Перегляд за Автор "Плиско, Л. М."
Зараз показано 1 - 2 з 2
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументДосвід підготовки вчительських кадрів Харківської губернії 60–79-рр. ХІХ століття(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2017) Плиско, Л. М.; Ялліна, В. Л.У статті розглянуто зміни, що відбулися у підготовці вчителів у зв’язку з реформуванням системи освіти у 60-70-х рр. ХІХ ст. Охарактеризовано державну політику в галузі підготовки вчителів. Розкрито роль місцевого самоврядування Харківської губернії щодо підготовки вчительських кадрів. Аналіз документів дозволяє зробити висновок, що в другій половині ХІХ ст. досить гостро стояла проблема наявності вчителів у навчальних закладах. У статті розглядаються причини недостатньої забезпеченості шкіл вчительськими кадрами у 60-70-х рр. ХІХ ст., основними з яких були: відсутність спеціалізованих навчальних закладів для підготовки вчителів, низька заробітна плата. Земства Харківської губернії займалися підготовкою сільських вчителів на базі вже існуючих загальноосвітніх навчальних закладів та призначали учням, які були зацікавлені в опануванні професії вчителя, стипендії. Для підвищення кваліфікації та поширення передових педагогічних ідей проводились педагогічні з’їзди та спеціальні педагогічні курси. Визначено, що у жіночих навчальних закладах (державних, приватних та духовних) Харківської губернії приділяли належну увагу практичній підготовці викладацького складу. В статье рассмотрены изменения, произошедшие в подготовке учителей в связи с реформированием системы образования в 60-70-х гг. XIX в. Охарактеризовано государственную политику в области подготовки учителей. Раскрыто роль местного самоуправления Харьковской губернии по подготовке учительских кадров. Анализ документов позволяет сделать вывод, что во второй половине XIX в. достаточно остро стояла проблема наличия учителей в учебных заведениях. В статье рассматриваются причины недостаточной обеспеченности школ учительскими кадрами в 60- 70-х гг. XIX в., основными из которых были: отсутствие специализированных учебных заведений для учителей, низкая заработная плата. Земства Харьковской губернии занимались подготовкой сельских учителей на базе уже существующих учебных заведений и назначали ученикам, которые были заинтересованы в овладении профессии учителя, стипендии. Для повышения квалификации и распространения передовых педагогических идей проводились педагогические конференции и специальные педагогические курсы. Определено, что в женских школах и средних школах (государственной, частной, духовной) Харьковской губернии уделяли должное внимание практической подготовке преподавательского состава. The article is dedicated to changes that have occurred in the training of school teachers in relation to the reform of the education system in the 1860s. Are denoted the main directions of the government and in the field of teacher training. The role of local self-government of the Kharkov province in the training of teachers is disclosed. It is specified how by the efforts of local government of the Kharkiv province training of teachers was carried out. Analysis of the documents leads to the conclusion that in the second half of the nineteenth century was the problem of the shortage of teachers. In the article explored the reasons of low material well-being of the teaching shots of schools in 1860-1870s, main from which were absence of the specialized educational establishments for the teachers, low wages. The zemstvos prepared rural teachers on the base of already existent general educational establishments and gave grant by persons interested to master the profession of teacher. To improve the skills and the dissemination of advanced pedagogical ideas conducted pedagogical conferences and special pedagogical courses It was found that in girls' school and high school (public and private) of the Kharkiv province due attention was paid to the practical training of the teaching staff.
- ДокументПроблема розумового виховання старшокласників у вітчизняній педагогічній науці першої половини ХХ ст.(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2018) Плиско, Л. М.; Ялліна, В. Л.У монографії здійснено цілісне історико-педагогічне дослідження проблеми розумового виховання старшокласників у конкретний історичний період, показано внесок вітчизняних учених, педагогів першої половини ХХ ст у розробку теоретичних засад зазначеної проблеми, обгрунтовано етапи розвитку ідей розумового виховання старшокласників у обраний період, накреслено шляхи творчого використання накопиченого досвіду у навчально-виховному процесі сучасної школи. Монографія може бути корисною для широкого кола педагогів -науковців, учителів-практиків, студентів педагогічних навчальних закладів. В монографии осуществлено целостное историко-педагогическое исследование проблемы умственного воспитания старшеклассников в конкретный исторический период, показан вклад отечественных ученых, педагогов первой половины ХХ в в разработку теоретических основ указанной проблемы, обоснованы этапы развития идей умственного воспитания старшеклассников в выбранный период опыта в учебно-воспитательном процессе современной школы Монография может быть полезна широкому кругу педагогов-ученых, учителей-практиков, студентов педагогических учебных заведений. The monograph provides a comprehensive historical and pedagogical study of the problem of mental education of high school students in a particular historical period, shows the contribution of domestic scientists, teachers of the first half of the twentieth century in developing the theoretical foundations of this problem. experience in the educational process of a modern school. The monograph can be useful for a wide range of teachers - scientists, teachers, practitioners, students of pedagogical schools.