Перегляд за Автор "Скрипник, Н. Г."
Зараз показано 1 - 4 з 4
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументЗадоволеність навчанням та адаптація студентів до закладу вищої освіти(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-10-26) Скрипник, Н. Г.В статті розглянуто психологічну адаптацію студента до умов навчання в закладі вищої освіти, яку розуміють як процес досягнення студентом психологічного комфорту в умовах освітнього середовища, як взаємодію особистості студента та освітнього середовища, в якій особистість виступає активним суб’єктом адаптації, відповідальним за успішність вибору стратегій та результатів навчального процесу Показники адаптації до навчальної групи та навчальної діяльності більш тісно пов’язані зі складовими ставлення студентів до навчання на першому та третьому курсах навчання у порівнянні з другим та четвертим курсами. В статье рассмотрено психологическую адаптацию студента к условиям обучения в заведении высшего образования, которая понимается как процесс достижения студентом психологического комфорта в условиях образовательной среды, как взаимодействие личности студента и образовательной среды, в которой личность выступает активным субъектом адаптации, ответственным за успешность выбора стратегий и результатов учебного процесса Показатели адаптации к учебной группе и учебной деятельности более тесно связаны с составляющими отношениями студентов к учебе на первом и третьем курсах обучения по сравнению со вторым и четвертым курсами. The article deals with the psychological adaptation of the student to the conditions of learning in the institution of higher education, which is understood as a process of achieving by the student of psychological comfort in the educational environment, as the interaction of the personality of the student and the educational environment, in which the personality is an active subject of adaptation, responsible for the success of the choice of strategies and results of the educational process Indicators of adaptation to the study group and learning activities more closely connected with the components of the attitude of students to study.
- ДокументКЕЙС-МЕТОД У НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ПСИХОЛОГІВ(Cuiavian University in Wloclawek, 2024-05-06) Скрипник, Н. Г.У статті досліджено кейс-метод у навчальному процесі підготовки майбутніх психологів. Даний метод надає можливість оптимально закріпити теоретичні знання, використати їх у практиці, що важливо при професійній підготовці. Реалізація кейс-методу передбачає активну взаємодію викладача і здобувача, діалоги, дискусії. Кейс-метод є перспективним інтерактивним методом у професійній підготовці фахівців у галузі психології, оскільки сприяє підвищенню рівня професійної компетентності, позитивної професійної мотивації і успішності здобувачів, розширює можливості моделювання майбутньої професійної діяльності через опрацювання конкретної практичної ситуації, а також розвитку важливих особистісних якостей майбутнього психолога. The article examines the case method in the educational process of training future psychologists. This method provides an opportunity to optimally consolidate theoretical knowledge and use it in practice, which is important for professional training. The implementation of the case method involves active interaction between the teacher and the applicant, dialogues, and discussions. The case method is a promising interactive method in the professional training of specialists in the field of psychology, as it contributes to increasing the level of professional competence, positive professional motivation and success of applicants, expands the possibilities of modeling future professional activity through the study of a specific practical situation, as well as the development of important personal qualities of the future psychologist.
- ДокументОСОБИСТІСНО-РЕГУЛЯТОРНИЙ КОМПОНЕНТ АДАПТАЦІЙНОГОПОТЕНЦІАЛУ СТУДЕНТІВ ІЗ РІЗНОЮ УСПІШНІСТЮ АДАПТАЦІЇ ДО НАВЧАННЯ В ДИСТАНЦІЙНІЙ ФОРМІ(Таврійський національний університет імені В. І. Вернадського, 2021-03-01) Скрипник, Н. Г.У статті представлено результати емпіричного дослідження особистісно-регуляторного компоненту адаптаційного потенціалу студентів із різним рівнем успішності адаптації до навчання в дистанційній формі. У студентів з високим рівнем адаптованості до умов дистанційного навчання до цінностей, що виступають ресурсом успішної адаптації, належать термінальні цінності професійної самореалізації, особистого життя, міжособистісних стосунків, що характеризуються як конкретністю, так і абстрактністю. При низькому рівні адаптації всі ресурсні цінності студентів характеризуються абстрактністю. Ресурсом адаптації до змінених умов навчання в обох групах студентів виявилися цінності акуратності, вихованості, освіченості. У студентів із низьким рівнем адаптації до ресурсних інструментальних цінностей крім того належать цінності професійної самореалізації, які також визначаються, як індивідуалістичні і конформістські. У студентів із високим рівнем адаптації також визначені позитивні кореляції показника адаптованості з цінностями професійної самореалізації, а крім того з цінностями самоствердження, етичними цінностями, цінностями безпосередньо-емоційного світовідчуття, цінностями прийняття інших. Ресурсом успішної адаптації до умов дистанційного навчання студентів із високим її рівнем виступає автономна каузальна орієнтація. Перешкоджає успішній адаптації студентів із низьким її рівнем зовнішня каузальна орієнтація. За групою студентів із високим рівнем адаптації до умов дистанційного навчання її показник прямо корелює з показниками усіх складових осмисленості життя, а за групою студентів із низьким рівнем адаптації значущих зв’язків із цілями в житті і процесом життя не визначено. Для обох груп психологічним ресурсом адаптації до дистанційного навчання виступає самоприйняття та відкритість ставлення до себе, для студентів з високим рівнем адаптації крім того ресурсними виявилися модальності самоповаги. Складовими ставлення до себе, що блокують успішну адаптацію до дистанційного навчання студентів із низьким її рівнем, виявилися внутрішня конфліктність і самозвинувачення. В статье представлены результаты эмпирического исследования личностно-регуляторного компонента адаптационного потенциала студентов с разным уровнем успешности адаптации к обучению в дистанционной форме. У студентов с высоким уровнем адаптированности к условиям дистанционного обучения к ценностям, которые выступают ресурсом успешной адаптации, принадлежат терминальные ценности профессиональной самореализации, личной жизни, межличностных отношений, характеризующихся как конкретностью, так и абстрактностью. При низком уровне адаптации все ресурсные ценности студентов характеризуются абстрактностью. Ресурсом адаптации к изменившимся условиям обучения в обеих группах студентов оказались ценности аккуратности, воспитанности, образованности. У студентов с низким уровнем адаптации к ресурсным инструментальных ценностей кроме того относятся ценности профессиональной самореализации, которые также определяются как индивидуалистические и конформистские. У студентов с высоким уровнем адаптации также определены положительные корреляции показателя адаптированности с ценностями профессиональной самореализации, а кроме того с ценностями самоутверждения, этическими ценностями, ценностями непосредственно-эмоционального мироощущения, ценностями принятия других. Ресурсом успешной адаптации к условиям дистанционного обучения студентов с высоким ее уровнем выступает автономная каузальная ориентация. Препятствует успешной адаптации студентов с низким ее уровнем внешняя каузальная ориентация. По группой студентов с высоким уровнем адаптации к условиям дистанционного обучения ее показатель прямо коррелирует с показателями всех составляющих осмысленности жизни, а за группой студентов с низким уровнем адаптации значимых связей с целями в жизни и процессом жизни не определено. Для обеих групп психологическим ресурсом адаптации к дистанционному обучению выступает самопринятие и открытость отношение к себе, для студентов с высоким уровнем адаптации кроме того ресурсными оказались модальности самоуважения. Составляющими отношение к себе, блокирующие успешную адаптацию к дистанционному обучению студентов с низким ее уровнем, оказались внутренняя конфликтность и самообвинения. The paper presents the empirical research results of personality-regulatory component of adaptive potential of the students with different performance of adaptation to distance learning. The values ofthe students with high level of adaptation to the distance learning conditions, which are the successful adaptation resource, include terminal values of professional self-realization, personal life, interpersonal relations characterized by both concretion and abstractedness. All resource values of the students at low adaptation level are characterized by abstractedness. The values of accuracy, manner and education have turned to be a resource of adaptation to the learning changed conditions in both groups of students. The resource instrumental values of the students with low adaptation level include professional self-realization values, which are also defined as individualist and conformist. The students with high adaptation level also have positive correlations of adaptation indicatorwith self-realization values, as well as with values of self-affirmation, ethics, values of emotional world perception, and values of other people’s acceptance. Autonomic causal orientation performs as a resource of the successful adaptation to the distance learning conditions of the students with its high level. External causal orientation prevents the students with low adaptation level from their successful adaptation. The group of the students with high level of adaptation to the distance learning conditions is characterized by correlation of adaptation indicator with indicators of all constituents of life meaningfulness, and the group of the students with low adaptation level is characterized by no significant correlations with life goals and life process. Self-perception and self-attitude openness perform as a psychological resource of the distance learning adaptation for both groups, and self-respect modalities are additional for the group of the students with high adaptation level. Such self-attitude constituents as proneness to inner conflict and self-accusation perform block the successful adaptation to distance learning of the students with its low level.
- ДокументЦіннісні орієнтації майбутніх практичних психологів(Харківський національний університет імені Г. С. Сковороди, Діса плюс, 2018-10-27) Скрипник, Н. Г.У статті здійснено аналіз наукових пошуків ціннісних орієнтацій майбутніх практичних психологів. Така орієнтація у професійній діяльності психолога передбачає адекватне сприйняття своїх можливостей як міру впливу на іншу людину, що заснована на переживанні почуття професійного обов‘язку та відповідальності за свої професійні дії. В статье проведен анализ научных изысканий ценностных ориентаций будущих практических психологов. Такая ориентация в профессиональной деятельности психолога предполагает адекватное восприятие своих возможностей как меру влияния на другого человека, основанного на переживании чувства профессионального долга и ответственности за свои профессиональные действия. The article analyzes scientific research on the value orientations of future practical psychologists. This orientation in the professional activities of a psychologist implies an adequate perception of one's abilities as a measure of influence on another person, based on experiencing a sense of professional duty and responsibility for one's professional actions.