Перегляд за Автор "Козак, Р. С."
Зараз показано 1 - 4 з 4
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВИКОРИСТАННЯ «ЛЕГО»-ТЕХНОЛОГІЙ У КОРЕКЦІЇ ЗВУКОВИМОВИ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ІЗ ЗАГАЛЬНИМ НЕДОРОЗВИТКОМ МОВЛЕННЯ ТРЕТЬОГО РІВНЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-03-16) Козак, Р. С.; Туренко, Н. М.У публікації проаналізовано використання «ЛЕГО»-технологій у корекції звуковимови дітей дошкільного віку. Використання «ЛЕГО»-конструювання у корекції звуковимови з дітьми дошкільного віку з загальним недорозвитком мовлення дає можливість підняти на більш високий рівень розвиток пізнавальної активності, сприяє збагаченню активного словника, розвитку психічних процесів, зв’язного, граматично правильного монологічного та діалогічного мовлення, фонематичних процесів і володіння мовою як засобом спілкування та культури, розвитку ініціативи і творчих здібностей на основі співробітництва з дорослими й однолітками. The publication analyses the use of LEGO technologies in the correction of preschool children's sound pronunciation. The use of "LEGO" construction in the correction of sound pronunciation with preschool children with general underdevelopment of speech makes it possible to raise the development of cognitive activity to a higher level, promotes the enrichment of active vocabulary, development of mental processes, coherent, grammatically correct monologue and dialogue speech, phonemic processes and language proficiency as a means of communication and culture, development of initiative and creativity through cooperation with adults and peers.
- ДокументКорекція порушень фонетико-фонематичного ладу мовлення у дітей із загальним недорозвиненням мовлення III рівня засобами ігрових технологій(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Козак, Р. С.У кваліфікаційній роботі здійснено теоретичний аналіз розвитку фонетико-фонематичного ладу мовлення дітей із ЗНМ ІІІ рівня. Визначено критерії, показники та рівні сформованості фонетико-фонематичного мовлення у дошкільників із ЗНМ ІІІ рівня. Розроблено та експериментально апробовано комплекс ігрових технологій, які спрямовані на корекцію порушень фонетико-фонематичного ладу мовлення у дітей із ЗНМ ІІІ рівня. In the qualification work, a theoretical analysis of the development of the phonetic-phonemic system of speech of children with general underdevelopment of speech of the III level was carried out. The criteria, indicators and levels of formation of phonetic-phonemic speech in preschoolers with general speech underdevelopment of the III level are determined. A complex of game technologies was developed and experimentally tested, which are aimed at correcting violations of the phonetic-phonemic system of speech in children with general underdevelopment of speech of the III level.
- ДокументОБСТЕЖЕННЯ ФОНЕТИКО-ФОНЕМАТИЧНОГО ЛАДУ МОВЛЕННЯ У ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ З ЗНМ III РІВНЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Козак, Р. С.У статті розглянуто формування фонематичних процесів дітей із ЗНМ III рівня у старшому дошкільному віці. Було проведено обстеження фонетико-фонематичного ладу мовлення у дітей дошкільного віку з ЗНМ III рівня. В обстеженні брало участь 30 дітей старшого дошкільного віку на базі благодійної Організації «Благодійний Фонд «Карітас Харків». Обстеження проводилося у червні 2023 року. Наведено результати обстеження. The article examines the formation of phonemic processes of children with level III LD in older preschool age. An examination of the phonetic-phonemic system of speech was carried out in preschool children with level III LD. 30 children of older preschool age took part in the examination on the basis of the Charitable Organization "Caritas Kharkiv Charitable Foundation". The survey was conducted in June 2023. The results of the examination are given.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ ГОТОВНОСТІ ДІТЕЙ З ЗАТРИМКОЮ ПСИХІЧНОГО РОЗВИТКУ ДО ШКОЛИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-19) Козак, Р. С.; Науменко, Н. В.Соціальна, чи особистісна, готовність до навчання у школі являє собою готовність дитини до нових форм спілкування, новому ставленню до навколишнього світу і себе, обумовленим ситуацією шкільного навчання. Для досягнення готовності до школи необхідне відповідне сприятливе середовище та власна активна діяльність дитини. Показниками такої готовності є зміни у фізичному, соціальному та психічному розвитку дитини. У соціальному розвитку дошкільника провідну роль грають комунікативні можливості. У порівнянні з нормотиповими дітьми, діти з затримкою психічного розвитку мають відхилення у розвитку таких особистих якостей, як комунікабельність, незалежність, у деяких дітей порушені або взагалі відсутні суспільних відносини. Такі діти потребують системи корекційно-педагогічного впливу, спрямованого на формування мотиваційно-вольової готовності їх до шкільного навчання. Процес формування повноцінної комунікативної діяльності має будуватися виходячи з обліку провідної діяльності – ігровий. Social, or personal, readiness to study at school represents a child's readiness for new forms of communication, a new attitude to the surrounding world and oneself, determined by the situation of schooling. To achieve readiness for school, a suitable favorable environment and the child's own active activities are necessary. Indicators of such readiness are changes in the child's physical, social and mental development. Communicative abilities play a leading role in the social development of a preschooler. Compared to normal children, children with mental retardation have deviations in the development of such personal qualities as sociability, independence, some children have impaired or completely absent social relations. Such children need a system of corrective and pedagogical influence aimed at forming their motivational and volitional readiness for schooling. The process of forming a full-fledged communicative activity should be based on the accounting of the leading activity - the game.