Перегляд за Автор "Субота, К. В."
Зараз показано 1 - 2 з 2
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументФОРМУВАННЯ МОВЛЕННЄВОЇ АКТИВНОСТІ В ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ З РОЗЛАДАМИ АУТИСТИЧНОГО СПЕКТРУ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Субота, К. В.У роботі здійснено теоретичне аналізування, яке направлено на визначення педагого-психологічних відмінних рис розвитку мовленнєвої активності у дітей з розладами аутистичного спектру старшого дошкільного віку. Виявлено, що для ефективності механізму адаптації та соціалізації дітей з аутизмом, пов'язана з об’єднанням у соціум та перебуванням в ньому як повноправного суб'єкта спілкування та комунікації. Беремо до уваги те, що головною характерною рисою дитини з розладами аутистичного спектру вважається порушення спілкування разом із тими, хто перебуває довкола, важливою є обов’язкове формування та розвитку комунікативних здібностей, це вважається одним із провідних напрямів педагого-психологічної корекції. Встановлено наявність у сучасній науковій літературі зусиль відшукування визначального фактору психічного прояву у дітей з розладами аутистичного спектру в дослідженні подібних значущих сфер поведінки, як: соціальні взаємовідносини; вербальні та невербальні комунікації; форми зацікавленостей та потреб, що виражаються у надокучливих, стандартних та стереотипних формах поведінки. Акцентовано, що у розвитку та формуванні комунікативної функції і мовлення у дітей старшого дошкільного віку з РАС, можемо бачити гарну динаміку за умови надання навмисно створеної, спрямованої, почергової, а також регулярної корекційно-розвиткової діяльності з формування мовлення і комунікативної активності. The theoretical analysis aimed at determining the pedagogical and psychological distinctive features of the development of speech activity in children with autism spectrum disorders of senior preschool age was carried out. It was found that the effectiveness of the mechanism of adaptation and socialization of children with autism is associated with the association in society and staying in it as a full-fledged subject of communication and communication. We take into account that the main characteristic feature of a child with autism spectrum disorders is considered to be a violation of communication with those around him or her, and it is important to form and develop communication skills, which is considered one of the leading areas of pedagogical and psychological correction. It is established that in the modern scientific literature there are efforts to find the determining factor of mental manifestation in children with autism spectrum disorders in the study of such significant areas of behavior as: social relationships; verbal and non-verbal communications; forms of interests and needs expressed in annoying, standard and stereotypical forms of behavior. It is emphasized that in the formation of the communicative function and speech development in senior preschool children with ASD, in particular, there is a good dynamics in the provision of deliberately created, directed, alternate, as well as regular correctional and developmental activities for the formation of speech and communicative activity.
- ДокументФОРМУВАННЯ МОВЛЕННЄВОЇ АКТИВНОСТІ У ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ З РОЗЛАДАМИ АУТИСТИЧНОГО СПЕКТРУ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Субота, К. В.У статті розглянуто формування мовленнєвої активності дітей з аутистичними порушеннями старшого дошкільного віку. Корекційно-розвивальна робота з розвитку мовленнєвої активності враховує мовленнєву активність дитини, мотиваційний план мовленнєвої діяльності і характер мовленнєвого матеріалу і забезпечує три складові діяльності: мотиваційну, цільову і виконавську. Наведено етапи цієї роботи, які мають свої завдання, що розв'язуються водночас із формуванням основних видів діяльності. Зазначено, що у формуванні комунікативної функції загалом та, зокрема, мовленнєвого розвитку у дітей із аутистичними порушеннями старшого дошкільного віку передбачається позитивна динаміка за умови забезпечення спеціально організованої, цілеспрямованої, послідовної і систематичної корекційно-розвивальної роботи з розвитку мовлення та комунікативної активності. The article examines the formation of speech activity of children with autistic disorders of older preschool age. Corrective and developmental work on the development of speech activity takes into account the child's speech activity, the motivational plan of speech activity and the nature of the speech material and provides three components of activity: motivational, target and executive. The stages of this work are presented, which have their own tasks, which are solved simultaneously with the formation of the main types of activities. It is noted that in the formation of the communicative function in general and, in particular, positive dynamics of speech development in children with autistic disorders of older preschool age is expected, provided that specially organized, targeted, consistent and systematic corrective and developmental work on the development of speech and communicative activity is provided.