Перегляд за Автор "Козир, Ю. Г."
Зараз показано 1 - 2 з 2
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументІсторичне місце жінки у шкільних підручниках з фізики(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020) Вороніна, М. С.; Козир, Ю. Г.Профорієнтація достатньо серйозно починається зі шкільних років і однією з її форм є шкільний підручник, де ще з І ступені в закладі освіти починають знайомити за допомогою малюнків із професіями. На сьогодні, більшість наочного матеріалу більш-менш уже гендерно збалансовано, тому є сенс проаналізувати зміст підручників із фізики, причому спрямувати дослідницькі лінзи на таку міждисциплінарну деталь як історичні постаті в даній науці. Профориентация достаточно серьезно начинается со школьных лет и одной из ее форм является школьный учебник, где еще с I степени в учебном заведении начинают знакомить с помощью рисунков с профессиями. На сегодня, большинство наглядного материала более или менее уже гендерно сбалансировано, поэтому есть смысл проанализировать содержание учебников по физике, причем направить исследовательские линзы на такую междисциплинарную деталь как исторические фигуры в данной науке.Career guidance begins quite seriously in the school years and one of its forms is a school textbook, where from the first degree in the educational institution begin to get acquainted with the drawings with professions. Today, most visual material is more or less gender-balanced, so it makes sense to analyze the content of physics textbooks, and to direct research lenses to such an interdisciplinary detail as historical figures in this science.
- ДокументІсторія фізики: гендерний аспект(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Козир, Ю. Г.У роботі розглянуто проблему гендерної дискримінації та гендерних стереотипів, яка вже не одне століття заважає гармонійно розвиватися фізиці в світі й особливо в Україні. На прикладі біографії М. Складовської-Кюрі презентовано втрачені можливості для української та польської науки. Актуалізована діяльність української академчині А. Ф. Прихотько. Особлива увага зосередженна на відсутності фізикинь на сторінках шкільних підручників та у вищій освіті. Систематизовано теоретичні ідеї, узагальнено досвід професіного становлення видатних фізикинь України та світу з метою досягнення гендерної рівності та зростання привабливості даної професії серед жінок, досліджено процес професійного становлення зарубіжних та вітчизняних жінок у фізичний науці на основі гендерної рівності, використання досвіду минулого на сучасному етапі розвитку фізичної науки. При дослідженні було використано принцип об’єктивності, історичності та системності, який забезпечив цілісне бачення вкладу закордонних та вітчизняних фізикинь у науку. Також до вивчення даної проблематики було залучено загальнонаукові (логічний та систематизації), спеціально-історичні (історично-порівняльний, проблемно-хронологічний, синхроністичний) методи. Це дало можливість провести дослідження із різних ракурсів. Частково визначено внесок зарубіжних і вітчизняних жінок фізиків у світову науку з урахуванням гендерного підходу. Матеріали даного дослідження можно використовувати у закладах загальної середньої та закладах вищої освіти для гендерно-збалансованого висвітлення історичного аспекту фізики. The paper considers the problem of gender discrimination and gender stereotypes, which have hampered the harmonious development of physics in the world and especially in Ukraine for centuries. On the example of M. Składowska-Curie's biography the missed opportunities for Ukrainian and Polish science are presented. The activity of Ukrainian académie A. F. Prikhotko is brought up to date. Particular attention is paid to the absence of physics on the pages of school textbooks and in higher education. We systematized theoretical ideas, summarized the experience of professional formation of prominent physicists in Ukraine and the world to achieve gender equality and increase the attractiveness of the profession among women, investigated the process of professional formation of foreign and domestic women in physical science on the basis of gender equality, using the past experience at the present stage of science development. The study used the principle of objectivity, historicity and consistency which provided a holistic view of the contributions of foreign and domestic physicists to science. General scientific (logical and systematized), special-historical (historico-comparative, problem-chronological, synchronistic) methods were also involved in the study of these problems. This made it possible to carry out research from different angles. The contribution of foreign and domestic women to world science has been partially identified from a gender perspective. The materials of this study can be used in general and higher education institutions for gender-balanced coverage of the historical aspect of physics.