Перегляд за Автор "Князь, А. А."
Зараз показано 1 - 3 з 3
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументМотивный строй в трагедии М. И. Цветаевой «Ариадна»(Дніпровський національний університет імені О. Гончара, Вид. дім Д. Бураго, 2018) Князь, А. А.В статті здійснена спроба проаналізувати мотивну структуру трагедії М. І. Цвєтаєвої «Ариадна». В п’єсі можна виділити основні мотиви: мотив гри, мотив сну і мотив духовного пошуку. Домінантні мотиви трагедії умовно об’єднані в групу земного – небесного, яка органічно вписується в контекст творчої і життєвої спадщині поета. Мотив гри тісно пов'язаний з головною героїнею трагедії і реалізований в тексті драми через гру богів з земними героями. Мотив сну розкриває метафору «сон – творчість», що має свої витоки в доробку німецьких романтиків і російських символістів, що розглядали сон як архетип сну. Мотив духовного пошуку пов'язаний з образами лабіринту Мінотавра, колом (клубок нитки Аріадни), блуканням Тезея. Мотиви п’єси, входячи в поле авторського задуму, зазнають змін і реалізуються в тісному взаємозв’язку з образною поетикою драматургічного твору. В статье предпринята попытка проанализировать мотивный строй трагедии М. И. Цветаевой «Ариадна». В пьесе можно выделить основные мотивы: мотив игры, мотив сна и мотив духовного поиска. Доминантные мотивы трагедии условно объединены в единую группу земного – небесного, которая органично вписывается в контекст творческого и жизненного наследия поэта. Мотив игры тесно связан с главной героиней трагедии и реализован в тексте драмы через игру богов с земными героями. Мотив сна раскрывает метафору «сон – творчество», которая восходит к немецким романтикам и русским символистам, которые рассматривали творчество как архетип сна. Мотив духовного поиска связан с образом лабиринта Минотавра, кругом (клубок нити Ариадны), блужданием Тезея. Мотивы пьесы, входя в поле авторского замысла, претерпевают изменения и реализуются в тесной взаимосвязи с образной поэтикой произведения. The attempt to analyze the motif structure of the tragedy Ariadne by M. Tsvetaieva is made. The main motifs of the play are distinguished: the motif of the play, the motif of the dream and the motif of the spiritual search. The dominant motifs are symbolically joined in the single group of profane – divine, which is easily embedded in the context of the poet’s creative and life heritage. The motif of the game is closely linked with the main protagonist of the tragedy and is implemented by means of the gods’ play with the profane heroes. The motif of the dream encloses the metaphor “dream – creativity” traced back to the German romanticists and Russian symbolists, who considered creativity as the archetype of a dream. The motif of the spiritual search is linked with the images of Minotaur’s labyrinth, circle (Ariadne’s ball of the thread), Theseus’ wandering The motifs of the play, being within the author’s concept, have been changed and implemented in the close link with the images of the tragedy.
- ДокументНеземная природа героини в трагедии М. Цветаевой «Ариадна»(Харківська державна академія культури, Вид. «Точка», 2016-11-02) Князь, А. А.В докладе рассматривается образ Ариадны в трагедии М. И. Цветаевой «Ариадна». В тексте трагедии появляются эпитеты, которые непосредственно номинируют божественную сущность героини. Ариадна имеет общие черты с мифологическим образом Психеи и связана з лунной (душевной) символикой. В доповіді розглядається образ Аріадни в трагедії М. І. Цвєтаєвої «Аріадна». У тексті трагедії з’являються епітети, які безпосередньо номінують божественну сутність героїні. Аріадна виявляє низку схожих рис з Психеєю і пов’язана із місячною (душевною) символікою. Тhe report deals with the image of Ariadne in the tragedy Ariadne tragedy M. I. Tsvetayeva. The epithets marking the main heroine’s divine nature appear in the text of the tragedy. Ariadne resembles the mythological heroine, Psyche, and is connected with moon (soul) symbolism.
- ДокументЭволюция образа Тезея в трагедии М. И. Цветаевой «Ариадна»(Киев. нац. ун-т им. Т. Г. Шевченко, 2016) Князь, А. А.В статье рассматривается образ Тезея в трагедии М.И. Цветаевой «Ариадна» с целью выявления его эволюции в драме – от дерзновенного героя он возвышается до уровня земного божества. Отмечается взаимосвязь Тезея с Миносом и Минотавром. В первых трёх картинах Тезей предстает как вполне земной герой, которому не чужды качества бренного мира – мужество, решительность, смелость и даже тщеславие. Со вступлением Тезея в спор с Вакхом в четвертой картине трагедии начинается восхождение героя на пути осмысления высшего бытия. У статті розглядається образ Тезея в трагедії М. І. Цвєтаєвої «Аріадна» з метою розкриття його еволюції в драмі – від відважного героя він возвеличується до рівня земного божества. Відмічається взаємозв’язок Тезея з Міносом та Мінотавром. В перших трьох картинах Тезей представлений як земний герой, якому близькі якості тлінного світу – мужність, рішучість, сміливість та навіть марнославство. Вступаючи в суперечку з Вакхом, Тезей починає сходження на шляху осмислення вищого буття. The article deals with the main protagonist Theseus of the tragedy “Ariadne” with the view to reveal his ability to develop and change in the course of the events – from a daring earthly hero to the divinity. The interrelation between Theseus, Minos and Minotaur is specified. In the first three Acts Theseus is fully rooted in the earthly, physical world and displays traditionally heroic images – courage, resolution, daring and even vanity. The dialogue between Theseus and Bacchus manifests the first traits of change in hero’s understanding, and his realization of the spiritual development.