Перегляд за Автор "Зацепа, В. С."
Зараз показано 1 - 3 з 3
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументСоціально-педагогічний супровід обдарованих дітей з особливими освітніми потребами в спеціальних закладах освіти(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Зацепа, В. С.Кваліфікаційна робота присвячена проблемі удосконалення змісту, форм і методів соціально-педагогічного супроводу обдарованих дітей з особливими освітніми потребами в спеціальних закладах освіти. Мета дослідження передбачала розроблення, теоретичне обґрунтування та експериментальну перевірку програми соціально-педагогічного супроводу обдарованих дітей з особливими освітніми потребами в спеціальних закладах освіти. Наукова новизна отриманих результатів полягає в тому, що вперше теоретично обґрунтовано програму соціально-педагогічного супроводу обдарованих дітей з особливими освітніми потребами в спеціальних закладах освіти; схарактеризовано особливості здійснення соціально-педагогічного супроводу обдарованих дітей з особливими освітніми потребами в спеціальних закладах освіти; уточнено сутність понять «соціальний супровід», «соціально-педагогічний супровід», «соціально-педагогічний супровід обдарованих дітей з особливими освітніми потребами в спеціальних закладах освіти. Практичне значення результатів дослідження полягає в тому, що експериментально апробована програма соціально-педагогічного супроводу обдарованих дітей з особливими освітніми потребами в спеціальних закладах може бути використана в практиці роботи фахівців соціальної сфери для його особливими освітніми потребами в спеціальних закладах освіти», «просоціальна самореалізація», «готовність дитини з особливими освітніми потребами до просоціальної самореалізації»; подальшого розвитку набули форми та методи соціально-педагогічного супроводу обдарованих дітей зорганізації та здійснення в зазначених соціальних інституціях, а також для розробки рекомендацій щодо його вдосконалення. У першому розділі кваліфікаційної роботи представлено аналіз понять «соціальний супровід», «соціально-педагогічний супровід», «просоціальна самореалізація», «готовність дитини з особливими освітніми потребами до просоціальної самореалізації». Соціально-педагогічний супровід обдарованих дітей з особливими освітніми потребами в спеціальних закладах освіти визначено як систему послідовних скоординованих дій різних фахівців у спеціальному закладі освіти, спрямованих на надання допомоги та підтримки в процесі розвитку готовності обдарованих дітей з особливими освітніми потребами до просоціальної самореалізації. Виокремлено особливості соціально-педагогічного супроводу обдарованих дітей з особливими освітніми потребами в спеціальних закладах освіти; узагальнено форми і методи його здійснення. Задля удосконалення процесу соціально-педагогічного супроводу обдарованих дітей з особливими освітніми потребами в спеціальних закладах освіти розроблено відповідну програму, спрямовану на підвищення рівня готовності обдарованих дітей з особливими освітніми потребами до просоціальної самореалізації. Розроблена програма складається з підготовчого, основного, підсумкового етапів та містить форми (індивідуальні, групові, масові) і методи (консультативні зустрічі, бесіди, гра, відеометод, мозковий штурм, вирішення ситуацій, сторітелінг та інші) роботи з педагогічним колективом спеціального закладу освіти, батьками обдарованих дітей з особливими освітніми потребами та обдарованими дітьми з особливими освітніми потребами – учнями спеціального закладу освіти. У другому розділі розкрито організацію, етапи та результати експериментальної перевірки програми соціально-педагогічного супроводу обдарованих дітей з особливими освітніми потребами в спеціальних закладах освіти. На констатувальному етапі експерименту було проведено діагностування наявного рівня готовності обдарованих дітей з особливими освітніми потребами – учнів Комунального закладу «Харківський спеціальна школа № 2» Харківської обласної ради експериментальної та контрольної груп за уточненими в дослідженні критеріями (когнітивний, мотиваційно-ціннісний, діяльнісно-результативний) й відповідними показниками, яке виявило переважно низький та середній її рівні, що підтвердило необхідність організації що підтвердило необхідність організації спеціальної діяльності з соціально-педагогічного супроводу обдарованих дітей з особливими освітніми потребами в спеціальних закладах освіти. Формувальний етап експерименту був спрямований на реалізацію програми соціально-педагогічного супроводу обдарованих дітей з особливими освітніми потребами в спеціальних закладах освіти. На контрольному етапі було проведено підсумкові зрізи з метою виявлення ефективності впровадження зазначеної програми в практику роботи спеціальних закладів освіти. Аналіз результатів проведеної експериментальної перевірки підтвердив ефективність упровадження в експериментальній групі розробленої програми соціально-педагогічного супроводу обдарованих дітей з особливими освітніми потребами в спеціальних закладах освіти, про що свідчать кількісні та якісні зміни. The purpose of the research involved the development, theoretical justification and experimental verification of the program of social and pedagogical support of gifted children with special educational needs in special educational institutions. The scientific novelty of the obtained results lies in the fact that for the first time the program of socio-pedagogical support of gifted children with special educational needs in special educational institutions has been theoretically substantiated; the peculiarities of social and pedagogical support of gifted children with special educational needs in special educational institutions are characterized; the essence of the concepts «social support», «social-pedagogical support», «social-pedagogical support of gifted children with special educational needs in special educational institutions», «prosocial self-realization», «readiness of a child with special educational needs for prosocial self-realization» has been clarified; forms and methods of socio-pedagogical support of gifted children with special educational needs in special educational institutions took on further development. The practical significance of the research results is that the experimentally tested program of socio-pedagogical support of gifted children with special educational needs in special institutions can be used in the practice of the work of social specialists for its organization and implementation in the specified social institutions, as well as for the development of recommendations for its improvement.
- ДокументСОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНИЙ СУПРОВІД ОБДАРОВАНИХ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ В СПЕЦІАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-23) Зацепа, В. С.У публікації розглянуто соціально-педагогічний супровід обдарованих дітей з особливими освітніми потребами в спеціальних закладах освіти. Вирішення цієї проблеми пов’язане з необхідністю забезпечення індивідуального підходу до кожної дитини, надання їй допомоги і підтримки у ранньому виявленні та розкритті її особистісного потенціалу, подоланні можливих складнощів при здобутті освіти. Зазначено, що соціально-педагогічний супровід є важливою складовою роботи соціального педагога з обдарованими дітьми з з особливими освітніми потребами у спеціальних закладах освіти. The publication examines the socio-pedagogical support of gifted children with special educational needs in special educational institutions. Solving this problem is related to the need to provide an individual approach to each child, to provide him with help and support in early detection and disclosure of his personal potential, overcoming possible difficulties in obtaining an education. It is noted that socio-pedagogical support is an important component of the social pedagogue's work with gifted children with special educational needs in special educational institutions.
- ДокументЩОДО АКТУАЛЬНОСТІ СОЦIАЛЬНОГО СУПРОВОДУ ОБДАРОВАНИХ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ В СПЕЦІАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-10-27) Зацепа, В. С.У публікації проаналізовано соціальний супровід обдарованих дітей з особливими освітніми потребами в спеціальних закладах освіти. Його сутність полягає в забезпеченні обдарованої дитини з особливими освітніми потребами необхідною підтримкою та допомогою в розвитку її потенціалу, а також у комплексному вирішенні проблем, які можуть виникнути в її житті. Зазначено, що соціальний супровід є важливою складовою роботи соціального педагога з обдарованою дитиною з особливими освітніми потребами, зокрема в спеціальних закладах освіти. При цьому «соціальний супровід обдарованих дітей з особливими освітніми потребами в спеціальних закладах освіти» визначено як систему послідовних дій, спрямованих на надання допомоги та підтримки в процесі розвитку готовності обдарованих дітей з особливими освітніми потребами до самостійного свідомого життєвого вибору. The publication analyzes the social support of gifted children with special educational needs in special educational institutions. Its essence is to provide a gifted child with special educational needs with the necessary support and help in the development of his potential, as well as in the comprehensive solution of problems that may arise in his life. It is noted that social support is an important component of a social pedagogue's work with a gifted child with special educational needs, particularly in special educational institutions. At the same time, "social support of gifted children with special educational needs in special educational institutions" is defined as a system of sequential actions aimed at providing assistance and support in the process of developing the readiness of gifted children with special educational needs to make independent, conscious life choices.