Перегляд за Автор "Давидова, О. Ю."
Зараз показано 1 - 2 з 2
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументЛІНГВОДИДАКТИЧНИЙ АСПЕКТ ЗАСВОЄННЯ ФОНЕТИЧНИХ ЯВИЩ УЧНЯМИ 5 КЛАСУ НУШ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Давидова, О. Ю.Актуальність теми магістерської роботи обґрунтовується сучасними вимогами до мовної освіти, необхідністю впровадження у навчання української мови(зокрема фонетики) діяльнісних форм і методів роботи. Мета дослідження – теоретично обґрунтувати й практично, на методичному рівні, виявити особливості засвоєння фонетичних явищ у 5 класі НУШ з опорою на діяльнісний підхід, реалізований у чинних підручниках з української мови для 5 класу (методичний коментар до вправ) і в запропонованих власних завданнях і вправах. Для досягнення мети поставлено такі завдання: 1) здійснити порівняльний аналіз модельних навчальних програм; описати фонетичні явища української мови, які вивчають у 5 класі НУШ за програмами; 2) обґрунтувати можливості реалізації діяльнісного підходу в умовах Нової української школи; з’ясувати роль діяльнісного підходу на уроках української мови (мовна змістова лінія); 3) визначити можливості комунікативної реалізації фонетичних явищ української мови учнями 5 класу на уроках розвитку мовлення (мовленнєва змістова лінія); 4) розкрити сутність комунікативного складника програм щодо опанування фонетикою в 5 класі НУШ; 5) практично дослідити ефективність використання продуктивних (творчих) завдань і вправ, уміщених у чинних підручниках з української мови для засвоєння фонетичних явищ української мови учнями 5 класу НУШ; 6) запропонувати систему власних завдань і вправ із засвоєння фонетичних явищ учнями 5 класу НУШ. The relevance of the topic of the master's thesis is determined by modern reforms of language education, the importance of using modern forms of activity and work methods in teaching the Ukrainian language (in particular, phonetics). The aim of the thesis. The purpose of our researching was to describe the theoretical basis of the special ways of implementation of the activity approach in the process of studying phonetics in the 5th grade of the NUS. To achieve the goal, the following tasks were set: 1) perform a comparative analysis of model training programs; to describe the phonetic phenomena of the Ukrainian language, which are studied in the 5th grade of NUS according to the programs; 2) justify the possibilities of implementing the activity approach in the conditions of the New Ukrainian School; find out the role of the activity approach in Ukrainian language lessons (language content line); 3) to determine the possibilities of communicative implementation of phonetic phenomena of the Ukrainian language by 5th grade students in speech development lessons (speech content line); 4) reveal the essence of the communicative component of the programs for mastering phonetics in the 5th grade of NUS; 5) to practically investigate the effectiveness of the use of productive (creative) tasks and exercises included in current textbooks on the Ukrainian language for the assimilation of phonetic phenomena of the Ukrainian language by students of the 5th grade of NUS; 6) to propose a system of own tasks and exercises for the assimilation of phonetic phenomena by students of the 5th grade of NUS.
- ДокументПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ОРФОЕПІЧНИХ НОРМ НА ОСНОВІ ФОНЕТИЧНИХ ЯВИЩ В УЧНІВ 5 КЛАСУ НУШ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-22) Давидова, О. Ю.У публікації розглянуто мовленнєву діяльність, як систему мовленнєвих дій, що забезпечують спілкування. В освітньому процесі під час формування орфоепічних норм на основі фонетичних явищ в учнів 5 класу важливо враховувати особливості уваги, пам’яті, мислення, сприйняття й розуміння тексту, особливості характеру, темпераменту, інтелектуального потенціалу учнів тощо. Зазначено, що психолого-педагогічні аспекти формування орфоепічних норм на основі фонетичних явищ в учнів 5 класу полягають у доборі таких методів і прийомів, які б повною мірою враховували особливості розвитку дитячої психіки, сприяли б усебічному розвитку школярів, формуванню в них на відповідному матеріалі прийомів розумової діяльності: аналізу і синтезу, класифікації, узагальнення, вміння робити висновки. The publication examines speech activity as a system of speech actions that ensure communication. In the educational process, during the formation of orthoepic norms based on phonetic phenomena in 5th grade students, it is important to take into account the features of attention, memory, thinking, perception and understanding of the text, features of character, temperament, intellectual potential of students, etc. It is noted that the psychological and pedagogical aspects of the formation of orthoepic norms based on phonetic phenomena in 5th grade students consist in the selection of such methods and techniques that would fully take into account the peculiarities of the development of the children's psyche, would contribute to the comprehensive development of schoolchildren, the formation of mental techniques in them on the appropriate material activities: analysis and synthesis, classification, generalization, ability to draw conclusions.