Перегляд за Автор "Чернушенко, А. В."
Зараз показано 1 - 5 з 5
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументПРОГРАМА СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ З ПРОФІЛАКТИКИ НАРКОТИЧНОЇ ЗАЛЕЖНОСТІ СТАРШИХ ПІДЛІТКІВ У ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-23) Чернушенко, А. В.У публікації досліджено соціально-педагогічну діяльність з профілактики наркотичної залежності старших підлітків у закладах освіти. Обґрунтувано комплексну програму соціально-педагогічної діяльності з профілактики наркотичної залежності старших підлітків у закладах освіти, з урахуванням міжнародно визнаних доказових профілактичних інтервенцій, розроблено зміст дієвих заходів з метою попередження наркотичної залежності старших підлітків, забезпечення їх знаннями, навичками та стійкістю, що необхідні для прийняття обґрунтованих рішень і протистояння спокусам, адже вкрай важливо сформувати чітке переконання щодо неприпустимості вживання наркотичних речовин в підлітковому віці, коли формуються життєві установки й переконання особистості, використовуючи весь потенціал закладів освіти, їх можливість долучати додаткових суб’єктів для підвищення якості соціально-виховної та просвітницько-профілактичної роботи. The publication examines the socio-pedagogical activities for the prevention of drug addiction among older teenagers in educational institutions. A comprehensive program of socio-pedagogical activities for the prevention of drug addiction among older adolescents in educational institutions has been substantiated, taking into account internationally recognized evidence-based preventive interventions, the content of effective measures has been developed with the aim of preventing drug addiction among older adolescents, providing them with the knowledge, skills and resilience necessary for the adoption of well-founded decisions and resistance to temptations, because it is extremely important to form a clear conviction about the inadmissibility of the use of narcotic substances in adolescence, when life attitudes and convictions of the individual are formed, using the full potential of educational institutions, their ability to involve additional subjects to improve the quality of social, educational and educational preventive work.
- ДокументСоціально-педагогічна діяльність з профілактики наркотичної залежності старших підлітків у закладах освіти(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Чернушенко, А. В.Наукова робота присвячена актуальній проблемі підвищення ефективності профілактики наркотичної залежності старших підлітків у закладах освіти. Мета дослідження передбачала теоретичне обґрунтування та експериментальну перевірку програми соціально-педагогічної діяльності з профілактики наркотичної залежності старших підлітків у закладах освіти. Наукова новизна отриманих результатів полягає в тому, що: уперше теоретично обґрунтовано комплексну програму соціально-педагогічної діяльності з профілактики наркотичної залежності старших підлітків у закладах освіти, спрямованої на цілісний розвиток емоційно-ціннісної, когнітивно-світоглядної та діяльнісно-вольової сфер підлітків, з урахуванням стандартів та рекомендацій міжнародно визнаних доказових профілактичних програм та інтервенцій, потенційних можливостей різних суб’єктів профілактичної роботи й координацією їхньої діяльності соціальним педагогом закладу освіти; уточнено сутність понять «профілактика наркотичної залежності старших підлітків», «соціально-педагогічна діяльність з профілактики наркотичної залежності старших підлітків у закладах освіти»; критеріїв та показники ефективності роботи з профілактики наркотичної залежності в закладах освіти. Практична значущість результатів дослідження полягає можливості використання розробленої й експериментально перевіреної програми соціально-педагогічної діяльності соціальним педагогом, психологом, класними керівниками в роботі з підлітками, їхніми батьками з метою підвищення ефективності профілактики наркотичної залежності учнів у закладах освіти, а також у процесі підготовки й підвищення кваліфікації фахівців соціальної галузі. У першому розділі наукової роботи представлено аналіз понять «наркотичні речовини», «наркотична залежність», «наркотична залежність старших підлітків», досліджено ознаки й види, етапи та причини формування наркотичної залежності в підлітковому віці; з’ясовано суть профілактики наркотичної залежності старших підлітків, суть та особливості соціально-педагогічної діяльності з профілактики наркотичної залежності старших підлітків у закладах освіти; теоретично обгрунтовано й розкрито зміст програми соціально-педагогічної діяльності з профілактики наркотичної залежності старших підлітків у закладах освіти, що передбачає узгоджену роботу різних суб’єктів на мотиваційно-ціннісному, пізнавальному та діяльнісно-творчому етапах й сприяє формуванню чіткої позиції відмови від спроб вживання наркотичних речовин старшими підлітками. У другому розділі розкрито організацію, етапи та результати соціальнопедагогічного експерименту з перевірки розробленої програми соціально-педагогічної діяльності з профілактики наркотичної залежності старших підлітків у закладах освіти. На констатувальному етапі експериментальної роботи на підставі визначених критеріїв та показників рівня схильності старших підлітків до залежності від ПАР було проведено діагностування наявного рівня досліджуваної схильності у здобувачів професійно-технічної освіти Харківського ліцею залізничного транспорту, що підтвердило необхідність організації цілеспрямованої профілактичної роботи. Формувальний експеримент передбачав впровадження заходів розробленої нами програми різними суб’єктами соціально-педагогічної діяльності. На контрольному етапі було проведено підсумкові зрізи й оцінено ефективність впровадження розробленої програми соціально-педагогічної діяльності з профілактики наркотичної залежності старших підлітків у закладах освіти. The scientific work is devoted to the urgent problem of increasing the effectiveness of drug addiction prevention among older adolescents in educational institutions. The purpose of the study was to theoretically substantiate and experimentally test a program of socio-pedagogical activities for the prevention of drug addiction among older adolescents in educational institutions. The scientific novelty of the results obtained is that: for the first time, a comprehensive program of socio-pedagogical activities for the prevention of drug addiction of older adolescents in educational institutions aimed at the holistic development of the emotional and value, cognitive and worldview, and activity-volitional spheres of adolescents, taking into account the standards and recommendations of internationally recognized evidence-based prevention programs and interventions, the potential capabilities of various actors in prevention work and the coordination of their activities by social and coordination of their activities by a social pedagogue of an educational institution; the definition of the concepts of “prevention of drug addiction of older adolescents”, “social and pedagogical activities for the prevention of drug addiction of older adolescents in educational institutions”; criteria and indicators of the effectiveness of work on drug addiction prevention in educational institutions are clarified. The practical significance of the research results consists in the possibility of using the developed and experimentally proved program of social and pedagogical activities by social educators, psychologists, class teachers in working with teenagers and their parents in order to increase the effectiveness of drug addiction prevention in educational institutions, as well as in the process of preparing and improving the skills of social sector specialists.
- ДокументСтратегічні напрями профілактики наркотичної залежності учнівської молоді в закладах загальної середньої освіти(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-10-21) Кабусь, Н. Д.; Чернушенко, А. В.Автором розглянуті стратегічні напрями попередження розвитку залежності від наркотичних речовин серед учнів закладів загальної середньої освіти. Профілактична діяльність серед учнівської молоді дає найкращий результат, адже більшість залежних людей вирішує вперше спробувати наркотичні речовини у юнацькому віці. The author considered the strategic directions of preventing the development of addiction to of narcotic substances among students of general secondary education institutions. Preventive activities among school youth give the best result, because most addicts decide to try for the first time narcotic substances in youth.
- ДокументСУТЬ ТА ОСОБЛИВОСТІ РОБОТИ СОЦІАЛЬНОГО ПЕДАГОГА З ПРОФІЛАКТИКИ НАРКОТИЧНОЇ ЗАЛЕЖНОСТІ СТАРШИХ ШКОЛЯРІВ У ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-10-27) Чернушенко, А. В.У публікації розглянуто особливості роботи соціального педагога з профілактики наркотичної залежності старших школярів у закладах загальної середньої освіти. Зазначено, що основний акцент повинен ставитись на первинній превентивній профілактиці, що має спрямовуватись на підтримку та розвиток умов, що сприяють становленню свідомої цілеспрямованої особистості молодої людини, яка усвідомлює особисту відповідальність за власну життєдіяльність і позивний внесок у розвиток суспільства, є соціально активною, здатна об’єднувати зусилля задля вирішення важливих суспільних завдань й воднораз дбає про своє здоров’я, здатна протидіяти впливу несприятливих факторів соціального середовища. Результати впровадження елементів соціально-педагогічної технології в роботу зі старшими школярами підтверджують ефективність запропонованих заходів з метою профілактики наркотичної залежності молоді. Такий підхід сприяє формуванню здорового способу життя, розвитку соціально-емоційної компетентності та забезпеченню безпеки та благополуччя молоді. The publication examines the specifics of the social pedagogue's work in the prevention of drug addiction among senior schoolchildren in institutions of general secondary education. It is noted that the main emphasis should be placed on primary preventive prevention, which should be aimed at supporting and developing conditions that contribute to the formation of a conscious purposeful personality of a young person who is aware of personal responsibility for his own life activities and a significant contribution to development of society, is socially active, is able to join efforts to solve important social tasks and at the same time cares about his health, is able to counteract the influence of adverse factors of the social environment. The results of the introduction of elements of socio-pedagogical technology in work with senior schoolchildren confirms the effectiveness of the proposed measures aimed at preventing drug addiction among young people. This approach contributes to the formation of a healthy lifestyle, the development of social-emotional competence, and ensuring the safety and well-being of young people.
- ДокументТЕХНОЛОГІЯ РОБОТИ СОЦІАЛЬНОГО ПЕДАГОГА З ПРОФІЛАКТИКИ НАРКОТИЧНОЇ ЗАЛЕЖНОСТІ СТАРШИХ ШКОЛЯРІВ У ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-05-19) Чернушенко, А. В.У публікації проаналізовано роботу соціального педагога з профілактики наркотичної залежності старших школярів у закладах загальної середньої освіти. Зазначено, що ефективними у профілактиці наркотичної залежності є використання ігор та тренінгів. З метою формування мотивації здорового способу життя та ціннісної орієнтації, що виключає вживання наркотичних речовин на мотиваційно-ціннісному етапі запропоновано проведення тренінгових занять та заходів. The publication analyses the work of a social pedagogue in the prevention of drug addiction of senior pupils in general secondary education institutions. It is noted that the use of games and trainings is effective in the prevention of drug addiction. In order to form the motivation for a healthy lifestyle and value orientation that excludes the use of drugs at the motivational and value stage, it is proposed to conduct training sessions and events.