Перегляд за Автор "Таймасов, Ю. С."
Зараз показано 1 - 7 з 7
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументЕфективність реалізації науково- методичної моделі розвитку професійної компе- тентності фахівців пожежно-рятувальної служби у системі підвищення кваліфікації(Харківський національний університет радіоелектроніки, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Приватна фірма «Колегіум», 2015) Таймасов, Ю. С.Показано актуальність розвитку професійної компетентності фахівців пожежно-рятувальної служби, зважаючи на сучасні умови життя. Проведений аналіз психолого-педагогічних джерел стосовно компетентнісного підходу до підготовки фахівців пожежнорятувальної служби. Представлено результати педагогічного експерименту з впровадження науковометодичної моделі розвитку професійної компетентності у навчально-виховному процесі підвищення кваліфікації фахівців пожежно-рятувальної служби. пожежно-рятувальна служба, слухач, підвищення кваліфікації, компетентність, модель. In this article the relevance of professional competence of specialists fire and rescue service, given the current living conditions. The analysis of psychological and pedagogical sources regarding competence approach to training specialists fire and rescue service. The results of pedagogical experiment on introduction of scientific and methodological model of professional competence in the educational process of training specialists fire and rescue service.
- ДокументЗагальна теорія здоров’я та здоров’язбереження(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, ФОП Петров В. В., вид. Рожко С. Г., 2017-10-18) Авдєєнко, І. М.; Бельорін-Еррера, О. М.; Бєляєв, І. С.; Бєляєва, О. М.; Бігуняк, К. О.; Бігуняк, Т. В.; Благий, О. С.; Бобак, Я. П.; Бойчук, Ю. Д.; Борщик, Л. М.; Бугаєвський, К. А.; Соловйова, А. В.; Солошенко, Е. М.; Стасик, О. В.; Стасик, О. Г.; Страшко, С. В.; Стрельников, Л. С.; Стрілець, О. П.; Сухіх, А. С.; Таймасов, Ю. С.; Терешкевич, Г. Т.; Бурсова, С. С.; Терів, П. С.; Титаренко, Л. В.; Товкун, Л. П.; Турчинов, А. В.; Фаласеніді, Т. М.; Федонюк, Л. Я.; Фундюр, Н. М.; Харченко, Н. А.; Холод, Д. А.; Христова, Т. Є.; Буц, М. А.; Циплюк, А. М.; Шаповалова, О. В.; Шийка, Ю. І.; Шкурупій, Д. А.; Шмиголь, І. В.; Яковенко, М. Я.; Вакуленко, О. В.; Варивода, К. С.; Ващенко, О. М.; Войтко, В. В.; Волик, Г. П.; Гмиря, Г. В.; Гнізділова, О. А.; Годорозя, М. Д.; Годун, Н. І.; Голованова, І. А.; Гончаренко, М. С.; Горденко, С. І.; Горобей, М. П.; Гриньова, М. В.; Гриценко, О. А.; Даниленко, Є. В.; Дронська, Х. А.; Духовний, Л. Ф.; Єфіменко, Н. В.; Жáра, Г. І.; Жамардій, В. О.; Завалишка, А. А.; Зуб, О. В.; Іванова, Т. С.; Івахненко, О. Л.; Іващук, Л. Ю.; Ісакова, О. І.; Іфтода, О. М.; Іщенко, А. А.; Казакова, С. М.; Калюжная, О. С.; Камінська, Т. М.; Кишкан, І. Г.; Кіт, Л. Я.; Климишин, Н. І.; Ковальчук, Г. Я.; Козубенко, Ю. Л.; Кононенко, А. Г.; Корженко, І. О.; Корман, М. В.; Костіна, В. В.; Коцур, Н. І.; Кравченко, І. П.; Крайнова, Т. І.; Кушнір, О. В.; Лазарєва, Т. А.; Лебедєва, В. В.; Люта, М. Я.; Ляхова, Н. О.; М’ясоєдов, В. В.; Малоштан, Л. М.; Матійців, Н. П.; Мегалінська, Г. П.; Мединський, С. В.; Мелега, К. П.; Мельник, О. А.; Мешко, Г. М.; Миздренко, О. М.; Мірошниченко, О. М.; Міхеєнко, О. І.; Могильний, Ф. В.; Молчко, О. Ю.; Москаленко, В. В.; Наливайко, Н. В.; Науменко, Н. В.; Олійник, Т. О.; Павленко, О. В.; Пастухова, Н. Л.; Пашинський, П. П.; Петрюк, С. Є.; Погорлецькі, А. Н.; Пріма, Р. М.; Прокопенко, А. І.; Пюрко, В. Є.; Романенко, К. А.; Романенко, Л. В.; Сабадашка, М. В.; Савіна, О. Г.; Савіцькі, С. К.; Садовниченко, Ю. О.; Саїнчук, М. М.; Сибірна, Н. О.; Сидорчук, Л. П.; Сінельнікова, Н. О.; Скоропадська, С. О.; Соколенко, В. Л.; Соколенко, С. В.У монографії розглянуто медико-біологічні механізми здоров’я, етико-правові та психолого-педагогічні засади практичного здоров’язбереження. Висвітлено теоретико-методологічні основи педагогіки здоров’я; сучасні підходи до створення здоров’язбережувального освітнього середовища; роль фізичного виховання у збереженні здоров’я; профілактика шкідливих звичок та соціально-небезпечних захворювань; здоров’язбережувальні освітні технології. Монографія розрахована на викладачів вищих навчальних закладів, студентів, аспірантів, учителів шкіл різного типу та широкого кола науковців, які цікавляться сучасними питаннями здоров’язбереження. В монографии рассмотрены медико-биологические механизмы здоровья, этико-правовые и психолого-педагогические основы практического здоровьесбережения. Освещены теоретико-методологические основы педагогики здоровья ; современные подходы к созданию здоровьесберегательной образовательной среды; роль физического воспитания в сохранении здоровья; профилактика вредных привычек и социально-опасных заболеваний; здоровьесберегательные образовательные технологии. Монография рассчитана на преподавателей высших учебных заведений, студентов, аспирантов, учителей школ разного типа и широкого круга ученых, интересующихся современными вопросами здоровьесбережения. The monograph examines the medical-biological mechanisms of health, ethical and psychological and pedagogical principles of practical health preservation. The theoretical and methodological foundations of pedagogy of health; modern approaches to the establishment of a healthy preserving educational environment; the role of physical education in health preserving; prevention of harmful habits and socially dangerous diseases; health-saving educational technologies are highlighted. The monograph is intended for teachers of higher educational establishments, students, graduate students, teachers of schools of different types and a wide range of scientists who are interested in modern issues of healthcare.
- ДокументЗДОРОВ’Я ЯК СЕНС ІСНУВАННЯ ЛЮДИНИ І СУСПІЛЬСТВА(ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2016) Турчинов, А. В.; Таймасов, Ю. С.; Редькіна, І. В.Здоров’я людини є складовою здоров’я всієї нації, народу і є одним з основних критеріїв (рівень розвитку економіки, передові технології, військово-політична система) при з’ясовуванні життєздатності держави. Нині поняття “здоров’я” набуває сенсу людського існування, якісного вдалого життя, вибору та творчості самої людини, тобто людина шукає і знаходить свою справжню природу. Саме соціальна філософія має допомогти людині у пошуках, тому перед нею сформульовані наступні завдання: осмислення культури подолання перешкод на шляху до здоров’я; створення онтологій смислів та здорових способів життя; описати інтелектуальне різноманіття, сприятливих для тіла та духу режимів існування та практик піклування про себе. Багато вчених та фахівців-практиків визнають необхідність культурологічного підходу до проблеми здоров’я на підставі введення поняття “культура здоров’я”. Поняття “культура здоров’я” за змістом та структурою співвідноситься з поняттям “ставлення до здоров’я”, яке містить в собі систему індивідуальних вибіркових зв’язків особистості з різними явищами навколишнього середовища, які сприяють, чи навпаки погрожують здоров’ю людей, а також певну оцінку індивідом свого психічного та фізичного стану, як один з елементів поведінки з самозбереження. Молоде покоління через деякий час буде керувати своїм життям, державою, впливати на світові процеси, перетворювати навколишнє середовище, тому питання здоров’я стають все більш актуальними. Майбутнє залежить від освічених і здорових людей. Здоров’я, як фізичне так і психічне, треба берегти з молоду, тому здоровий спосіб життя повинен стати життєвою філософією кожного, хто хоче жити якісно. Здоровье человека является составной частью здоровья всей нации, народа и является одним из основных критериев (уровень развития экономики, передовые технологии, военно-политическая система) при выяснении жизнеспособности государства. В настоящее время понятие “здоровье” приобретает смысл человеческого существования, полной успешной жизни, выбора и творчества самого человека, то есть человек ищет и находит свою настоящую сущность. Именно социальная философия должна помочь человеку в поисках, поэтому перед ней сформулированы следующие задачи: осмысление культуры преодоления препятствий на пути к здоровью; создание онтологии смыслов и здоровых способов жизни; описать интеллектуальное многообразие, благоприятных для тела и духа режимов существования и заботы о себе. Много ученых и специалистов-практиков признают необходимость культурологического подхода к проблеме здоровья на основе введения понятия “культура здоровья”. Понятие “культура здоровья” по содержанию и структуре соотносится с понятием “отношение к здоровью”, которое содержит в себе систему индивидуальных избирательных связей личности с различными явлениями окружающей среды, которые способствуют или, наоборот, угрожают здоровью людей, а также определенную оценку индивидом своего психического и физического состояния, как один из элементов поведения для самосохранения. Молодое поколение через некоторое время будет управлять своей жизнью, государством, влиять на мировые процессы, преобразовывать окружающую среду, поэтому вопросы здоровья становятся все более актуальными. Будущее зависит от образованных и здоровых людей. Здоровье, как физическое так и психическое, надо беречь смолоду, поэтому здоровый образ жизни должен стать жизненной философией каждого, кто хочет жить качественно.
- ДокументКомпетентнісна парадигма в сучасній вищій професійній освіті(Харківський національний університет радіоелектроніки, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Приватна фірма «Колегіум», 2015) Бойчук, Ю. Д.; Таймасов, Ю. С.Розглянуто суть компетентнісної парадигми сучасної вищої професійної освіти. На основі глибокого літературного аналізу розкрито базові поняття «компетенція», «компетентність», «професійна компетентність». Схарактеризовано основні групи клю- чових компетенцій сучасного фахівця та їх основні властивості. Проаналізовано труднощі, які пов’язані з упровадженням компетентнісного підходу у систему вищої професійної освіти.The article looks into the competency paradigm of modern higher vocational education. Based on in-depth literary analysis reveals the basic concept of «competence », «competence», «professional competence». Author determined basic core competencies of the modern professional and their basic properties. Analyzed the difficulties associated with the implementation of competence approach to the system of higher education.
- ДокументКУЛЬТУРА ЗДОРОВ’Я ЯК НЕВІД’ЄМНИЙ СКЛАДНИК ПРОФЕСІЙНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНЬОГО ОФІЦЕРА(Національна академія Національної гвардії України, 2021-05-20) Бойчук, Ю. Д.; Зуб, О. В.; Таймасов, Ю. С.У публікації розглянуто культуру здоров’я майбутніх офіцерів – це аксіологічне й рефлексійне підґрунтя збереження, зміцнення та корекції їхнього здоров’я. Означена характеристика завжди відбиває особисті якості конкретної людини та виявляється насамперед у здоров’язбережувальній діяльності, яка має особистісне значення, універсальний зміст, тобто може бути застосована при розв’язанні широкого кола особистісних і професійних ситуацій. The publication deals with the health culture of future officers, which is an axiological and reflective basis for preserving, strengthening and correcting their health. This characteristic always reflects the personal qualities of a particular characteristic always reflects the personal qualities of a particular person and is manifested primarily in health-saving activities, which have personal significance, universal content, that is, it can be used in in a wide range of personal and professional situations.
- ДокументМЕТОДИКИ ОЦІНКИ КРИТЕРІЇВ СФОРМОВАНОСТІ СТРУКТУРНИХ КОМПОНЕНТІВ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ СЛУЖБИ ЦИВІЛЬНОГО ЗАХИСТУ ДО САМОЗБЕРЕЖЕННЯ У ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ(Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, 2020) Бойчук, Ю. Д.; Таймасов, Ю. С.; Зуб, О. В.; Турчинов, А. В.У статті описано методики оцінки критеріїв сформованості структурних компонентів готовності майбутніх фахівців служби цивільного захисту до самозбереження у професійній діяльності. Описано розроблену комп’ютерну програму,що дає змогу здійснювати оцінку рівнів сформованості готовності майбутніх фахівців служби цивільного захисту до самозбереження у професійній діяльності та сприяє включенню інформаційно-комунікаційних технологій в освітній процес профільного навчального закладу ДСНС України. Наведено показники мотиваційного критерію, який включає позитивний характер мотивації курсанта до професійного навчання, що дасть змогу йому здійснювати самозбереження у подальшій професійній діяльності. В статье описано методики оценки критериев сформированности структурных компонентов готовности будущих специалистов службы гражданской защиты к самосохранению в профессиональной деятельности. Описана разработанная компьютерная программа, позволяющая осуществлять оценку уровней сформированности готовности будущих специалистов службы гражданской защиты к самосохранению в профессиональной деятельности и способствует включению информационно-коммуникационных технологий в образовательный процесс профильного учебного заведения ДСНС Украины. Приведены показатели мотивационного критерия, который включает положительный характер мотивации курсанта к профессиональному обучению, что позволит ему осуществлять самосохранение в дальнейшей профессиональной деятельности. The article describes the evaluation methods of the formation structural components criteria of the future civil defense service specialists’ readiness for self-preservation in professional activities. It is described the developed computer program, which allows to evaluate the readiness levels of future the civil defense service specialists for self-preservation in professional activities and promotes the inclusion of information and communication technologies in the educational process in National university of civil defence of Ukraine. It is given the indicators of the motivational criterion, which includes the positive nature of the cadet’s motivation for professional training, which will allow him to carry out self-preservation in further professional activity. It is emphasized that to assess the level of motivation of cadets to vocational training, we propose to use the modified method “Study of motivation of vocational training of cadets”, proposed by V. Katashev. It is proposed to use the questionnaire to determine the level of formation of the motivational component of the readiness of the future specialist of the civil defense service for self-preservation in professional activities. The method “Study of motivation of professional training of cadets”, created by the foreign scientist V. Katashev, which allows to find out the level of professional motivation of the cadet and if necessary to make changes in the initial educational process aimed at development of his professional self-consciousness is described. The completeness and thoroughness of mastering the professionally oriented knowledge required by the cadet for self-preservation in further professional activity is an indicator of the cognitive criterion; To find out, it is proposed to use self-preservation test tasks, which the cadets had to answer, determining, in their opinion, the correct answer, and get the appropriate number of points for the correct answers. The formation of the cadet’s design-constructive, executive and analytical-reflexive skills and abilities to implement self-preservation in professional activities is an indicator of the operational-activity criterion. It is emphasized that in order to establish this criterion it is proposed to develop a diagnostic card to assess the levels of formation of design and construction, performance and analytical-reflective skills and abilities of the cadet to implement self-preservation in professional activities. Completeness of the cadet’s social creativity, his ability to self-education and self-development for the effective implementation of self-preservation in professional activities is an indicator of the reflexive-analytical criterion. Also described is a test to determine the level of social creativity of the individual. It is emphasized that for the future specialist of the civil protection service it is important to be able to quickly search for and effectively apply non-standard, original creative solutions to professional situations in self-preservation in professional activities. It is substantiated that the basis for the purposeful development of this ability is a set of properties that make up the creative and communicative potentials of the individual.
- ДокументЮРІЮ ДМИТРОВИЧУ БОЙЧУКУ – 50!(Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка, 2020-05-28) Щербак, І. М.; Зуб, О. В.; Таймасов, Ю. С.Стаття присвячена науковій діяльності Бойчука Юрія Дмитровича, доктора педагогічних наук України, професора, члена-кореспондента Національної академії педагогічних наук України, ректора Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. В ній простежується життєвий і професійний шлях вченого, сповнений сумлінної праці та наполегливості. Все життя, професійна і наукова діяльність Юрія Дмитровича пов’язані з цим закладом вищої освіти. Юрій Дмитрович – керівник нової формації, якому притаманна принциповість, наполегливість, працьовитість, відповідальність за доручену справу, інтелігентність та надзвичайна порядність. Статья посвящена научной деятельности Бойчука Юрия Дмитриевича, доктора педагогических наук Украины, профессора, члена-корреспондента Национальной академии педагогических наук Украины, ректора Харьковского национального педагогического университета имени Г. С. Сковороды. В ней прослеживается жизненный и профессиональный путь ученого, полный добросовестного труда и настойчивости. Вся жизнь, профессиональная и научная деятельность Юрия Дмитриевича связана с этим заведением высшего образования. Юрий Дмитриевич – руководитель новой формации, обладающий принципиальностью, настойчивостью, трудолюбием, ответственностью за порученное дело, интеллигентностью и чрезвычайной порядочностью. The article is devoted to the scientific activity of Boychuk Yuriy Dmytrovych, Doctor of Pedagogical Sciences of Ukraine, Professor, Corresponding Member of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine, Rector of Kharkiv National Pedagogical University named after GS Skovoroda. It traces the life and professional path of a scientist, full of hard work and perseverance. All his life, professional and scientific activity of Yuri Dmitrovich are connected with this institution of higher education. Yuriy Dmytrovych is the leader of the new formation, which is characterized by principledness, perseverance, diligence, responsibility for the task assigned, intelligence and extraordinary decency.