Перегляд за Автор "Бугаєнко, В. В."
Зараз показано 1 - 2 з 2
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументОНТОГЕНЕЗ ФОНЕТИКО-ФОНЕМАТИЧНОЇ СТОРОНИ МОВЛЕННЯ ДІТЕЙ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Бугаєнко, В. В.У публікації розглянуто онтогенез фонетико-фонематичної сторони мовлення дітей. В онтогенезі розвиток і становлення фонетичної і фонематичної сторін мовлення відбувається поступово. Розвиток і становлення звуковимови у всіх дітей відбувається в різні строки. В оволодінні звуковимовою провідна роль належить слуху. Одночасно з розвитком слуху у дитини з'являються голосові реакції: різноманітні звуки, різні звукосполучення і склади. Зазначено, що фонематичні уявлення про звуковий склад мови формується у дитини на основі здатності чути і розрізняти звуки (фонематичний слух), виділяти звуки на фоні слова, зіставляти слова за виділеним звукам (фонематичний аналіз). У формуванні фонематичних уявлень виділяється кілька періодів. На перших етапах (від одного року до трьох років) фонематичні уявлення складаються відповідно до власної неправильної звуковимови. У процесі подальшого розвитку дитина опановує здатністю не завжди зважати на артикуляцією звуків, тобто мовнослуховий аналізатор звільняється від гальмуючих дій мовнорухового аналізу. The publication examines the ontogenesis of the phonetic-phonemic aspect of children's speech. In ontogenesis, the development and formation of phonetic and phonemic aspects of speech occurs gradually. Development and formation of sound language in everyone children occurs at different times. Hearing plays a leading role in mastering sound language. Simultaneously with the development of hearing, vocal reactions appear in the child: various sounds, various sound combinations and syllables. It is noted that the child's phonemic idea of the sound composition of the language is formed on the basis of the ability to hear and distinguish sounds (phonemic hearing), distinguish sounds against the background of a word, match words according to the selected sounds (phonemic analysis). In the formation of phonemic representations several periods are distinguished. At the first stages (from one year to three years), phonemic representations are formed according to one's own incorrect sound pronunciation. In the process of further development, the child acquires the ability not to always pay attention to the articulation of sounds, that is, the speech-auditory analyzer is freed from the inhibiting actions of speech-motor analysis.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ФОНЕТИЧНОГО ТА ФОНЕМАТИЧНОГО КОМПОНЕНТІВ МОВЛЕННЯ ПЕРШОКЛАСНИКІВ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Бугаєнко, В. В.У публікації досліджено особливості фонетичного та фонематичного компонентів мовлення першокласників з інтелектуальними порушеннями. Логопедична корекція є важливою складовою частиною комплексної медико-психолого-педагогічної реабілітації та соціальної адаптації першокласників з інтелектуальними порушеннями. Вивчення особливостей фонетичного та фонематичного компонентів мовленнєвої діяльності першокласників з легкими інтелектуальними порушеннями проводилося на базі Комунального закладу «Харківська спеціальна школа № 3» Харківської обласної ради. Усього в експерименті брало участь 24 учні перших класів, в яких спостерігали легкі інтелектуальні порушення (F70 за МКХ-10). Біологічний вік дітей 7-8 років. У контрольній та експериментальній групах було по 12 школярів. Зазначено, що існує складний механізм порушень фонематичних процесів у дітей з легкими інтелектуальними порушеннями. Одержані результати свідчать про поширеність поєднань у цієї категорії дітей порушень моторних і сенсорних механізмів, недостатню сформованість у дітей з інтелектуальними порушеннями мовоутворюючих сенсорних процесів. The publication examines the peculiarities of the phonetic and phonemic components of the speech of first-graders with intellectual disabilities. Speech therapy correction is an important component of complex medical-psychological-pedagogical rehabilitation and social adaptation of first-graders with intellectual disabilities. The study of phonetic and phonemic components of the speech activity of first-graders with mild intellectual disabilities was conducted on the basis of the Kharkiv Regional Council Communal Institution "Kharkiv Special School No. 3". A total of 24 first-graders with mild intellectual disabilities (F70 according to the International Classification of Diseases-10) took part in the experiment. The biological age of children is 7-8 years. There were 12 students each in the control and experimental groups. It is noted that there is a complex mechanism of violations of phonemic processes in children with mild intellectual disabilities. The obtained results indicate the prevalence of combinations of motor and sensory mechanism disorders in this category of children, insufficient formation of language-forming sensory processes in children with intellectual disorders.