Перегляд за Автор "Тищенко, Т. І."
Зараз показано 1 - 6 з 6
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВикористання інтерактивних методів навчання менеджерів освіти як умова вдосконалення їх інноваційної діяльності(International Science Group, 2021-04-27) Хлєбнікова, Т. М.; Тищенко, Т. І.; Гречаник, О. Є.;Використання інтерактивних методів і технологій дозволяє формувати такий освітній простір у закладі освіти, що забезпечує вдосконалення інноваційної діяльності керівника закладу освіти, уміння продукувати нові ідеї та регулювати інноваційні процеси. Использование интерактивных методов и технологий позволяет формировать такой образовательное пространство в учебном заведении, что обеспечивает совершенствование инновационной деятельности руководителя учреждения образования, умение продуцировать новые идеи и регулировать инновационные процессы. The use of interactive methods and technologies allows the formation of such an educational space in an educational institution, which ensures the improvement of the innovative activity of the head of the educational institution, the ability to produce new ideas and regulate innovative processes.
- ДокументЕвристичний потенціал педагогічних метафор(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2018-12-10) Тищенко, Т. І.Стаття присвячена розгляду педагогічних метафор та їх функціонального потенціалу. Освіта виявляє високу ступінь відкритості до інтеграції метафори. Педагогічні метафори діють як фільтри розуміння педагогічних теорій або як приклади критичного оцінювання численних навчальних парадигм та практик. Через них активізується стратегічний набір педагогічних рішень, у конкретному контексті. Педагогічні метафори, прийняті та раціоналізовані педагогами, особливо відображаються в різних аспектах організації дидактичної діяльності. Педагогічні метафори представляють специфічні скорочення, кристалізовані у часі, щодо бажаного типу особистості, змісту та конкретних стратегій підготовки та оцінки, будучи сутністю чи формою ідеологій та конкретних освітніх парадигм. Педагогічні метафори виходять за межі дисциплінарних полів, і у такий спосіб здатні забезпечити творчі способи міжгалузевих та міждисциплінарних досліджень, що є фундаментальним для сучасного наукового розвитку. Питання метафоризації педагогічної науки є багатогранним, і розкривається у таких аспектах як: метафорична концептуалізація освітнього процесу і його учасників у мові різних суб'єктів освітньої діяльності; протиріччя у метафоричній репрезентації відповідної концептосфери у мовній картині світу педагогів та учнів; розробка рекомендації щодо оптимізації застосування метафор в освітньому процесі, аналіз функціонування метафор в різних освітніх галузях (інформатики, філології, природничих науках, філософії та ін.). Можна стверджувати, що педагогічні метафори відіграють смислоутворюючу і моделюючу функції: через створення образу, який декодується когнітивною уявою продукуються смисли, які сприймаються розумом. Тобто пізнавальний і евристичний потенціал метафори робить її засобом мислення і розвитку учня та учителя у процесі освіти. Статья посвящена рассмотрению педагогических метафор и их функционального потенциала. Образование проявляет высокую степень открытости к интеграции метафоры. Педагогические метафоры действуют как фильтры понимания педагогических теорий или в качестве примеров критического оценивания многочисленных учебных парадигм и практик. Через них в конкретном контексте активизируется стратегический набор педагогических решений. Педагогические метафоры, принятые и рационализированные педагогами, отражаются в различных аспектах организации дидактической деятельности. Педагогические метафоры представляют собой специфические сокращения, кристаллизованные во времени, относительно желаемого типа личности, содержания и конкретных стратегий подготовки и оценки, будучи сущностью или формой идеологий и конкретных образовательных парадигм. Педагогические метафоры выходят за пределы дисциплинарных полей, и таким образом способны обеспечить творческие способы межотраслевых и междисциплинарных исследований, является фундаментальным для современного научного развития. Вопрос метафоризации педагогической науки является многогранным, и раскрывается в таких аспектах как: метафорическая концептуализация образовательного процесса и его участников в языке различных субъектов образовательной деятельности; противоречия в метафорической репрезентации соответствующей концептосферы в языковой картине мира педагогов и учащихся; разработка рекомендации по оптимизации применения метафор в образовательном процессе, анализ функционирования метафор в различных образовательных областях (информатики, филологии, естественных науках, философии и др.). The article is devoted to reviewing pedagogical metaphors and their functional potential. Education is open to the integration of the metaphor. Pedagogical metaphors are like filters for understanding pedagogical theories or like examples of critical evaluation of numerous educational paradigms and practices. Through them, a strategic set of pedagogical decisions is activated in a certain context. Pedagogical metaphors, adopted and rationalized by teachers, are especially reflected in various aspects of the didactic activity. Pedagogical metaphors represent specific reductions, crystallized in time, in relation to the desired type of personality, content, and specific strategies for preparation and evaluation, being the essence or form of ideologies and specific educational paradigms. Pedagogical metaphors go beyond disciplinary fields, thus can provide creative methods of interdisciplinary research that is fundamental to modern scientific development. The question of the metaphorization of pedagogical science is versatile and is revealed in such aspects as metaphorical conceptualization of the educational process and its participants in the language of various subjects of educational activity; contradictions in the metaphorical representation of the corresponding conceptual sphere in the language aspect of teachers and students; development of recommendations for optimization of metaphors usage in the educational process, analysis of metaphors functioning in various educational fields (informatics, philology, natural sciences, philosophy, etc.). It can be argued that pedagogical metaphors play a role-forming and modeling function through the image that is decoded by cognitive imagination and senses that are perceived by the human mind. That is, the cognitive and heuristic potential of metaphor makes it a means of thinking and developing a student and teacher in the process of education.
- ДокументЛітературна спадщина В. О. Сухомлинського(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2018-05-17) Тищенко, Т. І.У данній статті автор розглянув літературну спадщину В. О.Сухомлинського. В данной статье автор рассмотрел литературное наследие В. О.Сухомлинського. In this article, the author examined the literary heritage of V. O. Sukhomlinsky.
- ДокументРеалізація виховного потенціалу шкільного курсу літератури в умовах дистанційного навчання(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-06-25) Тищенко, Т. І.Автором у даній статті проаналізував реалізацію виховного потенціалу шкільного курсу літератури в умовах дистанційного навчання. Автор в данной статье проанализировал реализацию воспитательного потенциала школьного курса литературы в условиях дистанционного обучения. In this article, the author analyzes the realization of the educational potential of the school literature course in terms of distance learning.
- ДокументУдосконалення управління розвитком педагогічної культури класного керівника засобами комплексно-цільової програми(Ullstein Buchverlage GmbH & Europäische Wissenschaftsplattform, 2021) Тищенко, Т. І.; Гречаник, О. Є.Авторами у даній статті було розкрито удосконалення управління розвитком педагогічної культури класного керівника засобами комплексно-цільової програми. Авторами в данной статье было раскрыто усовершенствование управления развитием педагогической культуры классного руководителя средствами комплексно-целевой программы. The authors of this article revealed the improvement of management of the development of pedagogical culture of the class teacher by means of a comprehensive target program.
- ДокументУПРАВЛІННЯ ФОРМУВАННЯМ ПСИХОЛОГІЧНИХ ЯКОСТЕЙ КЕРІВНИКІВ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ ЯК НАУКОВА ПРОБЛЕМА(Українська інженерно-педагогічна академія, 2021) Тищенко, Т. І.; Гречаник, О. Є.У статті приділено увагу проблемі формування психологічних якостей керівника закладу освіти й управління цим процесом. Зокрема, установлено, що сучасні керівники освітньої сфери зазнають певних труднощів, виконуючи управлінські функції й завдання, пов’язані з використанням психологічних технологій роботи з персоналом, мотивуванням співробітників, їх згуртуванням у єдиний колектив, що рухається до спільної мети, створенням команди однодумців, розв’язанням проблем професійно-особистісного розвитку, визначенням оптимальних індивідуальних траєкторій розвитку внутрішнього потенціалу особистості, попередженням й конструктивним розв’язанням конфліктів у середовищі закладу освіти тощо. Усе це пояснює актуальність означеної проблеми й необхідність її розв’язання. Так, у статті висвітлено методи, форми й засоби управління формуванням психологічних якостей керівників закладів освіти, визначено етапи управлінської діяльності. Визначено структуру психологічних якостей керівника, важливих для виконання ним управлінських функцій, яка містить такі компоненти: когнітивний, мотиваційно-ціннісний, емоційний. Установлено соціальні й особистісні фактори, що відіграють провідну роль у формуванні психологічних якостей керівника, як-от: макро- та мікросередовище; особливості виховання й освіти; соціальна взаємодія з різним категоріями людей; мотивація професійної діяльності; індивідуальні та вікові особливості. Основними методами формування психологічних якостей керівників закладів освіти є методи формування свідомості, організації діяльності та формування досвіду, стимулювання та мотивації діяльності, методи контролю, самоконтролю, само оцінювання. Основними формами роботи визнано індивідуальні та групові. Серед засобів формування психологічних якостей керівника закладу освіти особливу увагу приділено теоретичній (спецкурси з урахуванням рівня професійної компетентності керівника) та практичній підготовці (розвиток комунікативних, організаційних, проектних, гностичних умінь, здатності до самоосвіти). Описано етапи управлінської діяльності та структуру комплексно-цільової програми відповідно до предмету дослідження, доведено її ефективність, що підтверджується отриманими експериментальними даними, які засвідчують підвищення рівнів сформованості психологічних якостей керівників закладів освіти. В статье уделено внимание проблеме формирования психологических качеств руководителя учреждения образования и управления этим процессом. В частности, установлено, что современные руководители образовательной сферы испытывают определенные трудности, выполняя управленческие функции и решая задачи, связанные с использованием психологических технологий работы с персоналом, мотивированием сотрудников, их сплочением в единый коллектив, двигающийся к общей цели, созданием команды единомышленников, решением проблем профессионально-личностного развития, определением оптимальных индивидуальных траекторий развития внутреннего потенциала личности, предупреждением и конструктивным решением конфликтов в среде учебного заведения и тому подобное. Все это объясняет актуальность данной проблемы и необходимость ее решения. Так, в статье освещены методы, формы и средства управления формированием психологических качеств руководителей учебных заведений, определены этапы управленческой деятельности. Обозначена структура психологических качеств руководителя, важных для выполнения им управленческих функций, которая состоит из таких компонентов: когнитивный, мотивационно-ценностный, эмоциональный. Установлены социальные и личностные факторы, играющие ведущую роль в формировании психологических качеств руководителя, например: макро- и микросреда; особенности воспитания и образования; социальное взаимодействие с различными категориями людей; мотивация профессиональной деятельности; индивидуальные и возрастные особенности. Основными методами формирования психологических качеств руководителей учебных заведений являются методы формирования сознания, организации деятельности и формирования опыта, стимулирования и мотивации деятельности, методы контроля, самоконтроля, самооценивания. Основными формами работы признаны индивидуальные и групповые. Среди средств формирования психологических качеств руководителя учреждения образования особое внимание уделено теоретической (спецкурсы с учетом уровня профессиональной компетентности руководителя) и практической подготовке (развитие коммуникативных, организационных, проектных, гностических умений, способности к самообразованию). Описаны этапы управленческой деятельности и структура комплексно-целевой программы в соответствии с предметом исследования, доказана ее эффективность, что подтверждается полученными экспериментальными данными, свидетельствующими о повышении уровня сформированности психологических качеств руководителей учебных заведений. The article is fully given respect to the problem of formation the psychological qualities of the head of an educational institution and management of the process. In particular, it is established that modern leaders of the educational sphere experience certain difficulties, executing managerial functions and tasks related to the use of psychological technologies of work with staff, motivating employees, uniting them into a single team, moving to a common goal, creating a team of like-minded solving problems of professional and personal development, determining the optimal individual trajectories of development of the internal potential of the individual, prevention and constructive resolution of conflicts in the educational institution, etc. All these explains the urgency of this problem and the need to solve it. Thus, the article highlights the methods, forms and means of managing the formation of psychological qualities of heads of educational institutions, identifies the stages of management. The structure of psychological qualities of the head, important for execution by its administrative functions which contains such components is defined: those are cognitive, motivational-value, emotional. The social and personal factors that play a leading role in the formation of psychological qualities of the leader, such as: macro- and micro-environment; features of upbringing and education; social interaction with different categories of people; motivation of professional activity; individual and age features. The main methods of forming the psychological qualities of heads of educational institutions are methods of forming consciousness, organizing activities and forming experience, stimulating and motivating activities, methods of control, self-control, self-evaluation. The main forms of work are recognized as individual and group. Among the means of forming the psychological qualities of the head of the educational institution, special attention is paid to theoretical (special courses taking into account the level of professional competence of the head) and practical training (development of communication, organizational, project, gnostic skills, ability to self-education). The stages of management activity and the structure of the complex-target programs according to the subject of research are described, its efficiency is proved, which is confirmed by the received experimental data which testify to increase of levels of formation of psychological qualities of heads of educational institutions.