Перегляд за Автор "Золотухіна, С."
Зараз показано 1 - 4 з 4
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВИХОВУЮЧЕ НАВЧАННЯ – ВИМОГА ЧАСУ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-03-20) Золотухіна, С.У публікації розкрито роль і значущість виховуючого навчання для формування майбутніх фахівців у воєнних умовах; з’ясовано основні тенденції розвитку ідей виховуючого навчання в історії педагогічної думки. Визначено орієнтовні напрями реалізації виховуючого навчання в практиці закладів вищої освіти (змістовий, технологічно-діяльнісний, персоніфікований, середовищний). The article reveals the role and significance of up-bringing training for the formation of pre-service specialists in wartime conditions. The main trends in the development of up-bringing training ideas in the history of pedagogical thought are revealed. The approximate directions of implementation of up-bringing training in the practice of higher education institutions are determined. They are content, technological and activity, personalized, environmental directions.
- ДокументВНЕСОК ОЧІЛЬНИКІВ ХНПУ імені Г. С. СКОВОРОДИ У ЙОГО РОЗБУДОВУ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Золотухіна, С.; Миронов, К.У тезах розкрито роль очільників у розбудові ХНПУ імені Г. С. Сковороди на різних етапах його становлення і розвитку. З’ясовано особливості завдань, що ставили і реалізували керівники освітнього педагогічного закладу, починаючи з початку його заснування і до наших днів. The theses reveal the role of leaders in the development of H. S. Skovoroda KNPU at various stages of its formation and development. The specifics of the tasks set and implemented by the heads of the educational and pedagogical institution, starting from the beginning of its foundation and up to the present day, have been clarified.
- ДокументЛ. Д. ПОПОВА – ВИКЛАДАЧ, НАСТАВНИК, УЧЕНИЙ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Золотухіна, С.Стаття присвячена спогадам автора про Людмилу Данилівну Попову, яка була унікальним наставником. Відмічено, що Л. Д. Попова – людина легенда, ветеран педагогічної праці. Вона гідно, відповідально працювала, захищала всіх, хто був для неї близькою людиною (колега, аспірант, співробітник кафедри). Л. Д. Попова уміла дружити, була взірцем у всьому. Запам’яталася всім як високого рівня професіонал, фахівець, чесна, порядна, щира людина, закохана у свою справу, предмет, тобто непересічна особистість. The article is devoted to the author's memories of Lyudmila Danylivna Popova, who was a unique mentor. It was noted that L. D. Popova is a legendary person, a veteran of pedagogical work. She worked with dignity and responsibility, protected everyone who was a close person to her (colleague, graduate student, employee of the department). L. D. Popova knew how to make friends, she was a role model in everything. She was remembered by everyone as a high-level professional, specialist, honest, decent, sincere person, in love with her work, subject, that is, an extraordinary personality.
- ДокументПриродовідповідність як принцип виховання в педагогічному досвіді С. І. Миропольського(Харківський національний університет радіоелектроніки, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Харківський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, Приватна фірма «Колегіум», 2022) Золотухіна, С.; Башкір, О.Питання становлення особистості людини в дитячому віці завжди було актуальним та викликало низку досліджень на наукових пошуків учених, спостережень і практичних знахідок учителів та виховників як в домашніх умовах, так і в закладах освіти. Значення здібностей дитини, закладених їй від природи, в навчально-виховному процесі є беззаперечним, а їх розвиток має унікальний практичний досвід, який потрібно вивчати та узагальнювати з метою якісної та успішної адаптації дитини в соціумі після завершення навчання. Однією з яскравих постатей історії педагогіки з питань вивчення індивідуального підходу до дитини є Сергій Іринейович Миропольський (1842 — 1907), який дотримувався точки зору, що процес виховання не є провідним у становленні особистості дитини, а основними рушіями розвитку є природні здібності, які треба вивчати та досліджувати в кожній дитині, а вже потім, акцентувавши увагу на особистісних якостях та здібностях, вибудовувати індивідуальних підхід для індивідуальної особистісної освітньої траєкторії кожного школяра. У статті зазначено про становлення педагогічних поглядів С. І. Миропольського в умовах кінця XIX — початку XX сторіччя та на підставі філософсько-педагогічного вчення Григорія Савича Сковороди про природовідповідність як провідний принцип виховання особистості дитини. Продемонстровано вимоги С. І. Миропольського до виховного процесу на підставі врахування його практичного досвіду в закладах освіти. Уточнено та узагальнено знання педагога про особистість дитини, її особистісні якості та здібності, а також типи темпераменту. Розкрито ставлення вченого до вчителя як до флагмана забезпечення особистісного фізичного, психологічно, морального та інтелектуального розвитку кожної дитини. Крім того, у статті висвітлено, що дотримання принципу природовідповідності, уміння враховувати вікові й індивідуальні здібності учнів є вимогою до вчителя. При цьому педагогові необхідно володіти низкою компетентностей, дотримуватися неупереджених правил толерантної поведінки з метою розвитку природних здібностей кожного. The issue of the formation of a personality in childhood has always been relevant and caused a number of studies on the scientific research of scientists, observations and practical findings of teachers and educators both at home and in educational institutions. The importance of the child's abilities, inherent to him/her by nature, in the educational process is undeniable, and their development has a unique practical experience that needs to be studied and generalized in order to successfully adapt the child to society after completing the training. One of the brightest figures in the history of pedagogy on the study of an individual approach to a child is Serhii Iryneyovych Myropolskyi (1842-1907), who held the point of view that the upbringing process is not leading in the formation of the child's personality, and the main drivers of development are natural abilities that need to be studied and explored in each child, and then, focusing on personal qualities and abilities, build an individual approach for the individual personal educational trajectory of each student. The article notes the formation of the pedagogical views of S. I. Myropolskyi in the conditions of the late 19th — early 20th centuries and on the basis of the philosophical and pedagogical teachings of Hryhoriy Savych Skovoroda about nature conformity as the leading principle of educating a child's personality. The requirements of S. I. Myropolskyi to the educational process on the basis of taking into account his practical experience in educational institutions. The teacher's knowledge of the child's personality, his personal qualities and abilities, as well as the types of temperament are clarified and generalized. The attitude of the scientist to the teacher as a flagship for ensuring the personal physical, psychological, moral and intellectual development of each child is revealed. In addition, the article reflects that the observance of the principle of conformity to nature, the ability to take into account the age and individual abilities of students is a requirement for the teacher. At the same time, the teacher must have a number of competencies, observe the impartial rules of tolerant behavior in order to develop the natural abilities of everyone.