Перегляд за Автор "Шаповалова, Ю. А."
Зараз показано 1 - 4 з 4
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументРозвиток комунікативних навичок у дітей молодшого шкільного віку з інтелектуальними порушеннями засобами арт-терапевтичних технологій(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Шаповалова, Ю. А.У кваліфікаційній роботі здійснено теоретичний аналіз та узагальнення результатів дослідження проблеми розвитку комунікативних навичок у дітей молодшого шкільного віку з інтелектуальними порушеннями засобами арт-терапевтичних технологій. Розглянуто особливості комунікативних навичок дітей молодшого шкільного віку з інтелектуальними порушеннями. Науково обгрунтовано та еспериментально перевірено застосування засобів арт-терапії у розвитку комунікативних навичок дітей молодшого шкільного віку з інтелектуальними порушеннями. The qualification work presents a theoretical analysis and generalization of the results of the study of the problem of developing communication skills in primary school children with intellectual disabilities using art therapy technologies. The features of communication skills of primary school children with intellectual disabilities are considered. The use of art therapy tools in the development of communication skills of primary school children with intellectual disabilities is scientifically substantiated and experimentally tested.
- ДокументФормування словотворчих навичок у старших дошкільників із ЗНМ ІІ рівня в процесі ігрової діяльності(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Шаповалова, Ю. А.У кваліфікаційній роботі здійснено теоретичний аналіз та узагальнення результатів дослідження проблеми формування словотворчих навичок у старших дошкільників із ЗНМ ІІ рівня в процесі ігрової діяльності. Розглянуто особливості словотворчих навичок дітей старшого дошкільного віку з із ЗНМ ІІ рівня. У констатувальному експерименті проведено обстеження дітей та визначено рівень сформованості словотворчих навичок. На формувальному етапі експерименту розроблено та експериментально перевірено ефективність комплексу ігор на формування словотворчих навичок старших дошкільників із ЗНМ ІІ рівня. The qualification work carried out a theoretical analysis and generalization of the results of the study of the problem of the formation of word-forming skills in older preschoolers with ZNM II level in the process of game activity. The features of the word-forming skills of older preschool children with ZNM II level were considered. In the ascertaining experiment, the children were examined and the level of formation of word-forming skills was determined. At the formative stage of the experiment, the effectiveness of a set of games for the formation of word-forming skills in older preschoolers with ZNM II level was developed and experimentally tested.
- ДокументІГРОВА ДІЯЛЬНІСТЬ ЯК ЗАСІБ РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ ДОШКІЛЬНИКІВ З ПОРУШЕННЯМ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО РОЗВИТКУ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Шаповалова, Ю. А.У статті досліджено особливості мовленнєвого розвитку дошкільників з інтелектуальними порушеннями. Зазначено, що для розвитку мовлення дітей дошкільного віку, які мають інтелектуальні порушення, ігрова діяльність має суттєвий вплив на розвиток мовленнєвих компетенцій. Гра посідає одне з провідних місць серед різноманітних видів в корекції мовлення у дітей з інтелектуальними порушеннями в корекційно-виховному процесі. Застосування ігор доцільно при корекції психоемоційного та особистісного розвитку дитини, та паралельно впливає на розвиток усіх структурних компонентів мовленнєвої системи (фонетико-фонематичних процесів, лексики, граматики та зв’язного мовлення). The article deals with the peculiarities of speech development of preschool children with intellectual disabilities. It is noted that for the development of speech of preschool children with intellectual disabilities, game activity has a significant impact on the development of speech competences. The game occupies one of the leading places among the various types in the correction of speech in children with intellectual disabilities in the correctional and educational process. The use of games is advisable in the correction of the child's psycho-emotional and personal development, and simultaneously affects the development of all structural components of the speech system (phonetic and phonemic processes, vocabulary, grammar and connected speech).
- ДокументІГРОВА ДІЯЛЬНІСТЬ ЯК ЗАСІБ фОРМУВАННЯ СЛОВОТВОРЧИХ НАВИЧОК У СТАРШИХ ДОШКІЛЬНИКІВ ІЗ ЗНМ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-04-09) Шаповалова, Ю. А.У статті здійснено теоретичний аналіз вивчення особливостей розвитку словотворчих навичок у дітей старшого дошкільного віку із загальним недорозвиненням мовлення та розглянуто ігрову діяльність як засіб розвитку словотворення. Словотворення - це активний процес творення похідних слів і граматичних форм з новим лексичним значенням за допомогою словотворчих засобів на основі відчуття рідної мови. Зазначено, що аналіз проблеми становлення словотворення у дошкільників з ЗНМ дозволяє зробити висновок про необхідність розроблення та застосування широкого кола ігрових засобів для формування навичок, розвитку «мовного чуття». Це вимагає творчої і тривалої, систематичної логопедичної роботи. Враховуючи ведучу діяльність дошкільників, доцільно використовувати різноманітні дидактичні ігри-вправи та інші ігри, які дозволяють досягти формування певних навичок розвитку мовленнєвих умінь. In the article, a theoretical analysis of the study of the peculiarities of the development of word-formation skills in older preschool children with general underdevelopment of speech was carried out, and game activity was considered as a means of word-formation development. Word formation is an active process of creating derived words and grammatical forms with a new lexical meaning using word-forming tools based on the feeling of the native language. It is noted that the analysis of the problem of word formation in preschoolers with LD allows us to draw a conclusion about the need to develop and use a wide range of game tools for the formation of skills and the development of "language sense". This requires creative and long-term, systematic speech therapy work. Taking into account the leading activities of preschoolers, it is advisable to use various didactic games-exercises and other games that allow you to achieve the formation of certain skills for the development of speech skills.