Перегляд за Автор "Коловоротна, Н. А."
Зараз показано 1 - 4 з 4
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументАНАЛІЗ ДОСВІДУ РОБОТИ СОЦІАЛЬНОГО ФАХІВЦЯ З АДАПТАЦІЇ ДИТИНИ-СИРОТИ У ПРИЙОМНІЙ СІМ’Ї(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-05-19) Коловоротна, Н. А.У публікації проаналізовано соціальну адаптацію дитини-сироти у прийомній сім’ї. Виділено важливі підходи та методи роботи соціального фахівця. Зазначено, що ці підходи та методи мають на меті забезпечити безпечну, стійку та гармонійну соціальну адаптацію дитини-сироти до умов прийомної сім’ї. Однак, кожен випадок є унікальним, і соціальні працівники повинні враховувати особливості кожної дитини та прийомної сім’ї при розробці плану соціальної адаптації. The article analyses the social adaptation of an orphan in a foster family. Important approaches and methods of work of a social specialist are highlighted. It is noted that these approaches and methods are aimed at ensuring safe, sustainable and harmonious social adaptation of an orphan to the conditions of a foster family. However, each case is unique, and social workers should take into account the characteristics of each child and foster family when developing a social adaptation plan.
- ДокументСоціально-педагогічна діяльність з адаптації дітей-сиріт у прийомній сім’ї(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Коловоротна, Н. А.Кваліфікаційна робота присвячена проблемі розробки комплексної програми соціально-педагогічної діяльності з соціалізації дитини молодшого шкільного віку у прийомній сім’ї. Мета дослідження передбачала теоретичне обґрунтування, розробку та експериментальну перевірку програми соціально-педагогічної діяльності з адаптації дітей-сиріт у прийомній сім’ї. Теоретичне значення дослідження: запропоновано комплексну програму соціально-педагогічної діяльності з адаптації дітей-сиріт у прийомній сім’ї, уточнено сутність понять «дитина-сирота», «прийомна родина», «адаптація дітей-сиріт», «соціально-педагогічна діяльність з адаптації дітей-сиріт у прийомній сім’ї», зміст соціально-педагогічної діяльності з адаптації дітей-сиріт у прийомній сім’ї, критерії та відповідні показники адаптованості дітей-сиріт у прийомній сім’ї. Практичне значення результатів дослідження засвідчує цінність використання розробленої комплексної програми соціально-педагогічної діяльності з адаптації дітей-сиріт у прийомній сім’ї в практичній діяльності соціальних працівників, соціальних педагогів, педагогічних працівників (зокрема, класних керівників), прийомних батьків при організації соціально-виховної роботи з дітьми-сиротами. У першому розділі кваліфікаційної роботи представлено аналіз понять «дитина-сирота», «прийомна сім’я», «адаптація дітей-сиріт у прийомній сім’ї», «соціально-педагогічна діяльність з адаптації дітей-сиріт у прийомній сім’ї», «комплексна програма соціально-педагогічної діяльності з адаптації дітей-сиріт у прийомній сім’ї». Узагальнюючи позиції науковців, соціальну адаптацію дітей-сиріт у прийомній сім’ї як різновид соціальної адаптації особистості, що являє собою складний процес пристосування дитини до умов сімейного життя, формування адекватної системи стосунків із прийомними батьками. Результатом процесу соціальної адаптації є адаптованість особистості дитини як ступінь її пристосування до умов сімейного життя та сформованість адекватної системи стосунків із прийомними батьками. Соціально-педагогічну діяльність з адаптації дитини-сироти до умов прийомної сім’ї як вид професійної діяльності, що спрямована на конкретну дитину-сироту з метою вирішення проблем, які виникають у процесі пристосування її до нових умов прийомної сім’ї. Виявлено особливості соціально-педагогічної діяльності з адаптації дитини-сироти до умов прийомної сім’ї: комплексність, систематичність такої роботи в прийомній родині на основі залучення зовнішніх соціально-виховних інституцій та координованості впливів різних суб’єктів соціально-виховного процесу; готовність фахівців соціальної галузі до роботи з соціалізації дитини молодшого шкільного віку у прийомній сім’ї; цілеспрямованість, систематичність роботи з батьками молодших школярів щодо формування педагогічної обізнаності та активності у питаннях формування соціалізованості їхніх дітей до умов прийомної родини. З метою адаптації дітей-сиріт у прийомній сім’ї розроблено комплексну програму соціально-педагогічної діяльності за трьома основними напрямами: з дітьми-сиротами у прийомній сім’ї (соціально-виховний захід колективної форми на тему: Моя родина - моя гордість», аналіз різнорівневих соціально-педагогічних ситуацій, бесіда-дискусія на тему: «Безконфліктне життя»; з прийомними батьками (відеолекторій на тему: «Підвищення рівня батьківської відповідальності і загального рівня освіченості», індивідуальна бесіда на тему: «Дитина – майбутнє нащої країни», тренінгові заняття у Школі відповідального батьківства), з фахівцями соціальної галузі (лекційне заняття на тему: «Порівняльний аналіз соціально-педагогічної роботи з дітьми-сиротами в Україні та закордоном», групова бесіда на тему: «Вплив особистісних та професійних якостей соціального фахівця на ефективність процесу адаптації дітей-сиріт до умов прийомної сім’ї», тренінгове заняття на тему: «Інноваційні форми, методи та технології роботи з адаптації дітейсиріт до умов прийомної родини»). У другому розділі окреслено зміст проведеного експериментального дослідження. На констатувальному етапі експерименту було проведено діагностування вихідного рівня адаптованості дітей-сиріт у прийомній сім’ї за уточненими в дослідженні критеріями й показниками, яке виявило відносно низький рівень адаптованості дітей-сиріт у прийомній сім’ї. Формувальний експеримент був спрямований на реалізацію комплексної програми соціально-педагогічної діяльності з адаптації дітей-сиріт у прийомній сім’ї. Результати контрольного етапу експерименту виявили позитивні зміни в експериментальній групі: підвищення рівня адаптованості дітей-сиріт у прийомній сім’ї. The object of the research is socio-pedagogical activity on the adaptation of orphans in a foster family. The subject of the research is a program of social and pedagogical activities for the adaptation of orphans in a foster family. The theoretical significance of the research is found in the justification of a comprehensive program of socio-pedagogical activities for the adaptation of orphans in a foster family, aimed at the integral development of the family-value, cognitive-worldview and activity-volitional spheres of orphans, which contributes to the effective adaptation of orphans in a foster family; characterized criteria and performance indicators for the adaptation of orphans in a foster family. The practical significance of the research results lies in the fact that the developed and verified program of socio-pedagogical activities for the adaptation of orphans in a foster family can be used in the practical activities of social specialists, namely teachers and workers; pedagogical workers (in particular, class teachers), foster parents in the organization of social and educational work with orphans.
- ДокументСОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ З АДАПТАЦІЇ ДІТЕЙ-СИРІТ У ПРИЙОМНІЙ СІМ’Ї(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-23) Коловоротна, Н. А.; Єсіна, Н. О.У публікації проаналізовано соціально-педагогічну діяльність з адаптації дітей-сиріт у прийомній сім’ї. Охарактериззовано основні напрямки соціально-педагогічної діяльності з адаптації дітей-сиріт у прийомній сім’ї. Наведено основні принципи проведення соціально-педагогічної діяльності з адаптації дітей-сиріт у прийомних сім’ях. Виділено особливості соціально-педагогічної діяльності з адаптації дитини-сироти у прийомній сім’ї. Зазначено, що соціально-педагогічна робота з адаптації дітей-сиріт у прийомній сім’ї має бути як комплексною, так індивідуальною. При цьому, необхідно враховувати вік дитини, її психологічні особливості, тривалість перебування в інституції, умови життя в біологічній сім’ї, ступінь готовності прийомних батьків до виховання дитини. The publication analyzes socio-pedagogical activities for the adaptation of orphans in a foster family. The main directions of socio-pedagogical activity on the adaptation of orphans in a foster family are characterized. The main principles of social and pedagogical activities for the adaptation of orphans in foster families are given. Peculiarities of socio-pedagogical activity on the adaptation of an orphan child in a foster family are highlighted. It is noted that socio-pedagogical work on the adaptation of orphans in a foster family should be both complex and individual. At the same time, it is necessary to take into account the age of the child, its psychological characteristics, the length of stay in the institution, living conditions in the biological family, and the degree of readiness of the adoptive parents to raise the child.
- ДокументТЕХНОЛОГІЯ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ З АДАПТАЦІЇ ДИТИНИ-СИРОТИ У ПРИЙОМНІЙ СІМ’Ї(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-10-27) Коловоротна, Н. А.У публікації розглянуто технологію соціальної роботи з адаптації дитини-сироти у прийомній сім'ї. Дитина, яка втратила біологічних батьків і перебуває в прийомній сім’ї, стикається з численними викликами щодо адаптації до нового середовища та побудови стабільних відносин зі своїми новими прийомними батьками. Спільно з цим, сучасні технології надають нові можливості для покращення процесу адаптації дитини-сироти в прийомній сім’ї. В роботі наведено етапи технології роботи соціального працівника з адаптації дітей-сиріт у прийомній сім’ї. Зазначено, що у кожному з етапів розробки технології роботи соціального працівника з адаптацією дитини-сироти у прийомній сім’ї, важливо враховувати індивідуальні особливості дитини, потреби прийомної сім’ї, що виникають у процесі адаптації. The publication examines the technology of social work for the adaptation of an orphan child in a foster family. A child who has lost biological parents and is in foster care faces many challenges in adapting to the new environment and building a stable relationship with his new foster parents. Along with this, modern technologies provide new opportunities for improving the process of adaptation of an orphan child in a foster family. The paper describes the stages of the work technology of a social worker for the adaptation of orphans in a foster family. It is noted that in each of the stages of developing the technology of the work of a social worker with the adaptation of an orphan child in a foster family, it is important to take into account the individual characteristics of the child, the needs of the foster family that arise in the process of adaptation.