Перегляд за Автор "Сіянко, О."
Зараз показано 1 - 2 з 2
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументПорівняльний аналіз адаптивних можливостей організму школярів 10-12 років(Кам'янець-Подільськийо національний університет імені Івана Огієнка, 2021) Палевіч, С. В.; Піддубний, О. Г.; Сіянко, О.; Цимбалюк, Ж. О.; Козєєв, І. В.; Шип, Н. Є.В статті досліджується визначення факторної структури адаптивних можливостей у процесі вікового розвитку у хлопчиків 10-12 років. Оцінка фізичної підготовленості здійснювалась у ході проведення щорічного обов’язкового оцінювання учнівської молоді закладів освіти. Дослідження були проведені в середній загальноосвітній школі № 45 м. Харків. У них брали участь хлопчики 10-12-річного віку (78 чоловік). Установлено, що заняття фізичним вихованням, яке обмежується лише уроками фізичної культури, не сприяють ефективному вдосконаленню адаптивних можливостей організму. Аналіз результатів показав зміни факторної структури адаптивних можливостей у процесі вікового розвитку у хлопчиків, причому ці зміни у 12-річних хлопчиків більш суттєві, що пов’язано з термінами сенситивних періодів розвитку рухових якостей. Отримані результати мають прогностичне значення для раціональної послідовності використання сукупності і обсягу засобів і методів фізичного виховання в цей віковий період для даної вікової групи. В статье исследуется определение факторной структуры адаптивных возможностей в процессе возрастного развития у мальчиков 10-12 лет. Оценка физической подготовленности осуществлялась в ходе проведения ежегодного обязательного оценивания учащейся молодежи учебных заведений. Исследования были проведены в средней общеобразовательной школе №45 г. Харькова. В них участвовали мальчики 10-12-летнего возраста (78 человек). Установлено, что занятия физическим воспитанием, которые ограничиваются только уроками физической культуры, не способствуют эффективному совершенствованию адаптивных возможностей организма. Анализ результатов показал изменения факторной структуры адаптивных возможностей в процессе возрастного развития у мальчиков, причем эти изменения у 12-летних мальчиков более существенны, что связано с терминами сенситивных периодов развития двигательных качеств. Полученные результаты имеют прогностическое значение для рациональной последовательности использования совокупности и объема средств и методов физического воспитания в этот возрастной период для данной возрастной группы. This article explores the definition of the factor structure of adaptive capabilities in the process of age development in boys 10–12 years old, who were engaged in physical education in physical education lessons. In this study, we evaluated: the adaptive potential of the system behind the Baevsky method; the functional state of the external respiration apparatus according to the Stange test and the Genchi test; body energy potential – «double product» and Robinson index. Assessment of physical fitness was carried out during the annual compulsory assessment of student youth educational institution in accordance with the instructions on the organization of the annual assessment of physical fitness of the population of Ukraine. Our research was carried out in secondary school № 45 in Kharkiv. They were attended by boys of 10-12 years of age (78 people). It has been established that physical education, which is limited only to physical education lessons, does not contribute to the effective improvement of adaptive capabilities of the body. The results of factor analysis showed changes in the factor structure of adaptive capabilities in the process of age development in boys. Moreover, changes in the factor structure in 12-year-old boys are more significant, which is associated with the terms of sensitive periods of the development of motor qualities. The results obtained are of prognostic importance for the rational sequence of using the totality and the amount of means and methods of physical education in this age period for a given age group.
- ДокументРозвиток координаційних здібностей юних борців(Кам'янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2023-06-30) Обрезан, А.; Вострокнутов, Л.; Цимбалюк, Ж.; Гришко, А.; Сіянко, О.; Матющенко, С.В статті розглянуто питання пошуку нових підходів, засобів та методів розвитку координаційних здібностей у юних борців на початковому етапі підготовки. Мета дослідження − підвищення рівня розвитку координаційних здібностей юних борців з використанням ігрового методу. Матеріал та методи дослідження. В дослідженні взяло участь 30 юних борців віком 10-11 років. В роботі застосовували наступні методи дослідження: аналіз і узагальнення науково-методичної літератури з проблеми дослідження; узагальнення практичного досвіду фізичної підготовки борців різної кваліфікації; педагогічні спостереження, тестування, експеримент; методи математичної статистики. Результати. За підсумками педагогічного експерименту застосування комплексу ігор та вправ для розвитку координаційних здібностей у борців на етапі початкової підготовки першого року навчання позитивно вплинуло на рівень загальної та спеціальної підготовленості, розвиток координаційних здібностей юних спортсменів. Так, вияв- лено статистично значимо вищі показники за тестовими впра вами у спортсменів експериментальної групи. Приріст резуль татів за тестовими координаційними вправами склав в експери-ментальній групі від 7.01 % до 62.81 %, а в контрольній – від 2.17 % до 15.8 %. Висновки. Доведена ефективність застосу вання ігрового методу в навчально-тренувальному процесі борців на етапі початкової підготовки першого року навчання. Заняття в секції боротьби позитивно вплинули на рівень загальної та спеціальної фізичної підготовленості. Результати тестувань мають статистично значимі зміни. Впроваджений комплекс ігор та вправ є ефективним для розвитку координаційних здібностей у юних спортсменів. The article deals with the issue of finding new approaches, means and methods of developing coordination abilities in young wrestlers at the initial stage of training. The purpose of the study is to increase the level of development of coordination abilities of young wrestlers using the game method. Research material and methods. 30 young wrestlers aged 10-11 took part in the study. The following research methods were used in the work: analysis and generalization of scientific and methodical literature on the research problem; generalization of practical experience of physical training of wrestlers of various qualifications; pedagogical observations, testing, experiment; methods of mathematical statistics. The results. According to the results of the pedagogical experiment, the use of a complex of games and exercises for the development of coordination abilities in wrestlers at the stage of initial training of the first year of training had a positive effect on the level of general and special preparation, the development of coordination abilities of young athletes. Thus, statistically significantly higher indicators of test exercises were found in the athletes of the experimental group. The increase in the results of the test coordination exercises was from 7.01 % to 62.81 % in the experimental group, and from 2.17 % to 15.8 % in the control group. Conclusions. The effectiveness of the application of the game method in the educational and training process of wrestlers at the stage of initial training of the first year of study has been proven. Classes in the wrestling section had a positive effect on the level of general and special physical fitness. The test results have statistically significant changes. The implemented complex of games and exercises is effective for the development of coordination abilities in young athletes.