Перегляд за Автор "Діденко, Д. А."
Зараз показано 1 - 4 з 4
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументПідготовка майбутніх соціальних працівників до роботи в громаді(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-10-21) Діденко, Д. А.Автором розкрито особливості соціальної роботи на рівні територіальної громади в умовах війни. The author revealed the peculiarities of social work at the territorial level communities in war conditions.
- ДокументПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ СОЦІАЛЬНОЇ ГАЛУЗІ ДО СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОЇ РЕАБІЛІТАЦІЇ ГРОМАДЯН, ПОСТРАЖДАЛИХ ВНАСЛІДОК ВІЙСЬКОВИХ ДІЙ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-10-27) Діденко, Д. А.; Кабусь, Н. Д.Статтю присвячено висвітленню актуальної проблеми соціально-психологічної реабілітації громадян, постраждалих внаслідок військових дій. Висвітлено суть соціально-психологічної реабілітації, спрямованої на корекцію психологічного стану особистості, відновлення її життєвої та соціальної активності, порушеної внаслідок переживання тривалих психотравмуючих подій. Така діяльність спрямована на розвиток здатності населення до самореабілітації, що потребує надання своєчасної соціально-педагогічної підтримки, спрямованої на відновлення психічного здоров’я особистості, подолання апатії, наснаження людини, відновлення її ресурсного стану, здатності досягати значущі цілі; стимулювання до особистісного розвитку, налагодження стосунків, подолання почуття відчуженості; попередження виникнення стресових розладів, проявів узалежненої чи девіантної поведінки. Обґрунтовано основні напрями підготовки майбутніх фахівців соціальної галузі до соціально-психологічної реабілітації громадян, постраждалих внаслідок війни. The article is dedicated to highlighting the current problem of social and psychological rehabilitation of citizens injured as a result of military operations. The essence of socio-psychological rehabilitation, aimed at correcting the psychological state of the individual, restoring his vital and social activity, disrupted as a result of experiencing long-term psychotraumatic events, is highlighted. Such activities are aimed at developing person’s ability to self-rehabilitate, which requires providing timely socio-pedagogical support aimed at restoring the individual’s mental health, restoring his resource state, and ability to achieve significant goals; stimulation of personal development, establishment of relationships, prevention of stress disorders, addictive or deviant behavior. The main areas of training of future specialists in the social field for the social and psychological rehabilitation of citizens affected by the war are substantiated.
- ДокументПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ СОЦІАЛЬНОЇ ГАЛУЗІ ДО СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОЇ РЕАБІЛІТАЦІЇ СІМЕЙ З ДІТЬМИ, ПОСТРАЖДАЛИХ ВНАСЛІДОК БОЙОВИХ ДІЙ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Діденко, Д. А.Кваліфікаційна робота присвячена проблемі удосконалення процесу підготовки майбутніх фахівців соціальної галузі до соціально-психологічної реабілітації сімей з дітьми, постраждалих внаслідок бойових дій. Мета дослідження передбачала теоретичне обґрунтування, розроблення й експериментальну перевірку комплексу засобів підготовки майбутніх фахівців соціальної галузі до соціально-психологічної реабілітації сімей з дітьми, постраждалих внаслідок бойових дій. Наукова новизна отриманих результатів полягає в тому, що: вперше розроблено та теоретично обґрунтовано комплекс засобів підготовки майбутніх фахівців соціальної галузі до соціально-психологічної реабілітації сімей з дітьми, постраждалих внаслідок бойових дій; обґрунтовано програму соціальнопедагогічної діяльності з соціально-психологічної реабілітації сімей з дітьми, постраждалих внаслідок бойових дій; уточнено сутність понять «соціально-психологічна реабілітація сімей з дітьми, постраждалих внаслідок бойових дій», «соціально-педагогічна діяльність з соціально-психологічної реабілітації сімей з дітьми, постраждалих внаслідок бойових дій»; «підготовка майбутніх фахівців соціальної галузі до соціально-психологічної реабілітації сімей з дітьми, постраждалих внаслідок бойових дій»; «готовність майбутніх фахівців соціальної галузі до соціально-психологічної реабілітації сімей з дітьми, постраждалих внаслідок бойових дій»; критерії та показники готовності майбутніх фахівців соціальної галузі до соціально-психологічної реабілітації сімей з дітьми, постраждалих внаслідок бойових дій; схарактеризовано її рівні; подальшого розвитку набули засоби навчально-методичного забезпечення підготовки майбутніх соціальних працівників до соціально-психологічної реабілітації сімей з дітьми, постраждалих внаслідок бойових дій. Практичне значення полягає в розробці комплексної програми соціально-педагогічної діяльності з реабілітації сімей з дітьми, постраждалих внаслідок бойових дій, що може бути використана в різних соціальних інституціях, зокрема, закладах освіти, центрах соціальних служб, громадських організаціях, які сприяють реабілітації громадян, постраждалих внаслідок бойових дій; доповненні навчально-методичного забезпечення процесу професійної підготовки здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти комплексом засобів підготовки майбутніх фахівців до соціально-психологічної реабілітації сімей з дітьми, постраждалих внаслідок бойових дій, який включає: лекційне заняття: «Проблема соціально-психологічної реабілітації сімей з дітьми, постраждалих внаслідок бойових дій»; семінарсько-практичні заняття «Технологічні аспекти соціально-психологічної реабілітації сімей з дітьми, постраждалих внаслідок бойових дій», «Система роботи з соціально-психологічної реабілітації сімей з дітьми, постраждалих внаслідок бойових дій»; соціально-виховні заходи у формі тренінгів «Відновлення родинного благополуччя» та «Тренінг зміцнення сімейного здоров‟я після воєнних травм», що можуть використовуватись у процесі підготовки майбутніх фахівців соціальної галузі до соціально-психологічної реабілітації сімей з дітьми, постраждалих внаслідок бойових дій. У першому розділі кваліфікаційної роботи представлено аналіз понять «реабілітація», «соціально-психологічна реабілітація»; з’ясовано суть соціально-психологічної реабілітації сімей з дітьми, постраждалих внаслідок бойових дій та соціально-педагогічної діяльності з соціально-психологічної реабілітації сімей з дітьми, постраждалих внаслідок бойових дій. Розроблено та теоретично обґрунтовано програму соціально-педагогічної діяльності з соціально-психологічної реабілітації сімей з дітьми, постраждалих внаслідок бойових дій, що передбачає узгоджену роботу педагогічного колективу закладу освіти з учнями та їх батьками. У другому розділі кваліфікаційної роботи визначено поняття «готовність майбутніх фахівців соціальної галузі до соціально-психологічної реабілітації сімей з дітьми, постраждалих внаслідок бойових дій», виявлено її складові, проаналізовано особливості підготовки майбутніх фахівців соціальної галузі до соціально-психологічної реабілітації сімей з дітьми, постраждалих внаслідок бойових дій; теоретично обґрунтовано комплекс засобів підготовки майбутніх фахівців соціальної галузі до соціально-психологічної реабілітації сімей з дітьми, постраждалих внаслідок бойових дій. У третьому розділі розкрито організацію, етапи та результати експериментальної перевірки розробленого комплексу засобів підготовки майбутніх фахівців соціальної галузі до соціально-психологічної реабілітації сімей з дітьми, постраждалих внаслідок бойових дій. На констатувальному етапі на підставі визначених критеріїв та показників готовності майбутніх фахівців до соціально-психологічної реабілітації сімей з дітьми, постраждалих внаслідок бойових дій було проведено діагностування наявного рівня досліджуваної готовності у здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти галузі знань 23 Соціальна робота спеціальності 231 Соціальна робота (освітня програма «Соціальна педагогіка») Харківського національного університету імені Г. С. Сковороди, що підтвердило необхідність організації цілеспрямованої роботи з підготовки здобувачів до соціальних педагогів до соціально-психологічної реабілітації сімей з дітьми, постраждалих внаслідок бойових дій. Формувальний експеримент був спрямований на реалізацію комплексу засобів підготовки майбутніх фахівців соціальної галузі до соціально-психологічної реабілітації сімей з дітьми, постраждалих внаслідок бойових дій. На контрольному етапі проведено підсумкові зрізи й оцінено ефективність впровадження розробленого комплексу засобів підготовки майбутніх соціальних педагогів та працівників до соціально-психологічної реабілітації сімей з дітьми, постраждалих внаслідок бойових дій. The purpose of the research involved theoretical substantiation, development, and experimental testing of a set of training tools for future specialists in the social field for the social and psychological rehabilitation of families with children affected by hostilities. The scientific novelty of the obtained results is that for the first time, a set of tools for training future specialists in the social field for social and psychological rehabilitation of families with children injured as a result of hostilities has been developed and theoretically substantiated; the program of social-pedagogical activities for social and psychological rehabilitation of families with children injured as a result of hostilities has been substantiated. Additionally, the essence of the concepts " social and psychological of families with children injured as a result of hostilities", "social-pedagogical activity for social and psychological rehabilitation of families with children injured as a result of hostilities" was clarified; "training of future specialists in the social field for social and psychological rehabilitation of families with children injured as a result of hostilities"; the essence, criteria and indicators of the readiness of future specialists in the social field for social and psychological rehabilitation of families with children injured as a result of hostilities has been clarified, its levels are characterized. Furthermore, the means of educational and methodological support for the training of future social workers for social and psychological rehabilitation of families with children injured as a result of hostilities gained further development. The practical significance lies in the development of a comprehensive program of socio-pedagogical activities for the rehabilitation of families with children injured as a result of hostilities, which can be used in various social institutions, in particular, educational institutions, social service centers; public organizations that contribute to the rehabilitation of citizens injured as a result of hostilities; supplementing the educational and methodological support of the process of professional training of first (bachelor) level higher education students with a set of tools of training future specialists for the social and psychological rehabilitation of families with children, injured as a result of hostilities, which includes: a lecture class on the topic "The problem of social and psychological rehabilitation of families with children, injured as a result of hostilities"; seminar-practical classes "Technological aspects of sociopsychological rehabilitation of families with children injured as a result of hostilities" and "System of work on social-psychological rehabilitation of families with children injured as a result of hostilities"; socio-educational events on the topic "Restoring family well-being" and "Training for strengthening family health after war injuries", which can be used in the process of training future specialists in the social field for social and psychological rehabilitation of families with children injured as a result of hostilities.
- ДокументТЕОРЕТИЧНІ ПИТАННЯ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ СОЦІАЛЬНОЇ ГАЛУЗІ ДО СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОЇ РЕАБІЛІТАЦІЇ ГРОМАДЯН, ПОСТРАЖДАЛИХ ВНАСЛІДОК БОЙОВИХ ДІЙ(Інститут педагогічної освіти i освiти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-06-08) Кабусь, Н. Д.; Діденко, Д. А.Статтю присвячено дослідженню суті соціально-психологічної реабілітації громадян, постраждалих внаслідок бойових дій. Проаналізовано вплив травматичного досвіду на життєдіяльність особистості й обґрунтовано суть та основні напрями соціально-педагогічної діяльності з реабілітації громадян, які потребують соціально-психологічної допомоги і підтримки з метою покращення їхнього психічного здоров’я, подолання соціальної відчуженості, відновлення здатності до життєтворення й успішної реінтеграції в суспільство. Висвітлено роль фахівця з соціальної роботи у реалізації програм реабілітації, окреслено основні напрями підготовки майбутніх фахівців до роботи в цьому напрямі. The article is devoted to the study of the essence of social and psychological rehabilitation of citizens injured as a result of hostilities. The influence of traumatic experience on the life activity of individual is analyzed. The essence and main directions of social and pedagogical activities for rehabilitation of people who need socio-psychological help and support in order to improve their mental health, overcome social alienation, restore the ability to create a life and successfully reintegrate into society have been substantiated. The role of a social work specialist in the implementation of rehabilitation programs is highlighted. The main directions of training future specialists to work in this area are outlined.