Перегляд за Автор "Брітвіна, Є. С."
Зараз показано 1 - 2 з 2
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументОСОБЛИВОСТІ СОЦІАЛІЗАЦІЇ ДІТЕЙ ТА МОЛОДІ В БУДИНКАХ ТВОРЧОСТІ В СУЧАСНИХ УМОВАХ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-10-27) Брітвіна, Є. С.; Кабусь, Н. Д.У публікації проаналізовано особливості соціалізації дітей та молоді в будинках творчості. Відповідно до Закону України «Про позашкільну освіту», комплексні заклади позашкільної освіти (до яких належать будинки дитячої та юнацької творчості) організовують роботу з вихованцями, учнями і слухачами за різними напрямами позашкільної освіти. Зазначено, що застосування доцільних соціально-педагогічних технологій в будинках творчості відкриває нові можливості для соціалізації дітей та молоді, навіть, якщо заклад позашкільної освіти працює в онлайн-режимі в регіонах зі складною безпековою ситуацією. Така діяльність забезпечує розвиток у дітей та молоді особистісних якостей майбутніх лідерів, яким творити майбутнє держави, сприяє вільному розвитку особистості, здобуттю нею соціально-громадського досвіду, навичок і вмінь, необхідних для успішної соціалізації, подальшої самореалізації та професійного самовизначення, усвідомленню молодим поколінням особистої відповідальності за власне життя і вплив на розвиток суспільства, розвитку соціальної і громадянської активності, творчому, інтелектуальному і духовному розвитку молодого покоління, якому творити майбутнє нації. The publication analyzes the peculiarities of the socialization of children and youth in houses of creativity. In accordance with the Law of Ukraine "On Out-of-school Education", comprehensive institutions of out-of-school education (which include houses of children's and youth creativity) organize work with pupils, students and trainees in various areas of out-of-school education. It is noted that the use of appropriate socio-pedagogical technologies in creative houses opens up new opportunities for the socialization of children and youth, even if the out-of-school education institution works in online mode in regions with a difficult security situation. Such activities ensure the development of children and youth in the personal qualities of future leaders, who will create the future of the state, contribute to the free development of the individual, the acquisition of socio-social experience, skills and abilities necessary for successful socialization, further self-realization and professional self-determination, the awareness of the young generation of personal responsibility for their own life and influence on the development of society, development of social and civic activity, creative, intellectual and spiritual development of the young generation, which will create the future of the nation.
- ДокументСоціально-педагогічна діяльність з соціалізації підлітків у будинках творчості(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Брітвіна, Є. С.Кваліфікаційна робота присвячена проблемі розробки програми соціально-педагогічної діяльності з соціалізації підлітків у будинках творчості. Мета дослідження передбачала теоретичне обґрунтування, розробку та експериментальну перевірку програми соціально-педагогічної діяльності з соціалізації підлітків у будинках творчості. Наукова новизна отриманих результатів полягає в теоретичному обґрунтуванні програми соціально-педагогічної діяльності з соціалізації підлітків у будинках творчості; уточненні суті понять «соціалізація підлітків у будинках творчості», «соціально-педагогічна діяльність з соціалізації підлітків у будинках творчості», критеріїв та показників ефективності роботи з соціалізації підлітків у будинках творчості. Практичне значення дослідження полягає у можливості застосування запропонованої програми гуртка «Соціально-психологічні студії» для організації культурно-дозвіллєвої діяльності підлітків в закладах позашкільної освіти. У першому розділі кваліфікаційної роботи представлено аналіз понять «соціалізація», «будинок творчості», «підлітки»; з’ясовано суть соціалізації підлітків у будинках творчості, уточнено суть поняття «соціально-педагогічна діяльність з соціалізації підлітків у будинках творчості», теоретично обґрунтовано й розкрито зміст програми соціально-педагогічної діяльності з соціалізації підлітків в будинках творчості, у вигляді програми роботи гуртка соціально-психологічного спрямування. У другому розділі наведено особливості проведення соціально-педагогічного експерименту з впровадження елементів розробленої програми соціально-педагогічної діяльності з соціалізації підлітків в будинках творчості. На констатувальному етапі експериментальної роботи на підставі визначених критеріїв та показників дослідження рівня особистісно-соціального розвитку підлітків було проведено діагностування наявного рівня особистісно-соціального розвитку учнів Харківського ліцею № 43, що підтверджує важливість впровадження заходів соціально-психологічної підтримки та розвитку підлітків. В позакласній роботі з учнями впроваджено елементи розробленої програми та оцінено їх ефективність. The purpose of the research involved theoretical substantiation, development and experimental verification of the program of socio-pedagogical activities for the socialization of teenagers in creative houses. The scientific novelty of the obtained results lies in the theoretical substantiation of the program of socio-pedagogical activities on the socialization of teenagers in the houses of creativity; clarification of the essence of the concepts "socialization of teenagers in houses of creativity ", "social-pedagogical activities for the socialization of teenagers in houses of creativity", criteria and indicators of the effectiveness of work for the socialization of teenagers in the houses of creativity. The practical significance of the study lies in the possibility of applying the proposed program of the "Social and Psychological Studies" group for the organization of cultural and leisure activities of teenagers in extracurricular educational institutions.