Перегляд за Автор "Герман, А. В."
Зараз показано 1 - 2 з 2
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументРозвиток діалогічного мовлення в дошкільників із ЗНМ III рівня засобами ігрової діяльності(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Герман, А. В.У кваліфікаційній роботі проведено теоретичний аналіз психолого-педагогічних засад розвитку діалогічного мовлення у дошкільників із загальним недорозвиненням мовлення (ЗНМ) III рівня. Розглянуто дефінітивну характеристику ключових понять дослідження: “діалогічне мовлення”, “ЗНМ III рівня”, “ігрова діяльність”. Визначено компоненти, критерії, показники та рівні сформованості діалогічного мовлення у дошкільників із ЗНМ III рівня. Розроблено та експериментально апробовано корекційну методику, що спрямована на розвиток діалогічного мовлення засобами ігрової діяльності, яка показала позитивний вплив на мовленнєву активність дітей. This thesis presents a theoretical analysis of the psychological and pedagogical principles of developing dialogic speech in preschoolers with Level III general speech underdevelopment (GSU). It considers the definitive characteristics of key research concepts: “dialogic speech,” “Level III GSU,” and “play activities.” Components, criteria, indicators, and levels of dialogic speech development in preschoolers with Level III GSU are identified. A corrective methodology aimed at developing dialogic speech through play activities was developed and experimentally tested, showing a positive impact on children’s speech activity.
- ДокументРОЗВИТОК ДІАЛОГІЧНОГО МОВЛЕННЯ ДОШКІЛЬНИКІВ ІЗ ЗНМ ІІ РІВНЯ В ІГРОВІЙ ДІЯЛЬНОСТІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-04-09) Герман, А. В.У статті проаналізовано розвиток діалогічного мовлення дошкільників із загальним недорозвиненням мовлення (ЗНМ) ІІ рівня в ігровій діяльності. Порушення формування діалогічного мовлення у дошкільників з ЗНМ ІІ рівня негативно впливає на загальний психічний розвиток дитини, на її активність та поведінку, ускладнює комунікацію, перешкоджає налагодженню повноцінного спілкування та установленню взаємодії з однолітками. У подальшому недоліки діалогічного мовлення створюють труднощі у сприйнятті навчального матеріалу у дошкільному закладі, і це гальмує розвиток особистісних якостей, а також ускладнює підготовку до школи. Гра, як ведуча діяльність дитини дошкільного віку, стає тим засобом, за допомогою якого можливо значно покращити діалогічні навички. Зазначено, що під час гри діти не просто описують свої дії та діють словами, але також висловлюють власні ідеї та емоції. Вони мають можливість експериментувати зі словом, створюючи висловлення, уривок діалогу, виражаючи власні думки; перероблюючи й творячи варіації поезій для оцінки участі у грі; розподіляючи ролі та спілкуючись з іншими учасниками гри, створюючи ігровий діалог тощо. The article analyzes the development of dialogic speech of preschoolers with general underdevelopment of speech (GLD) of the II level in game activities. Violation of the formation of dialogic speech in preschoolers with 2nd level of mental retardation negatively affects the general mental development of the child, his activity and behavior, complicates communication, prevents the establishment of full-fledged communication and the establishment of interaction with peers. In the future, the shortcomings of dialogic speech create difficulties in the perception of educational material in a preschool institution, and this inhibits the development of personal qualities, as well as complicates preparation for school. The game, as the leading activity of a preschool child, becomes the means by which it is possible to significantly improve dialogic skills. It is noted that during the game, children not only describe their actions and act with words, but also express their own ideas and emotions. They have the opportunity to experiment with the word, creating an expression, a passage of dialogue, expressing their own thoughts; reworking and creating variations of poetry to evaluate participation in the game; assigning roles and communicating with other game participants, creating game dialogue, etc.