пріоритетами, бюджетної стратегії на декілька років з обов’язковою прив’язкою до пріоритетів розвитку та запланованих реформ, проведення реформ у пов’язаних з бюджетною системою сферах діяльності, посилення контролю за цільовим використанням бюджетних коштів. Висновки: Проведений аналіз свідчить, що на сучасному етапі розвитку бюджетна політика має певні особливості, які суттєво послаблюють позитивний ефект її застосування. З урахуванням того, що бюджетна політика має значний вплив на напрям розвитку та на ділову активність національної економіки зазначений напрям дослідження ще тривалий час потребуватиме уваги дослідників. Актуальними, є питання пов’язані з формуванням та реалізацією бюджетної стратегії, вибором та фінансуванням структурних пріоритетів та ін. The article considers the peculiarities of the formation and implementation of budget policy in the economy of Ukraine that have a significant impact on its effectiveness. Purpose: to define the peculiarities of the formation and implementation of budget policy and their consequences for the national economy of Ukraine. General scientific methods of obtaining knowledge have been used: analysis and synthesis - to distinguish certain features of budget policy both at the formation and implementation stages, and a system-based logical method - to assess the consequences of the existing budget policy in Ukraine and proposals for its improvement. The following results have been obtained: modern features of the formation and implementation of budget policy which have a significant impact on its effectiveness have been revealed. The impact of these features on socio-economic processes in the country has been analyzed. A system of related steps has been proposed to improve the results of a budget policy. It includes the development of a long-term strategy for the development of the economy, a structural investment policy of the state with well-defined priorities, a budget strategy with mandatory alignment with development priorities and planned reforms for several years, reforms in areas related to the budget system, and increased control over the proper use of budget funds. Conclusions: The analysis shows that fiscal policy has certain features that significantly weaken the positive effect of its application at the current stage of development. As fiscal policy significantly affects the direction of development and the business activity of the national economy, this research strand will still need the researchers’ attention over time. Issues related to the formation and implementation of the budget strategy, selection and financing of structural priorities and so on are relevant.
- ДокументСтійкі фінанси як фактор трансформації фінансових відносин(НДЦ індустріальних проблем розвитку НАН України, Харківський національний економічний університет ім. С. Кузнеця, 2023) Шкодіна, І. В.; Зеленько, О. О.Метою статті є розгляд трансформації фінансових відносин, яка відбувається в результаті активного розвитку стійких фінансів. Усвідомлення бізнесом важливості стійких фінансових стратегій ESG (environmental, social, governance – навколишнє середовище, соціальна сфера, корпоративне управління) стає все більш вагомим для оцінки ефективності глобальної економіки, ринків, галузей і бізнес-моделей. Розвиток стійких фінансів трансформують фінансові відносини: з одного боку, підприємства зобов’язані дотримуватись певних соціальних та екологічних стандартів, але з іншого – підприємства самі переглядають свою стратегію та вдосконалюють її, щоб стати більш стійкими та конкурентоспроможними. Стійкі фінанси забезпечують більш прозорий ринок, що змушує підприємства зважати на соціальні й екологічні аспекти своєї діяльності, оскільки це впливає на доступність «зеленого» фінансування, у тому числі через державні субсидії та податкові знижки. Для збільшення масштабів ринку стійких фінансів уряди країн і міжнародні організації розробляють регуляторну політику та надають фінансову підтримку бізнесу через різноманітні програми та ініціативи. Визначено доцільність розробки в Україні на різних рівнях (міжнародний, національний, регіональний, локальний) стратегій і програм, що спрямовані на залучення міжнародних і національних стійких інвестицій для підтримки повоєнного відновлення економіки. Інституціалізація ринку стійких фінансів та підвищення попиту на персоналізовані портфелі стійких продуктів збільшать прибутковість стійких проєктів, що буде корисним для міжнародного бізнесу в довгостроковій перспективі з точки зору сталості та конкурентоспроможності. Зростатиме інтерес міжнародного бізнесу до різних фінтех-проєктів із можливостями ESG. Водночас важливо не зарегулювати галузь, оскільки багато міжнародних компаній, які бажають переходити до стійкого фінансування, просто не зможуть досягти глобальних чи європейських стандартів. The purpose of the article is to consider the transformation of financial relations, which occurs as a result of the active development of sustainable finance. The business’ awareness of the importance of sustainable ESG financial strategies (environment, social sphere, corporate governance) is becoming increasingly significant for assessing the efficiency of the global economy, markets, industries and business models. The development of sustainable finance transforms financial relations: on the one hand, enterprises are obliged to adhere to certain social and environmental standards, but on the other hand, enterprises themselves revise their strategy and improve it to become more sustainable and competitive. Sustainable finance provides a more transparent market, which forces enterprises to take into account the social and environmental aspects of their activities, as this affects the availability of «green» financing, including through government subsidies and tax rebates. To increase the scale of the sustainable finance market, governments and international organizations develop regulatory policies and provide financial support to businesses through a variety of programs and initiatives. The expediency of developing strategies and programs aimed at attracting international and national sustainable investments to support post-war economic recovery in Ukraine at different levels (international, national, regional, local) has been determined. Institutionalizing the sustainable finance market and increasing demand for personalized sustainable product portfolios will increase the profitability of sustainable projects, which will be beneficial for international business in the long term in view of sustainability and competitiveness. The interest of international business to various fintech projects with ESG capabilities will grow. At the same time, it is important not to overregulate the industry, as many international companies wishing to switch to sustainable financing simply will not be able to achieve global or European standards.