Перегляд за Автор "Сукач, О. М."
Зараз показано 1 - 4 з 4
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВПЛИВ МСК У СКЛАДІ МІКРОСФЕР НА ВИЖИВАННЯ, ПРОЛІФЕРАЦІЮ ТА МІГРАЦІЮ НЕЙРАЛЬНИХ СТОВБУРОВИХ / ПРОГЕНІТОРНИХ КЛІТИН ЩУРІВ В КУЛЬТУРІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-19) Всеволодська, С. О.; Майорова, О. Р.; Сукач, О. М.Функціональні порушення та втрата нервових клітин є загальною причиною виникнення різноманітних неврологічних захворювань. Регенеративне лікування з використанням нейральних стовбурових клітин (НСК) може бути перспективним терапевтичним підходом, який може відновлювати пошкоджену нервову тканину. Постнатальні НСК зазвичай перебувають у сплячому стані. Використання мезенхімальних стовбурових клітин (МСК), ймовірно, може активувати до проліферації, міграції та диференціації сплячі постнатальні НСК. Метою роботи стало дослідження впливу МСК на поведінку нейральних стовбурових/прогеніторних клітин (НСПК) плодів щурів у культурі. Functional disorders and loss of nerve cells are a common cause of various neurological diseases. Regenerative treatment using neural stem cells (NSCs) may be a promising therapeutic approach that can repair damaged neural tissue. Postnatal NSCs are usually in a dormant state. Using of mesenchymal stem cells (MSCs) can probably activate dormant postnatal NSCs for proliferation, migration and differentiation. The aim of the work was to study the influence of MSCs on the behavior of neural stem/progenitor cells (NSPC) of rat fetuses in culture.
- ДокументВСТУП ДО БІОЛОГІЇ СТОВБУРОВОЇ КЛІТИНИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-12) Сукач, О. М.; Іонов, І. А.; Всеволодська, С. О.Стовбурові клітини являються основою кожного органу чи тканини живого організму. Існує багато різних типів стовбурових клітин, що утворюються у різні періоди життя організму й розташовані у різних його частинах. До них відносяться тотипотентні та плюрипотентні стовбурові клітини, які існують лише на самих ранніх стадіях розвитку, та різноманітні типи тканеспецифічних стовбурових клітин, які ’являються в процесі внутрішньоутробного розвитку та залишаються в організмі протягом усього життя. Всі стовбурові клітини являються неспеціалізованими та відносно безсмертними. Вони мають здатність до самовідновлення (поділ із формуванням дочірніх клітин, генетично ідентичних материнській) та диференціювання (давати початок спеціалізованим клітинам). Стовбурові клітини відрізняються за потенціалом диференціювання та за походженням. Тотипотентні стовбурові клітини (зигота та клітини, що сформувалися в процесі її перших двох поділів) здатні формувати ембріон і плаценту. Плюрипотентні (ембріональні та індуковані) стовбурові клітини мають здатність до диференціювання в усі типи клітин дорослого організму. Тканеспецифічні (мультипотентні, олігопетентні та уніпотентні) стовбурові клітини виявляються в тканинах та органах, вони здатні утворювати всі типи клітин даного органу чи тканини. У процесі ембріонального розвитку стовбурові клітини утворюють всі спеціалізовані клітини тканин і органів. У дорослих стовбурові клітини діють як система відновлення організму, поповнюючи втрачені та загиблі клітини. Саме тому стовбурові клітини мають значний потенціал для використання у регенеративній медицині. Крім того, стовбурові клітини розширили наші уявлення про розвиток, а також про патогенез захворювань. Цей огляд являється вступом у світ стовбурових клітин й обговорює їх визначення, історію досліджень, походження, класифікацію, властивості, ідентифікацію та регуляцію. Stem cells (SCs) represent the cellular ‘basis’ for every organ or tissue in the living organism. There are many different types of SCs formed at different life periods, and located in different parts of the body. These include totipotent and pluripotent SCs, which exist only at the earliest stages of individual development, and various types of tissue-specific SCs, which appear during fetal development and remain in the body throughout life. All SCs are non-specialized and virtually immortal. They can self-renew (division with the formation of daughter cells, genetically identical to the mother cell) and differentiate (give rise to specialized cells). Stem cells differ in their origin and differentiation potential. Totipotent SCs (including zygote and cells formed during the first two divisions) are able to form the embryo and placenta. Pluripotent (embryonic and induced) SCs have the ability to differentiate into all the cells of an adult organism. Tissuespecific SCs (multipotent, oligopotent and unipotent) SCs are detected in tissues and organs, and they are able to form all types of cells of an organ or tissue. In the process of embryonic development, SCs form all specialized cells of tissues and organs. In adults, SCs act as the body recovery system, replacing lost and dead cells. That is why SCs have great potential for their use in regenerative medicine. In addition, SCs have expanded our understanding of the development, as well as the pathogenesis of diseases. This review provides an introduction to the world of SCs and discusses their definition, research history, origin, classification, characteristics, identification and regulation.
- ДокументСУЧАСНА ІМУНОЛОГІЯ(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, ЧП Петров В. В., 2017-02) Іонов, І. А.; Комісова, Т. Є.; Сукач, О. М.; Катеринич, О. О.Курс лекцій підготовлений відповідно до навчальної програми дисципліни «Сучасна імунологія» для студентів біологічних спеціальностей педагогічних ВНЗ, а також для магістрантів і аспірантів. Завданням курсу є формування у студента як ясного й чіткого розуміння імунології як науки в цілому, так і уявлення про імунну систему в якості однієї з найважливіших систем організму людини. Курс лекцій являє собою стислий огляд структури і функції імунної системи людини, її вікових особливостей, клітинно-молекулярних механізмів розвитку і функціонування імунної системи, методів імунодіагностики, основних областей імунопатології, (включаючи первинні імунодефіцити, ВІЛ-інфекції, СНІД та інші вторинні імунодефіцитні стани), сучасних теорій причин виникнення, розвитку і патогенезу хвороб імунної системи, основних методів дослідження в імунології. Кожна лекція включає теоретичні відомості по темі з рисунками і схемами. Курс лекций подготовлен в соответствии с учебной программой дисциплины «Современная иммунология» для студентов биологических специальностей педагогических вузов, а также для магистрантов и аспирантов. Задачей курса является формирование у студента как ясного и четкого понимания иммунологии как науки в целом, так и представления об иммунной системе в качестве одной из важнейших систем организма человека. Курс лекций представляет собой краткий обзор структуры и функции иммунной системы человека, его возрастных особенностей, клеточно-молекулярных механизмов развития и функционирования иммунной системы, методов иммунодиагностики, основных областей иммунопатологии (включая первичные иммунодефициты, ВИЧ-инфекции, СПИД и другие вторичные иммунодефицитные состояния), современных теорий причин возникновения, развития и патогенеза болезней иммунной системы, основных методов исследования в иммунологии. Каждая лекция включает теоретические сведения по теме с рисунками и схемами.
- ДокументФІЗІОЛОГІЯ ВИЩОЇ НЕРВОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ (ВНД)(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, ФОП Петров В. В., 2017) Іонов, І. А.; Комісова, Т. Є.; Мамотенко, А. В.; Шаповалов, С. О.; Сукач, О. М.; Теремецька, Н. Ф.; Катеринич, О. О.Навчально-методичний посібник містить теоретичні відомості та методичні вказівки для виконання лабораторних робіт з фізіології вищої нервової діяльності, а також питання для організації контролю знань. У даному посібнику наведені класичні відомості з проблем фізіології вищої нервової діяльності, відображено такі питання як історія фізіології ВНД, поняття про безумовні і умовні рефлекси, механізми їх вироблення, також розкриті механізми пам’яті, фізіологія емоції, сон і сновидіння, особливості ВНД людини. Посібник включає лабораторні роботи, що стосуються фізіології рефлекторної діяльності, когнітивних процесів, пам’яті та уваги, визначення індивідуальних типів ВНД людини. Кожний розділ посібника містить теоретичні відомості з теми, хід проведення лабораторного дослідження, контрольні питання. Теоретичний матеріал представлений на початку кожного розділу у вигляді схем і таблиць, що є зручною формою для знайомства студентів з основними поняттями дисципліни. Навчальний посібник підготовлено відповідно до навчальної програми з курсу «Фізіологія вищої нервової діяльності» для студентів природничих факультетів та факультетів фізичної культури, дошкільного навчання, магістрантів, аспірантів. Учебно-методическое пособие содержит теоретические сведения и методические указания для выполнения лабораторных работ по физиологии высшей нервной деятельности, а также вопросы для организации контроля знаний. В данном пособии приведены классические сведения по проблемам физиологии высшей нервной деятельности, отражены такие вопросы как история физиологии ВНД, понятие о безусловных и условных рефлексах, механизмы их выработки, также раскрыты механизмы памяти, физиология эмоции, сон и сновидения, особенности ВНД человека. Пособие включает лабораторные работы, касающиеся физиологии рефлекторной деятельности, когнитивных процессов, памяти и внимания, определение индивидуальных типов ВНД человека. Каждый раздел пособия содержит теоретические сведения по теме, ход проведения лабораторного исследования, контрольные вопросы. Теоретический материал представлен в начале каждого раздела в виде схем и таблиц, является удобной формой для знакомства студентов с основными понятиями дисциплины. Учебное пособие подготовлено в соответствии с учебной программой по курсу «Физиология высшей нервной деятельности» для студентов естественных факультетов и факультетов физической культуры, дошкольного обучения, магистрантов, аспирантов.