Перегляд за Автор "Мішенкова, В. В."
Зараз показано 1 - 2 з 2
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументСистема корекційно-педагогічної допомоги дітям з порушеннями інтелектуального розвитку в Україні (ХХ – початок ХХІ століття)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Мішенкова, В. В.У кваліфікаційній роботі здійснено історико-педагогічний аналіз розвитку системи спеціальної освіти в Україні в ХХ ст. Розкрито особливості надання корекційно-педагогічної допомоги дітям з порушеннями інтелектуального розвитку в інклюзивно-ресурсних центрах, з огляду на їх інноваційність для України; в спеціальних школах у добу незалежності України. Здійснено аналіз першоджерел, присвячених проблемам інклюзивного навчання дітей з порушеннями інтелектуального розвитку в закладах загальної середньої освіти. A historical and pedagogical analysis of the development of the system of special education in Ukraine in the ХХth century was carried out in the qualifying work. The peculiarities of providing correctional and pedagogical assistance to children with intellectual disabilities in inclusive resource centers are revealed, given their innovativeness for Ukraine; in special schools during the days of Ukraine's independence. An analysis of literature sources devoted to the problems of inclusive education of children with intellectual disabilities in schools was carried out.
- ДокументСОЦІОКУЛЬТУРНА РЕАБІЛІТАЦІЯ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Мішенкова, В. В.У публікації досліджено соціокультурну реабілітацію дітей з особливими потребами. Соціокультурна реабілітація дитини з особливими потребами відбувається за схемою: сім’я – найближче оточення – заклад дошкільної освіти – заклад загально-середньої освіти – заклади культури й спорту – позашкільний період. Також вона передбачає надання адресної допомоги, визначення власних життєвих цілей, духовних цінностей, інтересів і потребує шляхів і способів подолання перешкод. Пошук і мобілізація всіх резервів і можливостей, наявних у самої дитини, в кінцевому результаті допоможе їй адаптуватися і нормально функціонувати в навколишньому соціокультурному середовищі – в навчанні, спілкуванні, творчості. The publication examines the socio-cultural rehabilitation of children with special needs. The socio-cultural rehabilitation of a child with special needs is carried out according to the following scheme: family - immediate environment - preschool education institution - general secondary education institution - cultural and sports institutions - out-of-school period. It also involves providing targeted assistance, defining one's own life goals, spiritual values, interests, and requires ways and means to overcome obstacles. Searching for and mobilising all the reserves and opportunities available to the child will ultimately help him or her to adapt and function normally in the surrounding socio-cultural environment - in learning, communication, and creativity.