Перегляд за Автор "Хіцан, Д. Ю."
Зараз показано 1 - 2 з 2
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументРОЗВИТОК ЛІДЕРСЬКИХ ЯКОСТЕЙ У ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-03-16) Ялліна, В. Л.; Хіцан, Д. Ю.У публікації проаналізовано розвиток лідерських якостей здобувачів вищої освіти. Зазначено, що для суспільства, що динамічно розвивається в умовах постійних змін, зростаючих потреб ринку праці в конкурентоспроможних фахівцях, актуальним постає питання отримання випускника з лідерськими якостями. Середовище закладу вищої освіти створює сприятливі умови для виявлення та розвитку лідерського потенціалу. The publication analyses the development of leadership qualities of higher education students. It is noted that for a society that is dynamically developing in conditions of constant change, the growing needs of the labour market for competitive specialists, the issue of obtaining a graduate with leadership skills is relevant is the issue of obtaining a graduate with leadership qualities. The environment of a higher education institution creates favourable conditions for identifying and developing leadership potential.
- ДокументФОРМУВАННЯ ЛІДЕРСЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ БАКАЛАВРСЬКОГО РІВНЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Хіцан, Д. Ю.Головна мета професійної освіти – не лише дати знання, навчити шукати й аналізувати інформацію, а зробити майбутнього фахівця конкурентоспроможним на ринку праці. Наголошується, що це стає можливим за умови докорінного оновлення та перебудови системи освіти на основі компетентнісного підходу. Чисельні дослідження показали, що «лідерська компетентність» є важливою частиною професійної компетентності майбутніх спеціалістів. Проаналізовано наукові праці сучасних учених, які займаються проблемою формування лідерської компетентності. На основі досліджень науковців розглянуто сутність понять «лідер» та «лідерська компетентність». Лідерська компетентність майбутніх бакалаврів трактується як їх здатність усвідомлювати цілі, завдання, функції та технології лідерства, здатність набувати професійного досвіду та досвіду лідерства як певних соціальних відносин між членами групи, а також здатність бути лідером. Структурними компонентами лідерської компетентності майбутніх бакалаврів є когнітивний, інтегрований та особистісний. Відповідно до представленої структури лідерської компетентності обґрунтовано та розроблено критерії оцінки рівня її сформованості, описано їх показники за високим, середнім та низьким рівнями сформованості. Проведена діагностика дозволяє визначити рівень сформованості здобувачів вищої педагогічної освіти. Встановлено, що більшість студентів мають середній та низький рівні показників, лише незначна кількість студентів демонструє високий рівень. Діагностування показало, що найкраще сформовані комунікативні здібності - 40%; готовність к постійному саморозвитку - 30%, стилі реагування в конфліктних ситуаціях: компроміс - 40%, пристосування - 20%. Найнижчим показником виявилося критичне мислення - 46%, емоційний інтелект - 44%. Потребують удосконалення організаторські здібності, стресостійкість, емпатія. За результатами дослідження розроблено методичні рекомендації. Також пропонується використовувати інтерактивні технології для формування лідерських якостей через дослідницьку діяльність. У дослідженні запропоновано інструментарій для використання на лекціях і семінарах у педагогічних галузях; це також має мотивувати майбутніх учителів до участі в наукових гуртках, клубах, різноманітних формах громадської діяльності. The main goal of professional education is not only to give knowledge, teach searching and analyzing information, but to make the future specialist competitive in the labor market. It is emphasized that it becomes possible under the condition of radical updating and restructuring of the educational system on the basis of a competent approach. Numerous studies have shown that «leadership competency» is an important part of professional competency of future specialists. Scientific works of modern scientists dealing with the problem of formation ofиleadership competence are analyzed. Based on the research of scientists, the essence of the concepts of «leader» and «leadership competence» was considered. The leadership competence of future bachelors is interpreted as their ability to realize the goals, tasks, functions and technologies of leadership, the ability to gain professional experience and leadership experience as a certain social relationship between group members, and the ability to be a leader. The structural components of leadership competence for future bachelors are cognitive, integrated, and personal. According to the presented structure of leadership competence the criteria for evaluation of the level of its formation are substantiated and developed, their indicators according to high, average, and low levels of formation are described. The conducted diagnostics allow for determining the level of formation among students of higher pedagogical education. Based on the results of the study, methodological recommendations were developed. It is also proposed to use interactive technologies for the formation of leadership skills through research activities. It helps to form leadership competency for future teachers in teaching pedagogical disciplines. The study proposed a toolkit to use in lectures and seminars in pedagogical fields; it also should motivate future teachers to participate in scientific circles, clubs, and various forms of social activity.