Перегляд за Автор "Гнашко, К. А."
Зараз показано 1 - 3 з 3
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ЗВ`ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ З ЗНМ ІІІ РІВНЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Гнашко, К. А.У статті проаналізовано розвиток зв’язного мовлення у дошкільників. Зв’язне мовлення – це розгорнутий виклад певного змісту, який відбувається логічно, послідовно та точно, граматично правильно та образно. Зазначено, що сформованість зв’язного мовлення є ключовими для становлення особистості старшого дошкільника, а також для його готовності до навчання в школі. Аналіз наукових джерел допоміг визначити особливості сформованості зв’язного мовлення дітей з ЗНМ ІІІ рівня старшого дошкільного віку. The article analyses the development of coherent speech in preschool children. Coherent speech is a detailed presentation of a certain content, which is logical, consistent and accurate, grammatically correct and figurative. It is noted that the formation of coherent speech is key to the formation of the personality of the senior preschooler, as well as for his readiness for school. The analysis of scientific sources helped to determine the peculiarities of the formation of coherent speech of children with SEN of the senior preschool age.
- ДокументФОРМУВАННЯ НАВИЧОК ПЕРЕКАЗУ ТЕКСТУ В ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ З ЗНМ ІІІ РІВНЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-16) Гнашко, К. А.У статті розглянуто формування зв’язного мовлення у дітей із загальним недорозвиненням мовлення. Аналіз розвитку зв'язного мовлення дітей старшого дошкільного віку з ЗНМ ІІІ рівня вказує на труднощі, що виникають у освоєнні його основних форм, таких як переказ, складання розповідей з використанням наочності чи відповідно до заданого плану. Виділено етапи корекційної роботи з навчання переказу дітей із ЗНМ ІІІ рівня. Зазначено, що оволодіння навичками переказу є важливим завданням у корекційно-педагогічній роботі з дітьми з ЗНМ ІІІ рівня. Переказ сприяє розвитку таких пізнавальних процесів, як сприймання, увага, пам’ять, уява, мислення, адже, вимагає від дитини уважно слухати текст, запам’ятовувати його зміст, виділяти головне. Зауважено, що оволодіння навичками переказу є важливим фактором не тільки мовленнєвого, а і всебічного розвитку дітей з ЗНМ ІІІ рівня. The article examines the formation of coherent speech in children with general underdevelopment of speech. An analysis of the development of coherent speech of older preschool children with 3rd-level SEN indicates the difficulties that arise in mastering its basic forms, such as retelling, composing stories using visualization or according to a given plan. Stages of corrective work on transfer training for children with 3rd level ZNM have been identified. It is noted that mastering the skills of transfer is an important task in correctional and pedagogical work with children with III-level SEN. Retelling contributes to the development of such cognitive processes as perception, attention, memory, imagination, thinking, because it requires the child to carefully listen to the text, remember its content, highlight the main points. It was noted that the mastery of transfer skills is an important factor not only in the speech, but also in the comprehensive development of children with 3rd-level LD.
- ДокументФормування навичок переказу тексту в дітей старшого дошкільного віку з ЗНМ ІІІ рівня(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Гнашко, К. А.У випускній кваліфікаційній роботі розкрито зміст роботи з формування навичок переказу у дітей старшого дошкільного віку із загальним недорозвиненням мовлення ІІІ рівня. За результатами аналізу науково-теоретичних джерел визначено поняття «загальне недорозвинення мовлення», «зв’язне мовлення», «монологічне мовлення», «переказ». Розроблено та експериментально апробовано програму формування навичок переказу тексту у дітей старшого дошкільного рівня із загальним недорозвиненням мовлення ІІІ рівня. The final qualification work reveals the content of work on the formation of narration skills in senior preschool children with general underdevelopment of speech of the third level. Based on the results of the analysis of scientific and theoretical sources, the concepts of “general underdevelopment of speech”, “connected speech”, “monologue speech”, “paraphrase” are defined. A program for the formation of paraphrasing skills in senior preschool children with generalized underdevelopment of speech of the third level has been developed and experimentally tested.