Перегляд за Автор "Чайка, М. С."
Зараз показано 1 - 2 з 2
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВИКОРИСТАННЯ МЕТОДІВ АЛЬТЕРНАТИВНОЇ ТА ДОДАТКОВОЇ КОМУНІКАЦІЇ У ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ(Міністерство освіти і науки України, Директорат дошкільної, шкільної, позашкільної та інклюзивної освіти, 2022) Самсонова, Л. С.; Дмітрієва, М. В.; Чайка, М. С.; Усатенко, Г. В.; Кривоногова, О. В.; Давиденко, А. Ю.; Защипась, Ю. П.; Казачинер, О. С.; Книш, К. В.; Островська, К. О.; Панічевська, Є. В.В методичних рекомендаціях розглянуто альтернативну і додаткову комунікацію, запропоновано алгоритм введення її засобів у закладах освіти, наведено практичні кейси введення різних видів альтернативної і допоміжної комунікації у закладах освіти та результати міжнародних досліджень щодо ефективності використання альтернативної і додаткової комунікації у роботі з дітьми з порушеннями мовлення. The methodological recommendations consider alternative and augmentative communication, propose an algorithm for introducing its means in educational institutions, provide practical cases of introducing various types of alternative and auxiliary communication in educational institutions and the results of international research on the effectiveness of using alternative and augmentative communication in working with children with speech disorders.
- ДокументПрофілактика тривожних станів у людей з порушеннями комунікативної функції засобами АДК (альтернативної і додаткової комунікації)(ДЕРЖАВНИЙ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ ІНСТИТУТ МВС УКРАЇНИ, 2022-06-30) Чайка, М. С.; Якуба, Л. С.В статті розглянуто засоби АДК (альтернативної і додаткової комунікації), як невід’ємну частина комунікативного процесу осіб, які мають порушення комунікативного або мовленнєвого розвитку, що можуть виступати засобом пояснення, регуляції поведінки, алгоритмом дій у небезпечних ситуаціях та як засіб власної психологічної самодопомоги у скрутних ситуаціях. Цей інструмент може бути ефективним у профілактиці тривожних станів за умов слідування методичним рекомендаціям щодо використання засобів АДК з користувачами, які мають порушення мовленнєвого та комунікативного розвитку. The article considers the means of AAC (alternative and augmentative communication) as an integral part of the communication process of persons who have impaired communicative or speech development, which can act as a a means of explanation, regulation of behavior, algorithm of actions in dangerous situations and as a means of psychological self-help in difficult situations. This tool can be effective in the prevention of anxiety under the conditions of following the guidelines for the use of ADC tools with users who have speech and communication disorders.