Перегляд за Автор "Нелін, Є."
Зараз показано 1 - 11 з 11
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВИКОРИСТАННЯ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ ДЛЯ ФОРМУВАЛЬНОГО ОЦІНЮВАННЯ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Нелін, Є.; Лук’янець, М.В роботі розглянуто сучасні цифрові інструменти, які застосовувати для реалізації формувального оцінювання в навчанні математики. Виділено найбільш дієві цифрові засоби і технології та обґрунтовано цілі, які досягаються тим чи іншим засобом в процесі організації формувального оцінювання в навчанні математики. The paper considers modern digital tools that are appropriate for the implementation of formative assessment in mathematics teaching. The most effective digital tools and technologies are highlighted and the goals that are achieved by this or that tool in the process of organizing formative assessment in mathematics teaching are substantiated.
- ДокументНАВЧАННЯ УЧНІВ РОЗРОБЦІ СТРАТЕГІЙ ТА ПЛАНІВ РОЗВ`ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ В КУРСІ АЛГЕБРИ ТА ПОЧАТКІВ АНАЛІЗУ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-15) Куценко, Т.; Нелін, Є.У роботі досліджено методику підготовки учнів до пошуку стратегій і планів розв’язування задач в курсі алгебри і початків аналізу. Для досягнення поставленої мети роботи було проаналізовано існуючу загальну науково-методичну літературу з цього питання та проведено констатувальний експеримент з вивчення рівня підготовки учнів до пошуку стратегій і планів розв’язування задач в курсі алгебри і початків аналізу. Проведена розробка додаткових матеріалів та методичних рекомендацій з підготовки учнів до пошуку стратегій і планів розв’язування задач в курсі алгебри і початків аналізу, що дозволило покращити результати навчання старшокласників. The method of preparing students to find strategies and plans for solving problems in the course of algebra and the beginnings of analysis was investigated in the work. To achieve the goal of the work, the existing general scientific and methodical literature on this issue was analyzed and a ascertaining experiment was conducted to study the level of students' preparation for finding strategies and plans for solving problems in the course of algebra and the beginnings of analysis. The development of additional materials and methodological recommendations for preparing students to find strategies and plans for solving problems in the course of algebra and the beginnings of analysis was carried out, which made it possible to improve the learning results of high school students.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ФОРМУВАЛЬНОГО ОЦІНЮВАННЯ В НАВЧАННІ МАТЕМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Нелін, Є.; Толок, Д.В роботі досліджується значення формувального оцінювання в процесі навчання та оцінювання в освітній системі України в констекті Нової української школи; розглядається підходи до трактування поняття формувального оцінювання; схарактеризовано алгоритм діяльності вчителя для його організації; проаналізовано інструменти формувального оцінювання. The paper examines the importance of formative assessment in the process of teaching and assessment in the educational system of Ukraine in the context of the New Ukrainian School; approaches to the interpretation of the concept of formative assessment are considered; the algorithm of teacher's activity for its organization is characterized; the tools of formative assessment are analyzed.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ МАТЕМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Нелін, Є.; Данилюк, А.В роботі проаналізовані особливості організації дистанційного навчання учнів математики та запропоновані рекомендації до реалізації дистанційного навчання математики в сучасних умовах. The paper analyzes the peculiarities of the organization of distance learning students in mathematics and offers recommendations for the implementation of distance learning of mathematics in modern conditions.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ МАТЕМАТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ 5 КЛАСІВ В УМОВАХ НУШ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Міщенко, Р.; Нелін, Є.Статтю присвячено проблемі формування математичної компетентності учнів 5 класів середньої загальноосвітньої школи в умовах НУШ. Розглянуто основні підходи до визначення понять «компетентність», «компетентнісний підхід», «ключова компетентність», «предметна компетентність», «математична компетентність», проведено їх уточнення в контексті теми дослідження. Розглянуто складові математичної компетентності. Розглянуто основні психолого-педагогічні проблеми, дидактичні принципи та умови формування математичної компетентності учнів 5 класів. Розроблено методику формування в учнів 5 класів математичної компетентності. Для чого схарактеризовано засоби і методи формування математичної компетентності учнів 5 класів в умовах НУШ із застосуванням компетентнісного, діяльнісного та особистісно орієнтованого підходів. Схарактеризовано систему задач практичного спрямування для формування математичної компетентності учнів 5 класів в умовах НУШ. На прикладах компетентнісно-орієнтованих задач наведено рекомендації щодо застосування методики в педагогічній практиці. The article is devoted to the problem of the formation of mathematical competence of students of 5th grade of secondary comprehensive school in the conditions of NUS. The main approaches to defining the concepts of "competence", "competence approach", "key competence", "subject competence", "mathematical competence" were considered, and their clarification was carried out in the context of the research topic. The components of mathematical competence are considered. The main psychological and pedagogical problems, didactic principles and conditions for the formation of mathematical competence of 5th grade students are considered. A method of forming mathematical competence in students of 5th grade has been developed. What are the means and methods of forming the mathematical competence of 5th grade students in the conditions of NUS with the use of competence-based, activity-based and personally-oriented approaches? The system of problems of a practical direction for the formation of mathematical competence of 5th grade students in the conditions of NUS is characterized. Recommendations for the application of the methodology in pedagogical practice are given on the examples of competency-oriented tasks.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИХ УМІНЬ УЧНІВ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-15) Кулікова, Ю.; Нелін, Є.У статті досліджено формування інтелектуальних умінь учнів на уроках математики. У науковій літературі існують різні підходи до визначення поняття «інтелектуальні уміння». Проаналізувавши науково-методичну літературу, інтелектуальними зауважено такі вміння, які сприяють активізації пізнавальної активності учнів під час вивчення всіх предметів та забезпечують успішне виконання розумових процесів та будь-якої діяльності, пов’язаної з мисленням. В рамках дослідження запропоновано систему вправ для старшокласників, яка допомагає вдосконалити методику розвитку інтелектуальних умінь учнів в процесі навчання математики за умови систематичного і планомірного її застосування. The article examines the formation of students' intellectual skills in mathematics lessons. In the scientific literature, there are different approaches to defining the concept of "intellectual skills". Having analyzed the scientific and methodological literature, such skills were noted as intellectual, which contribute to the activation of students' cognitive activity during the study of all subjects and ensure the successful execution of mental processes and any activity related to thinking. As part of the study, a system of exercises for high school students is proposed, which helps to improve the method of developing students' intellectual skills in the process of learning mathematics, provided that it is systematically and systematically applied.
- ДокументПРИЙОМИ СИСТЕМАТИЗАЦІЇ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ АЛГЕБРАЇЧНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ УЧНІВ В ПРОЦЕСІ ЇХ ПІДГОТОВКИ ДО ЗНО З МАТЕМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Нелін, Є.; Мажинська, О.У роботі розглянуті деякі прийоми систематизації та узагальнення знань та вмінь учнів, які можуть допомогти при підготовці до розв’язування алгебраїчних завдань зовнішнього незалежного оцінювання з математики. Акцентована увага на забезпеченні учнів додатковими матеріалами для формування умінь з розв’язування відповідних завдань. The paper deals with some methods of systematization and generalization of students' knowledge and skills that can help in preparing for solving algebraic tasks of the external independent testing in mathematics. The attention is focused on providing students with additional materials for the formation of skills in solving relevant problems.
- ДокументПРИКЛАДНІ ЗАДАЧІ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ЕКОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Нелін, Є.; Лінтур, І.В роботі проаналізовані особливості формування на уроках математики екологічної компетентності. Наводяться вимоги до добору задач, у процесі розв’язування яких створюються умови для екологічного виховання учнів, та виділяється тематика для добору таких задач. The paper analyzes the peculiarities of forming environmental competence in mathematics lessons. The requirements for the selection of tasks, in the process of solving which conditions for environmental education of students are created, are given, and the topics for the selection of such tasks are highlighted.
- ДокументРОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНОГО МОДЕЛЮВАННЯ ЯК ЗАСІБ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРИКЛАДНОЇ СПРЯМОВАНОСТІ НАВЧАННЯ МАТЕМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-15) Кутько, С.; Нелін, Є.У роботі досліджено проблему реалізації прикладної спрямованості навчання математики. В шкільному курсі математики ефективним засобом реалізації його прикладної спрямованості є систематичне застосування методу математичного моделювання протягом усього курсу. Зазначено, що формування в учнів умінь математичного моделювання може виступати потужним засобом підвищення якості математичної освіти, а також сприяти реалізації міжпредметних зв’язків математики з іншими навчальними предметами. Опанування учнями вміннями створювати математичні моделі створює умови для розвитку учнів, сприяє їх готовності ефективно застосовувати математичні знання в реальному житті. The paper examines the problem of implementing the applied orientation of mathematics education. In the school mathematics course, an effective means of implementing its applied orientation is the systematic application of the mathematical modeling method throughout the course. It is noted that the formation of students' mathematical modeling skills can be a powerful means of improving the quality of mathematics education, as well as contribute to the implementation of interdisciplinary connections between mathematics and other educational subjects. Students' mastery of the ability to create mathematical models creates conditions for students' development, contributes to their readiness to effectively apply mathematical knowledge in real life.
- ДокументФОРМУВАННЯ В УЧНІВ УМІНЬ З ПОШУКУ ПЛАНІВ І СТРАТЕГІЙ РОЗВ’ЯЗУВАННЯ СТЕРЕОМЕТРИЧНИХ ЗАДАЧ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-15) Шейко, І.; Нелін, Є.У статті проаналізовано проблеми, які виникають при пошуку учнями планів розв’язування стереометричних задач. Виділено складові елементи умінь учнів з складання планів і стратегій розв’язування стереометричних задач. Запропоновано методичні рекомендації щодо формування і удосконалення вмінь учнів пошуку планів і стратегій розв’язування стереометричних задач, що сприяло підвищенню ефективності навчання учнів. The article analyzes the problems that arise when students search for plans for solving stereometric problems. The constituent elements of students' skills in making plans and strategies for solving stereometric problems are highlighted. Methodological recommendations are proposed for the formation and improvement of students' abilities to find plans and strategies for solving stereometric problems, which contributed to increasing the efficiency of students' learning.
- ДокументІВАН ОЛЕКСАНДРОВИЧ НАУМОВ – УЧЕНИЙ І ПЕДАГОГ (до 100-річчя від дня народження Івана Олександровича Наумова)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Нелін, Є.У статті описано життя та наукову діяльність Івана Олександровича Наумова, який у стінах Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди пройшов шлях від студента до проректора з наукової роботи. Наукові інтереси І. О. Наумова були пов'язані з історією математики та з педагогікою вищої і середньої школи. Його дослідження з історії математики присвячені вивченню діяльності таких визначних математиків, як М. В. Остроградський, Д. М. Синцов, Д. М. Зейлігер. Ним детально вивчалася і аналізувалася харківська геометрична наукова школа. Він був один із провідних в Україні істориків математики, глибоким знавцем Харківських математичних традицій. The article describes the life and scientific activity of Ivan Oleksandrovich Naumov, who within the walls of H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University went from student to vice-rector for scientific work. Scientific interests of I. O. Naumov were related to the history of mathematics and pedagogy of higher and secondary schools. His research on the history of mathematics is devoted to the study of the activities of such prominent mathematicians as M. V. Ostrogradskyi, D. M. Syntsov, and D. M. Zeyliger. He studied and analyzed the Kharkiv geometric scientific school in detail. He was one of the leading historians of mathematics in Ukraine, a deep connoisseur of Kharkiv mathematical traditions.