Перегляд за Автор "Славгородська, О. А."
Зараз показано 1 - 4 з 4
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументМІЖКУЛЬТУРНИЙ АСИСТЕНТ В ОСВІТІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-03-16) Романова, І. А.; Славгородська, О. А.У публікації досліджено діяльність міжкультурного асистента, яка спрямовується, передусім, на сприяння соціальній адаптації дітей-мігрантів до нового освітнього й культурного середовища. Міжкультурний асистент працює не лише з учнем. На практиці він є своєрідним посередником між школярем і вчителями, однокласниками та батьками. Серед основних напрямів роботи міжкультурного асистента: сприяння інтеграції іноземних учнів до шкільного співтовариства шляхом активізації дітей-мігрантів та їхніх батьків, залучення їх до шкільного життя; збільшення відвідуваності шкільних занять дітьми, які стикалися з міграцією; підтримка учнів-мігрантів у науці та інтеграції з оточенням. The publication examines the activities of an intercultural assistant, which are aimed primarily at facilitating the social adaptation of migrant children to a new educational and cultural environment. An intercultural assistant works not only with a student. In practice, he or she is a kind of intermediary between the student and teachers, classmates and parents. The main areas of work of an intercultural assistant include: facilitating the integration of foreign students into the school community by activating migrant children and their parents, involving them in school life; increasing school attendance of children who have faced migration; supporting migrant students in academics and integration with the environment.
- ДокументПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПЕДАГОГІВ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В ІНКЛЮЗИВНОМУ КЛАСІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Славгородська, О. А.Кваліфікаційна робота присвячена проблемі удосконалення процесу підготовки майбутніх соціальних педагогів до професійної діяльності в інклюзивному класі. Мета дослідження передбачала розроблення, теоретичне обґрунтування та експериментальну перевірку навчально-методичного забезпечення з підготовки майбутніх соціальних педагогів до професійної діяльності в інклюзивному класі. Наукова новизна отриманих результатів полягає в тому, що уточнено сутність понять «підготовка майбутніх соціальних педагогів до професійної діяльності в інклюзивному класі», «готовність майбутніх соціальних педагогів до професійної діяльності в інклюзивному класі»; розроблено, теоретично обґрунтовано та експериментально перевірено навчально-методичне забезпечення з підготовки майбутніх соціальних педагогів до професійної діяльності в інклюзивному класі; виявлено структуру та схарактеризовано особливості підготовки; визначено критерії та показники готовності майбутніх соціальних педагогів до професійної діяльності в інклюзивному класі; подальшого розвитку набули форми і методи роботи соціального педагога в інклюзивному класі. Практичне значення результатів дослідження полягає в доповненні робочих програм дисциплін з підготовки здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти галузі знань 23 «Соціальна робота» спеціальності 231 «Соціальна робота» (освітня програма «Соціальна педагогіка)» навчально-методичним забезпеченням з підготовки майбутніх соціальних педагогів до професійної діяльності в інклюзивному класі, який включає: 1) лекційне заняття на тему «Інклюзивна освіта. Особливості роботи соціального педагога в інклюзивному класі»; 2) семінарське заняття на тему «Особливості роботи соціального педагога в інклюзивному класі»; 3) соціально-виховний захід «Інклюзія в сучасному суспільстві». У першому розділі кваліфікаційної роботи представлено аналіз понять «інклюзивне навчання»; «інклюзивна освіта» (проаналізовано сутність та виявлено особливості). Розроблено та теоретично огрунтовано напрями професійної діяльності соціального педагога в інклюзивному класі. У другому розділі кваліфікаційної роботи визначено поняття «підготовка майбутніх соціальних педагогів до професійної діяльності в інклюзивному класі», виявлено її структуру та особливості, розглянуто готовність майбутніх соціальних педагогів до професійної діяльності в інклюзивному класі. З урахуванням визначених особливостей розроблено та теоретично обґрунтовано навчально-методичне забезпечення з підготовки майбутніх соціальних педагогів до професійної діяльності в інклюзивному класі. У третьому розділі розкрито організацію, етапи та результати експериментальної перевірки розробленого навчально-методичного забезпечення з підготовки майбутніх соціальних педагогів до професійної діяльності в інклюзивному класі. На констатувальному етапі на підставі визначених критеріїв (особистісний, мотиваційно-цільовий, когнітивний, діяльнісний, оцінно-рефлексивний) та показників готовності майбутніх соціальних педагогів до професійної діяльності в інклюзивному класі було проведено діагностування наявного її рівня у здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти галузі знань 23 «Соціальна робота» спеціальності 231 «Соціальна робота» (освітня програма «Соціальна педагогіка)» Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди, що підтвердило необхідність організації спеціальної діяльності, спрямованої на забезпечення підвищення рівня досліджуваної готовності. Формувальний експеримент був спрямований на реалізацію навчально-методичного забезпечення з підготовки майбутніх соціальних педагогів до професійної діяльності в інклюзивному класі. На контрольному етапі було проведено підсумкові зрізи з метою виявлення ефективності впровадження навчально-методичного забезпечення з підготовки майбутніх соціальних педагогів до професійної діяльності в інклюзивному класі. The qualification work is devoted to the problem of improving the process of training future social pedagogues for professional activity in an inclusive class. The scientific novelty of the results obtained is that the essence of the concepts of "training of future social pedagogues for professional activity in an inclusive class", "readiness of future social pedagogues for professional activity in an inclusive class" is clarified; the educational and methodological support for the training of future social pedagogues for professional activity in an inclusive class is developed, theoretically substantiated and experimentally tested; the structure and features of training are identified; the criteria and indicators of readiness of future social pedagogues for professional activity in an inclusive class have been determined; forms and methods of work of a social pedagogue in an inclusive class were further developed. The practical significance of the research results is to supplement the programmes of disciplines for the training of students of the first (bachelor's) level of higher education in the field of knowledge 23 "Social Work", speciality 231 "Social Work" (educational programme "Social Pedagogy") with educational and methodological support for the training of future social pedagogues for professional activity in an inclusive class, which includes: 1) a lecture on the topic "Inclusive Education. Specifics of the work of a social pedagogue in an inclusive class"; 2) a seminar on "Specifics of the work of a social pedagogue in an inclusive class"; 3) a social and educational event "Inclusion in modern society".
- ДокументПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПЕДАГОГІВ ДО РОБОТИ В УМОВАХ ІНКЛЮЗИВНОГО КЛАСУ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-10-27) Славгородська, О. А.; Романова, І. А.Стаття присвячена визначенню особливостей підготовки майбутніх соціальних педагогів до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами в інклюзивних класах. Визначено напрями професійної діяльності соціального педагога в інклюзивному класі, проаналізовано зміст готовності соціальних педагогів до професійної діяльності в інклюзивному класі, визначено особливості практико-орієнтованої підготовки здобувачів до роботи в інклюзивному класі. The article is devoted to determining the peculiarities of training future social pedagogues to work with children with special educational needs at inclusive classes. The directions of professional activity of a social pedagogue at an inclusive classroom are determined, the content of readiness of social pedagogues for professional activity at an inclusive classroom is analysed, the peculiarities of practice-oriented training of students to work at an inclusive classroom are determined.
- ДокументСОЦІАЛЬНИЙ ПЕДАГОГ В ІНКЛЮЗИВНОМУ КЛАСІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-05-19) Славгородська, О. А.У публікації розглянуто функції соціального педагога в системі інклюзивної освіти. Основні завдання асистента вчителя загальноосвітнього навчального закладу з інклюзивним навчанням полягають в адаптації змісту та методів навчання до можливостей і потреб дитини з особливими освітніми потребами та в застосуванні під час уроку системи додаткових заходів, спрямованих на опанування навчального матеріалу. Зазначено, що виховна функція, функція соціальної допомоги й захисту є пріоритетними в роботі соціального педагога в інклюзивному класі. The publication deals with the functions of a social educator in the system of inclusive education. The main tasks of a teacher's assistant in a general education institution with inclusive education are to adapt the content and methods of teaching to the capabilities and needs of a child with special educational needs and to apply a system of additional measures during the lesson aimed at mastering the educational material. It is noted that the educational function, the function of social assistance and protection are priorities in the work of a social educator in an inclusive classroom.