Перегляд за Автор "Костіна, В."
Зараз показано 1 - 8 з 8
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументДосвід соціально-реабілітаційної та паліативної допомоги Харківського обласного благодійного фонду «Соціальна служба допомоги» людям літнього віку в умовах воєнного стану(Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка, 2024-05-09) Щербакова, В.; Рагозіна, Т.; Костіна, В.У статті узагальнено досвід соціально-реабілітаційної та паліативної допомоги людям літнього віку та особам з інвалідністю у Харківському обласному благодійному фонді «Соціальна служба допомоги» за часів війни. Охарактеризовано суть та особливості надання комплексної соціальної допомоги, яка здійснюється фахівцями Харківського обласного благодійного фонду «Соціальна служба допомоги» за часів війни в Україні людям літнього віку та особами з інвалідністю, що є отримувачами соціальних послуг «Догляд вдома» та «Паліативний догляд». Представлено результати низки грантових соціальних проєктів, що впроваджено Фондом у 2022-2023 рр.: «Продукти потребуючим під час війни», «Екстрена продуктова допомога», «Допомога сім’ям СЖО в умовах військового стану», «Екстрена гуманітарна допомога уразливим верствам населення, які залишилися у місті», «Надання важливих гуманітарних послуг уразливим, постраждалим від війни мешканцям та внутрішнім переселенцям у м. Харкові». Наведено перелік основних соціальних послуг, що надає персонал Фонду за часів війни, а також наведено перспективи розширення спектру соціальних послуг на майбутнє – доповнення медичного компоненту паліативної допомоги. The article summarizes the experience of social rehabilitation and palliative care for the elderly and persons with disabilities in the Kharkiv Regional Charitable Fund "Social Assistance Service" during the war. The essence and features of the provision of complex social assistance, which is carried out by specialists of the Kharkiv Regional Charitable Fund "Social Assistance Service" during the war in Ukraine to elderly people and persons with disabilities who are recipients of social services "Home Care" and "Palliative Care" are characterized. The results of a number of grant social projects implemented by the Foundation in 2022-2023 were presented: "Food for the needy during the war", "Emergency food aid", "Assistance to the families of SZHO in the conditions of martial law", "Emergency humanitarian aid to vulnerable sections of the population" , who remained in the city", "Providing important humanitarian services to vulnerable, war-affected residents and internally displaced persons in the city of Kharkiv". The list of basic social services provided by the staff of the Foundation during the war is given, as well as prospects for expanding the spectrum of social services for the future - supplementing the medical component of palliative care.
- ДокументМЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ РОБОТИ СОЦІАЛЬНОГО ПЕДАГОГА З СОЦІАЛЬНОЇ АДАПТАЦІЇ ПІДЛІТКІВ ДО УМОВ ПРИЙОМНОЇ СІМ’Ї ЕТНОПЕДАГОГІЧНИМИ ЗАСОБАМИ(Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, 2024-04-25) Костіна, В.; Силиверст, Ю.Автори обґрунтовують можливості використання етнопедагогічних засобів у соціальній адаптації підлітків до умов виховання в прийомній сім’ї. Здійснено аналіз досліджень особливостей виховання дітей-сиріт, визначено основні проблеми, що виникають у підлітків під час адаптації до нового середовища. Охарактеризовано переваги використання методичного забезпечення з використанням етнопедагогічних засобів у соціально-адаптаційній роботі з підлітками з прийомних сімей. Наведено приклади використання певного технологічного забезпечення у процесі роботи соціального педагога з підлітками та прийомною сім’єю з використанням етнопедагогічних засобів, а також визначено роль, яку відіграє відповідне методичне забезпечення у процесі їхньої соціальної адаптації. Визначено перспективні напрями подальших досліджень. The authors substantiate the possibilities of using ethno-pedagogical means in the social adaptation of adolescents to the conditions of upbringing in a foster family. The author analyses studies of the peculiarities of raising orphans, identifies the main problems that adolescents face when adapting to a new environment. The advantages of using methodological support with the use of ethno-pedagogical means in social and adaptation work with adolescents from foster families are characterised. Examples of the use of certain technological support in the process of work of a social pedagogue with adolescents and foster families using ethno-pedagogical means are given, and the role played by the relevant methodological support in the process of their social adaptation is determined. Promising directions for further research have been identified.
- ДокументПрактична підготовка майбутніх фахівців соціальної галузі до формування гендерної культури у дітей з особливими освітніми потребами в умовах воєнного стану(Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка, 2024-05-09) Костіна, В.; Терещенко, В.; Гавричкова, В.Мета дослідження полягає у визначенні ефективних шляхів і засобів у практичній підготовці майбутніх фахівців соціальної галузі до формування гендерної культури у дітей з особливими освітніми потребами в умовах воєнного стану. Зазначено, що ефективними шляхами професійної підготовки майбутніх фахівців соціальної галузі до розвитку гендерної культури здобувачів загальної середньої та спеціальної освіти на засадах інклюзії є використання у процесі їхньої практичної підготовки проєктного методу у поєднанні з менторською взаємодією з соціальним педагогом-методистом бази практики, класними керівниками та педагогами-методистами з питань гендерно-чутливого соціального виховання у шкільному середовищі. The purpose of the research is to determine effective ways and means in the practical training of future specialists in the social field for the formation of gender culture in children with special educational needs in the conditions of martial law. It is noted that effective ways of professional training of future specialists in the social sector to develop the gender culture of students of general secondary and special education on the basis of inclusion are the use of the project method in the process of their practical training in combination with mentoring interaction with a social pedagogue-methodologist of the practice base, class leaders and teachers - Methodists on issues of gender-sensitive social education in the school environment.
- ДокументПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ СОЦІАЛЬНОЇ СФЕРИ ДО ВИКОРИСТАННЯ ЕТНОПЕДАГОГІЧНИХ ЗАСОБІВ У РОБОТІ З ДЕЗАДАПТОВАНИМИ ДІТЬМИ ТА МОЛОДДЮ(Prešovská univerzita v Prešove, 2016) Костіна, В.У статті проаналізовано можливості використання етнопедагогічних засобів у соціальній роботі з дезадаптованими дітьми та молоддю, визначено сутність їх соціально-виховного впливу на формування особистості та особливості використання в умовах різних соціальних інституцій;розкрито основні компоненти готовності майбутніх фахівців соціальної сфери до використання етнопедагогічних засобів у роботі з дезадаптованими дітьми та молоддю;наведено зміст та практичні аспекти професійної підготовки майбутніх фахівців соціальної сфери до використання етнопедагогічних засобів у роботі з дезадаптованими дітьми та молоддю. The paper analyzes the possibilities of using ethno-pedagogical means in social work with maladjusted children and youth, defines the essence of their social and educational influence on the formation of the personality and variations of use in different social institutions; disclosed the main components of readiness of the future specialists of social sphere for the use of ethno-pedagogical means in working with maladjusted children and youth; given the content and the practical aspects of professional training of the future specialists of social sphere in use of ethno-pedagogical means while working with maladjusted children and youth.
- ДокументПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ СОЦІАЛЬНОЇ СФЕРИ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ ПАРТНЕРСЬКОЇ ВЗАЄМОДІЇ РІЗНИХ СОЦІАЛЬНИХ ІНСТИТУЦІЙ ДЛЯ ПРОФІЛАКТИКИ ДЕЗАДАПТАЦІЇ УЧНІВ(Державний вищий навчальний заклад «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника», 2017-04-06) Костіна, В.У публікації обгрунтовано необхідність професійної підготовки майбутніх фахівців соціальної сфери до організації партнерської взаємодії різних соціальних інституцій для профілактики дезадаптації учнів, проаналізовано наукову літературу та наведено ефективні форми та методи профілактичної роботи з дезадаптованими учнями, доведено, що профілактика дезадаптації учнів є складним процесом, який мають здійснювати різні фахівці соціальної сфери, які працюють у системі мультидисциплінарних команд соціальних інституцій, координація діяльності яких є функцією соціального педагога закладу загальної середньої освіти, де навчається дезадаптований учень чи соціального працівника певної соціальної інституції, яка допомагає у розв’язанні проблем його соціалізаці. Наголошено на необхідності професійної підготовки майбутніх фахівців соціальної сфери до організації партнерської взаємодії з різними соціальними інституціями з метою створення превентивного виховного простору й недопущення дезадаптації учнів. The publication substantiates the need for professional training of future specialists of the social sphere to organize partnerships between different social institutions for for the prevention of student maladjustment, analyzes the scientific literature and provides effective forms and methods of preventive work with maladjusted students, it is proved that the prevention of of pupils' maladjustment is a complex process that should be carried out by various specialists of the social sphere, who work in the system of multidisciplinary teams of social institutions, the coordination of whose coordination is the function of the social pedagogue of the general secondary education institution where the a maladjusted student or a social worker of a certain social institution that helps in in solving the problems of their socialization. The need for professional training of of future social workers to organize partnerships with various social institutions in order to create a preventive educational space and prevent maladjustment of of students.
- ДокументПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА ФАХІВЦІВ СОЦІАЛЬНОЇ СФЕРИ ДО РОБОТИ З ДЕЗАДАПТОВАНИМИ ДІТЬМИ ТА МОЛОДДЮ В УКРАЇНІ ТА ЗА КОРДОНОМ(ПОЛОНІЙНА АКАДЕМІЯ В ЧЕНСТОХОВІ, ДВНЗ «УЖГОРОДСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ», ДРОГОБИЦЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ ІВАНА ФРАНКА, 2016-03-24) Костіна, В.Проаналізовано наукові дослідження з проблеми професійної підготовки майбутніх фахівців соціальної сфери до роботи з дезадаптованими дітьми та молоддю в Україні та за кордоном, розроблено модель підготовки майбутніх фахівців соціальної сфери до роботи з дезадаптованими дітьми та молоддю в різних соціокультурних середовищах. Scientific research on the problem of professional training of future specialists in the social sphere to work with maladapted children and youth in Ukraine and abroad was analyzed, a model of training future specialists in the social sphere to work with maladapted children and youth in various sociocultural environments was developed.
- ДокументСОЦІАЛЬНА ПІДТРИМКА ТА СОЦІАЛЬНИЙ ЗАХИСТ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ В УМОВАХ ВІЙНИ В УКРАЇНІ(Волинський національний університет імені Лесі Українки, 2023) Костіна, В.У статті обґрунтовано потребу пошуку дієвих механізмів соціальної підтримки та соціального захисту дітей з особливими потребами в умовах війни. Метою публікації було здійснення аналізу досліджень з питань захисту прав та надання соціальної допомоги дітям-сиротам, дітям, що позбавлені батьківського піклування, а також дітям з інвалідністю. На основі аналізу нормативного забезпечення, діяльності державного та недержавного сектору з питань надання соціальних послуг дітям з особливими потребами та сім’ям, що ними опікуються, виокремлено нововведення, які з’явилися за часів воєнного стану. Визначено важливі аспекти соціального захисту прав дітей, що мають знати особи, які здійснюють догляд за дітьми з особливими потребами. Надано характеристику соціальних послуг, що можуть використовувати опікуни та піклувальники, а також надавачі соціальних послуг, які працюють з дітьми з особливими потребами та їхнім оточенням в умовах війни. Розкрито потенціал державної допомоги та проаналізовано особливості організації соціальної підтримки, що надають міжнародні організації сім’ям з дітьми з особливими потребами за часів війни. Окреслено орієнтири для подальшої роботи з удосконалення якості надання соціальних послуг дітям з особливими потребами та сім’ям, які здійснюють догляд за ними з метою створення сприятливих умов для імплементації прогресивного міжнародного досвіду з метою побудови безбар’єрного середовища (відсутність стигматизації, наявність сприятливої для маломобільних груп інфраструктури, деінституціоналізація системи опіки та піклування над дітьми з особливими потребами, сприяння розвитку сімейних форм виховання, розвиток активності батьківвихователів, як активних суб’єктів адвокації прав дітей з особливими потребами), що сприятиме інклюзії дітей з особливими потребами в соціальне середовище з метою забезпечення їм рівних можливостей та ствердженню загальноєвропейських цінностей як важливого чинника змін в умовах воєнного стану та повоєнного відновлення України. The article substantiates the need to find effective mechanisms for social support and social protection of children with special needs in wartime conditions. The purpose of the publication was to carry out an analysis of research on the protection of rights and the provision of social assistance to orphans, children deprived of parental care, as well as children with disabilities. On the basis of the analysis of regulatory support, activities of the state and non-state sectors in the provision of social services to children with special needs and families caring for them, innovations that appeared during martial law were singled out. Important aspects of social protection of children's rights, which should be known by persons who care for children with special needs, have been identified. A description of social services that can be used by guardians and caregivers, as well as social service providers who work with children with special needs and their environment in war conditions, has been provided. The potential of state aid is revealed and the peculiarities of the organization of social support provided by international organizations to families with children with special needs during the war are analyzed. Guidelines are outlined for further work on improving the quality of providing social services to children with special needs and families who care for them in order to create favorable conditions for the implementation of progressive international experience in order to build a barrier-free environment (absence of stigmatization, availability of infrastructure favorable for groups with low mobility, deinstitutionalization of the system of guardianship and care for children with special needs, promotion of the development of family forms of education, development of the activity of parents-educators as active subjects of advocacy for the rights of children with special needs), which will contribute to the inclusion of children with special needs in the social environment with the aim of providing them with equal opportunities and affirming pan-European values as an important factor of changes in the conditions of the state of war and the post-war recovery of Ukraine.
- ДокументСОЦІАЛЬНА РОБОТА В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ: ВИКЛИКИ СЬОГОДЕННЯ ТА ПЕРСПЕКТИВИ НА МАЙБУТНЄ(Полтавський інститут економіки і права, 2024-05-15) Костіна, В.У публікації досліджено соціальну роботу в умовах воєнного стану, яка є однією з важливих ланок у державі, що забезпечує її існування, створюючи умови для надання якісної підтримки всім категоріям потребуючих, які знаходяться у важкій життєвій ситуації. Зауважено, що у складних умовах повномасштабної війни в Україні фахівці соціальної галузі є важливими суб’єктами підтримуючих професій, що мають бути готовими до роботи у надзвичайних умовах нових соціальних викликів та потребують розвитку спеціальної професійних характеристик: резильєнтності, гнучкості, толерантності, вміння здійснювати фасилітаційні впливи під час організації взаємодії з клієнтами вразливих груп населення, що потребує оновлення змісту професійної підготовки майбутніх фахівців соціальної галузі та підсилення психологічного аспекту їхньої підготовки, як еобхідної умови для збереження потенціалу як власного ментального здоров’я так і здоров’я вразливих груп населення, що наразі потребують соціальної допомоги та підтримки. The publication examines social work under martial law, which is one of the important links in the state that ensures its existence, creating conditions for providing quality support to all categories of the needy who are in a difficult life situation. It was noted that in the difficult conditions of a full-scale war in Ukraine, specialists in the social sector are important subjects of supporting professions, which must be ready to work in extraordinary conditions of new social challenges and require the development of special professional characteristics: resilience, flexibility, tolerance, the ability to exercise facilitating influences during the organization of interaction with clients of vulnerable population groups, which requires updating the content of professional training of future specialists in the social sector and strengthening the psychological aspect of their training, as a necessary condition for preserving the potential of both one's own mental health and the health of vulnerable population groups, which currently need social assistance and support.