Перегляд за Автор "Бондар, В."
Зараз показано 1 - 2 з 2
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументЛічилки в середовищі сучасних молодших школярів(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-05-12) Бондар, В.В статті розглянуто лічилки в середовищі сучасних молодших школярів. Лічилки – жанр дитячого фольклору, невеликий віршований твір, яким визначається роль і місце в колективній грі кожного учасника, «ігрова прелюдія». Знання лічилок може свідчити про вміння грати і спілкуватися з іншими людьми. В статье рассмотрены считалки в среде младших школьников. Считалки – жанр детского фольклора, небольшое стихотворное произведение, которым определяется роль и место в коллективной игре каждого участника, «игровая прелюдия». Знание считалок может свидетельствовать об умении играть и общаться с другими людьми. The article deals with the theme of nursery rhymes among primary school children. A rhyming tune is a genre of children's folklore, a short poem which defines the role and place in the collective play of each participant, a "game prelude". The knowledge of counting rhymes may indicate the ability to play and communicate with others.
- ДокументОЦІНКА СЕРЦЕВО-СУДИННОЇ СИСТЕМИ СТАРШОКЛАСНИКІВ ЗА ПРОБОЮ С.П. ЛЄТУНОВА(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-05-18) Комісова, Т. Є.; Федяй, І. О.; Осинський, М.; Бондар, В.У публікації досліджено визначення стану серцево-судинної системи учнів старших класів. Завдання дослідження: визначити адаптацію серцево-судинної системи юнаків та дівчат до стандартного фізичного навантаження за пробою С. П. Лєтунова. У дослідженні взяли участь 19 хлопців і 24 дівчини 10-11 класів (16-17 років) Солоницівського ліцею №2 Солоницівської селищної ради Харківської області. Зазначено, що для більшості досліджуваних старшокласників встановлено нормотонічний тип реакції ССС на фізичне навантаження. Це підтверджується помірним збільшенням ЧСС, АТс та адекватним зниженням АТд, що є підтвердженням високої адаптації гемодинамічних показників до фізичного навантаження. У 25% виявлено гіпотонічну реакцію, що характеризувалася зниженням/або не змінним показником АТс у відповідь на навантаження, а також значним почастішання ЧСС і збільшенням часу відновлення ЧСС і АТ. Даний тип реакції вважається несприятливим трапляється у нетренованих осіб, при схильності до гіпотонії. The publication examines the determination of the state of the cardiovascular system of high school students. Research task: to determine the adaptation of the cardiovascular system of young men and girls to the standard physical load according to S. P. Letunov's test. 19 boys and 24 girls took part in the study girls of 10-11 grades (16-17 years old) of Solonitsiv Lyceum No. 2 of the Solonitsiv Settlement Council of the Kharkiv Region. It is noted that for the majority of the studied high school students, a normotonic type of CCC response to physical exertion was established. This is confirmed by a moderate increase in heart rate, blood pressure, and an adequate decrease in blood pressure, which is a confirmation of high adaptation of hemodynamic indicators to physical exertion. In 25%, a hypotonic reaction was detected, which was characterized by a decrease and/or not changing the BP indicator in response to exercise, as well as a significant increase in heart rate and an increase in the recovery time of heart rate and blood pressure. This type of reaction is considered unfavorable and occurs in untrained individuals with a tendency to hypotension.