Перегляд за Автор "Никита, А. Ю."
Зараз показано 1 - 3 з 3
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО СОЦІАЛЬНОГО ПЕДАГОГА ДО СОЦІАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ ПІДЛІТКІВ У ЗАКЛАДАХ КУЛЬТУРИ ЗА МІСЦЕМ ПРОЖИВАННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-23) Никита, А. Ю.; Макар, Л. М.У статті розглянуто особливості професійної підготовки майбутнього соціального педагога до соціального виховання підлітків в закладах культури за місцем проживання. Зазначено, що ефективність застосування різних форм, видів, методів і засобів в даному процесі вбачається можливою при реалізації діалектичного принципу єдності змісту і форми, яка може здійснюватися через формулювання вимог, що висуваються до навчально-виховного процесу, який має будуватися як гнучкий, динамічний і націлений на нові напрями в педагогічній і галузевій науці і практиці. The article examines the peculiarities of the professional training of the future social pedagogue for the social education of adolescents in cultural institutions at the place of residence. It is noted that the effectiveness of the application of various forms, types, methods and means in this process is considered possible when implementing the dialectical principle of the unity of content and form, which can be implemented through the formulation of requirements for the educational process, which should be built as flexible, dynamic and aimed at new directions in pedagogical and branch science and practice.
- ДокументПідготовка майбутнього соціального педагога до соціального виховання підлітків у закладах культури за місцем проживання(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Никита, А. Ю.Кваліфікаційна робота присвячена проблемі пошуку ефективних засобів підготовки майбутнього соціального педагога до соціального виховання підлітків у закладах культури за місцем проживання. Мета дослідження передбачала теоретичне обґрунтування, розробку та експериментальну перевірку навчально-методичного забезпечення підготовки майбутнього соціального педагога до соціального виховання підлітків у закладах культури за місцем проживання. Теоретичне значення дослідження вбачаємо в тому, що конкретизовано зміст поняття «соціальне виховання підлітка»; вперше уточнено та систематизовано досвід та наукові погляди на зміст і організацію підготовки майбутнього соціального педагога до соціального виховання підлітків у закладах культури за місцем проживання; розроблено й експериментально перевірено навчально-методичне забезпечення підготовки майбутнього соціального педагога до соціального виховання підлітків у закладах культури за місцем проживання; уточнено критерії, показники та рівні сформованості компонентів готовності здобувачів вищої освіти до соціального виховання підлітків у закладах культури за місцем проживання. Практичне значення результатів дослідження полягає в розробці та упровадженні в процес освітньо-професійної підготовки майбутніх соціальних педагогів навчально-методичних матеріалів, що забезпечують їхню підготовку до соціально-виховної роботи з підлітками у закладах культури за місцем проживання, визначенні методичних рекомендацій для викладачів закладів вищої освіти з організації освітнього процесу, спрямованого на підвищення рівня готовності майбутнього соціального педагога до соціального виховання підлітків у закладах культури за місцем проживання. Результати дослідження можуть бути використані в процесі професійної підготовки здобувачів вищої освіти спеціальності 231 Соціальна робота, а також під час проходження виробничої практики у закладах вищої освіти здобувачів спеціальності 231 «Соціальна робота». У першому розділі роботи Никита А. Ю. на основі аналізу наукових джерел визначено поняття соціально-педагогічної діяльності у контексті соціального виховання підлітків у закладах культури за місцем проживання і наголошено на її надзвичайній важливості для формування гармонійної особистості. Доведено, що означена діяльність включає не лише передачу культурних знань, але й розвиток соціальних навичок, емоційного інтелекту, самооцінки та вміння ефективно взаємодіяти в суспільстві. У другому розділі магістранткою окреслено зміст та особливості підготовки майбутнього соціального педагога до соціального виховання підлітків в закладах культури за місцем проживання; розглянуто готовність майбутнього соціального педагога до означеного виду діяльності (у тому числі визначено її компоненти); обґрунтовано та розроблено навчально-методичне забезпечення, яке дозволяє підвищити рівень професійної готовності майбутніх соціальних педагогів до відповідного напряму професійної діяльності. У третьому розділі наукового дослідження магістранткою було проведено діагностику стану готовності майбутніх соціальних педагогів до соціального виховання підлітків у закладах культури за місцем проживання та наведено дані з проведеної експериментальної роботи з практики професійної підготовки майбутніх соціальних педагогів до соціального виховання підлітків у закладах культури за місцем проживання. The qualification work is devoted to the problem of finding effective means of training a future social pedagogue for social education of adolescents in cultural institutions at the place of residence. The purpose of the study was to provide theoretical justification, development and experimental verification of educational and methodological support for the preparation of a future social pedagogue for social education of adolescents in cultural institutions at the place of residence. We see the theoretical significance of the study in the fact that the content of the concept of “social education of a teenager” is specified; For the first time, the experience and scientific views on the content and organization of training a future social pedagogue for social education of adolescents in cultural institutions at the place of residence were clarified and systematized; the educational and methodological support for training a future social pedagogue for social education of adolescents in cultural institutions at the place of residence was developed and experimentally tested; the criteria, indicators and levels of formation of the components of readiness of higher education applicants for social education of adolescents in cultural institutions at the place of residence were clarified. The practical significance of the research results lies in the development and introduction into the process of educational and professional training of future social pedagogues of educational and methodological materials that ensure their preparation for social and educational work with adolescents in cultural institutions at the place of residence, the definition of methodological recommendations for teachers of higher education institutions on the organization of the educational process aimed at increasing the level of readiness of a future social pedagogue for social education of adolescents in cultural institutions at the place of residence. The results of the study can be used in the process of professional training of higher education applicants in the specialty 231 Social Work, as well as during the internship in higher education institutions of applicants in the specialty 231 "Social Work".
- ДокументСОЦІАЛЬНО-ВИХОВНА РОБОТА З ПІДЛІТКАМИ ЗА МІСЦЕМ ПРОЖИВАННЯ(Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради, 2023-11-14) Никита, А. Ю.; Макар, Л. М.У публікації розглянуто соціалізацію особистості, яка здійснюється через засвоєння індивідом соціального досвіду і відтворення його у своїй діяльності. Шляхом входження до системи існуючих соціальних зв’язків, особистість засвоює соціальний досвід. Зауважено, що соціально-виховну роботу з підлітками за місцем проживання доцільно спрямовувати на засвоєння ними різних соціальних ролей, адекватних сфері вільного часу, досвіду неформального спілкування, розвитку інтересів, здібностей, творчої і соціальної активності підлітків, долучення до культурних цінностей, духовне збагачення дозвілля. Це передбачає інтеграцію і взаємозбагачення соціально-виховної діяльності закладів культури за місцем проживання з іншими видами і функціями (профорієнтаційної, оздоровчої, соціокультурної). The publication examines the socialization of the personality, which is carried out through the assimilation of social experience by the individual and its reproduction in his activities. By entering the system of existing social relations, the individual acquires social experience. It was noted that it is advisable to direct social and educational work with adolescents at their place of residence to their assimilation of various social roles, adequate sphere of free time, experience of informal communication, development of interests, abilities, creative and social activity of adolescents, involvement in cultural values, spiritual enrichment of leisure time. This involves the integration and mutual enrichment of social and educational activities of cultural institutions at the place of residence with other types and functions (vocational guidance, health, socio-cultural).