Перегляд за Автор "Курко, О. О."
Зараз показано 1 - 3 з 3
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВивчення біологічних особливостей маслинного лубоїда (HELESINUS TORANIO) на території Харківської області(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-19) Курко, О. О.; Бачинська, Я. О.Метод оцінки стану навколишнього середовища шляхом визначення величин ФА, можна назвати ФА біоіндикацією [8]. Він є загальнодоступним, не вимагає спеціалізованого обладнання та професійних знань з боку виконавця. Важливою характеристикою цього методу, що підкреслює його універсальність, є можливість застосування відносно представників різних груп живих істот. The method of assessing the state of the environment by determining FA values can be called FA bioindication [8]. It is publicly available, does not require specialized equipment and professional knowledge on the part of the performer. An important characteristic of this method, which emphasizes its universality, is the possibility of applying it to representatives of various groups of living beings.
- ДокументЗАСТОСУВАННЯ STEM-ОСВІТИ НА УРОКАХ БІОЛОГІЇ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-05-18) Курко, О. О.У публікації розглянуто впровадження STEM-освіти на уроках біології. STEM-освіта забезпечує інтегровану та творчу співпрацю учнів між собою заради досягнення своєї спільної й особистісної мети. Зауважено, що одним з найефективніших підходів STEM-освіти на уроках є використання асоціативних, структурно-логічних і опорних схем, які підвищують інтерес здобувачів освіти до освітнього процесу, оскільки спостерігається більша креативність, свобода думки, яку можна втілити в життя. The publication examines the implementation of STEM education in biology classes. STEM education provides integrated and creative cooperation of students among themselves to achieve their common and personal goals. It was noted that one of the most effective approaches to STEM education in the classroom is the use of associative, structural-logical and reference schemes, which increase the interest of students in the educational process, as there is greater creativity and freedom of thought that can be put into practice.
- ДокументПРОБЛЕМА ПОШИРЕННЯ ТА БІОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ МАСЛИННОГО ЛУБОЇДА (HYLESINUS TORANIO) НА ТЕРИТОРІЇ УКРАЇНИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Курко, О. О.У кваліфікаційній роботі досліджено проблему поширення та біологічні особливості маслинного лубоїда (Hylesinus toranio) на території України. Методи дослідження: експедиційний; порівняльно-описовий; статистичний. Визначено частку заселеного ясену комахами-ксилофагами, у тому числі і маслинним лубоїдом, визначено фенологічні, популяційні та екологічні особливості маслинного лубоїду. Результати дипломної роботи мають теоретичне та практичне значення. Дані з біології маслинного лубоїда можна використати при підготовці уроків на тему «Різноманіття комах» в шкільному курсі біології за 7 клас, а також при розробці факультативних занять, екскурсійного маршруту, навчальних проєктів, включення до програм біологічних гуртків тощо. Результати досліджень знайшли використання в навчальному процесі в ХНПУ імені Г. С. Сковороди при підготовці та викладанні курсів «Зоологія безхребетних», «Загальна екологія», «Прикладна ентомологія та екологія комах», «Біоіндикація», «Зоогеографія», та при проведенні навчальної польової практики студентів природничого факультету. Також одержані дані можна використовувати для моніторингу за станом популяції маслинного лубоїду, у якого відзначається велика тенденція поширення на території нашої країни. In the qualifying work, the problem of distribution and biological features of the olive loboid (Hylesinus toranio) on the territory of Ukraine was investigated. Research methods: expeditionary; comparative and descriptive; statistical. The proportion of ash inhabited by xylophagous insects, including the olive borer, was determined, and the phenological, population, and ecological features of the olive borer were determined. The results of the thesis have theoretical and practical significance. Data on the biology of the olive loboid can be used in the preparation of lessons on the topic "Diversity of insects" in the school biology course for the 7th grade, as well as in the development of optional classes, excursion routes, educational projects, inclusion in the programs of biological circles, etc. The results of the research were used in the educational process at the H.S. Skovoroda KhnPU in the preparation and teaching of the courses "Invertebrate Zoology", "General Ecology", "Applied Entomology and Insect Ecology", "Bioindication", "Zoogeography", and in conducting educational field practice of students of the Faculty of Natural Sciences. Also, the obtained data can be used to monitor the state of the population of the olive luboid, which has a large tendency of distribution in the territory of our country.