Перегляд за Автор "Зеня, Д. М."
Зараз показано 1 - 2 з 2
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументПЕРСПЕКТИВНІ НАПРЯМИ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ З ОСОБАМИ З ІНВАЛІДНІСТЮ В УМОВАХ СУЧАСНИХ ВИКЛИКІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-10-27) Зеня, Д. М.; Кабусь, Н. Д.У статті обґрунтовано перспективні напрями соціальної роботи з особами з інвалідністю в сучасних умовах. Розглянуто суть та основні напрями соціальної роботи з людьми з інвалідністю з метою їхньої соціальної адаптації, соціально-психологічної реабілітації та інтеграції в соціум. Акцентовано увагу на важливості професійної підготовки майбутніх фахівців соціальної галузі до роботи в означеному напрямі. The article substantiates the perspective directions of social work with persons with disabilities in the conditions of modern challenges. The essence and main directions of social work with people with disabilities for the purpose of their social adaptation, social and psychological rehabilitation and integration into society have been considered. Attention is focused on the importance of professional training of future specialists in the social field to work in that direction.
- ДокументПідготовка майбутніх фахівців соціальної галузі до соціалізації осіб з інвалідністю в умовах воєнного стану(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Зеня, Д. М.Кваліфікаційна робота присвячена проблемі удосконалення процесу підготовки майбутніх фахівців соціальної галузі до соціалізації осіб з інвалідністю в умовах воєнного стану. Мета дослідження передбачала теоретичне обґрунтування, розроблення й експериментальну перевірку комплексу засобів підготовки майбутніх фахівців соціальної галузі до соціалізації осіб з інвалідністю в умовах воєнного стану. Наукова новизна отриманих результатів полягає в тому, що: вперше розроблено та теоретично обґрунтовано комплекс засобів підготовки майбутніх фахівців соціальної галузі до соціалізації осіб з інвалідністю в умовах воєнного стану; уточнено сутність понять «соціалізація осіб з інвалідністю в умовах воєнного стану», «соціально-педагогічна діяльність з соціалізації осіб з інвалідністю в умовах воєнного стану»; «підготовка майбутніх фахівців соціальної галузі до соціалізації осіб з інвалідністю в умовах воєнного стану»; «готовність майбутніх фахівців соціальної галузі до соціалізації осіб з інвалідністю в умовах воєнного стану»; критерії та показники готовності майбутніх фахівців соціальної галузі до соціалізації осіб з інвалідністю в умовах воєнного стану; подальшого розвитку набули засоби навчально-методичного забезпечення підготовки майбутніх соціальних працівників до соціалізації осіб з інвалідністю в умовах воєнного стану. Практичне значення полягає в доповненні навчально-методичного забезпечення професійної підготовки здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за спеціальністю «Соціальна робота» комплексом засобів підготовки майбутніх фахівців соціальної галузі до соціалізації осіб з інвалідністю в умовах воєнного стану, який включає: лекційне заняття «Особливості соціальної роботи з соціальної реабілітації та соціалізації осіб з інвалідністю в умовах сучасних викликів», семінарські заняття: «Технологічні аспекти соціалізації осіб з інвалідністю в умовах воєнного стану», «Система соціально-педагогічної та соціальної роботи з соціалізації осіб з інвалідністю в умовах воєнного стану»; соціально-виховний захід у формі тренінгу «Мотиваційний тренінг підвищення впевненості в собі», що можуть використовуватись у процесі підготовки майбутніх фахівців соціальної галузі до соціалізації осіб з інвалідністю в умовах військового стану. У першому розділі кваліфікаційної роботи представлено аналіз понять «соціалізація», «соціалізація осіб з інвалідністю»; з’ясовано особливості соціалізації осіб з інвалідністю в умовах воєнного стану; визначено суть, мету, зміст, напрями соціально-педагогічної діяльності та соціальної роботи з соціалізації осіб з інвалідністю в умовах воєнного стану. У другому розділі кваліфікаційної роботи визначено поняття «готовність майбутніх фахівців соціальної галузі до соціалізації осіб з інвалідністю в умовах воєнного стану», виявлено її складові, проаналізовано особливості підготовки майбутніх фахівців соціальної галузі до соціалізації осіб з інвалідністю в умовах воєнного стану; теоретично обґрунтовано комплекс засобів підготовки майбутніх фахівців соціальної галузі до соціалізації осіб з інвалідністю в умовах воєнного стану. У третьому розділі розкрито організацію, етапи та результати експериментальної перевірки розробленого комплексу засобів підготовки майбутніх фахівців соціальної галузі до соціалізації осіб з інвалідністю в умовах воєнного стану. На констатувальному етапі на підставі визначених критеріїв та показників готовності майбутніх фахівців соціальної галузі до соціалізації осіб з інвалідністю в умовах воєнного стану було проведено діагностування наявного рівня досліджуваної готовності у здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти галузі знань 23 Соціальна робота спеціальності 231 Соціальна робота (освітня програма «Соціальна педагогіка») Харківського національного університету імені Г. С. Сковороди, що підтвердило необхідність організації цілеспрямованої роботи з підготовки здобувачів до соціалізації осіб з інвалідністю в умовах воєнного стану. Формувальний експеримент був спрямований на реалізацію комплексу засобів підготовки майбутніх фахівців соціальної галузі до соціалізації осіб з інвалідністю в умовах воєнного стану. На контрольному етапі проведено підсумкові зрізи й оцінено ефективність впровадження розробленого комплексу засобів підготовки майбутніх фахівців соціальної галузі до соціалізації осіб з інвалідністю в умовах воєнного стану. The purpose of the research involved theoretical substantiation, development, and experimental testing of a set of training tools for future specialists in the social field for the socialization of people with disabilities in the conditions of martial law. The scientific novelty of the obtained results is that for the first time, a set of tools for training future specialists in the social field for the socialization of people with disabilities in the conditions of martial law has been developed and theoretically substantiated. Additionally, the essence of the concepts "socialization of people with disabilities in the conditions of martial law", "social and pedagogical activity for the socialization of people with disabilities in the conditions of martial law " was clarified; "readiness of future specialists in the social field for the socialization of people with disabilities in the conditions of martial law"; the essence, criteria and indicators of the readiness of future specialists in the social field for the socialization of people with disabilities in the conditions of martial law has been clarified, its levels are characterized. Furthermore, the means of educational and methodological support for the training of future specialists in the social field for the socialization of people with disabilities in the conditions of martial law gained further development. The practical significance lies in the development of supplementing the educational and methodological support of the process of professional training of first (bachelor) level higher education students with a set of tools of future specialists in the social field for the socialization of people with disabilities in the conditions of martial law, which includes: a lecture class on the topic «Peculiarities of social work on social rehabilitation and socialization of persons with disabilities in the context of modern challenges»; seminar-practical classes: «Technological aspects of socialization of persons with disabilities in martial law», «System of socio-pedagogical and social work on socialization of persons with disabilities in martial law»; socio-educational events on the topic «Motivational training to increase self-confidence», which can be used in the process of training future specialists in the social field for the socialization of people with disabilities in the conditions of martial law.