Перегляд за Автор "Бойцун, О. О."
Зараз показано 1 - 2 з 2
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВИКОРИСТАННЯ ІДЕЙ ЯНУША КОРЧАКА В КОНТЕКСТІ СУЧАСНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДУМКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Бойцун, О. О.У ході нашої багатовікової історії завжди виникали особливі та видатні особистості, які поєднували у собі унікальні якості: це талановиті педагоги, проникливі психологи, філософи креативної освіти, педагогічні мислителі, визначні письменники, вражаючі публіцисти та пристрасні громадські діячі. Серед моральних та інтелектуальних лідерів, які справили домінуючий вплив на сучасну українську педагогічну науку та практику, можна назвати Я. Корчака – письменника та філантропа, борця за права людини та покращення умов життя збіднілих дітей. Донині Януш Корчак залишається однією з найвидатніших постатей у сучасній педагогіці. Випускна кваліфікаційна робота складається зі вступу, двох розділів, висновків та списку використаних джерел. У першому розділі наведено теоретичні основи педагогічної діяльності Я. Корчака: охарактеризовано життєвий шлях та педагогічну діяльність Я. Корчака; проаналізовано образ педагога у спадщині Я. Корчака; визначено ідеї про захист прав неповнолітніх у педагогічній спадщині Януша Корчака. У другому розділі наведено основні педагогічні ідеї Януша Корчака щодо роботи з дітьми групи ризику: охарактеризовано педагогічний досвід Я. Корчака у роботі з дітьми з неблагополучних сімей; проаналізовано вплив ідей Януша Корчака на положення Конвенції ООН про права дитини; визначено сутність педагогіки доброти у спадщині Януша Корчака. У висновках доведено, що фундаментом педагогіки Я. Корчака служить цілісне бачення дитини в сукупності її психологічних, соціальних та фізіологічних проявів. Так само важливими для розвитку педагогіки виявилися ідеї Корчака про становище дитини в суспільстві, сутність процесу виховання та сенс виховної діяльності педагога. Весь життєвий шлях Я. Корчака є абсолютним прикладом для сучасних педагогів усього світу, його безцінний внесок у педагогіку несе глибоке значення крізь багато поколінь. Своїм життям, вчинками та самопожертвою він довів, що рамки людського гуманізму та альтруїзму, підкріплені науковими знаннями та логічними імперативами, не мають меж і повинні бути спрямовані на творчу взаємодію з дітьми. Педагогічна спадщина Я. Корчака дає нам не лише методологічні засади, а й моральні та ціннісні якості, становлячи кредо професійної діяльності сучасного педагога. Уперто та з непохитною переконаністю Януш Корчак прагнув перемогти зло, що впливає на людей, а особливо на дітей. Йому вдалося допомогти дітям та дорослим, створивши найкращі умови життя. Своєю роботою він показав приклад професійної діяльності, гідної наслідування. Образ педагога у його працях є справді найціннішим спадком. Я. Корчак залишив майбутнім поколінням заклик, висловлений у словах: «Не можна залишити світ, нічого в ньому не змінивши». In the course of our centuries-old history, there have always been special and outstanding personalities who combined unique qualities: they are talented teachers, insightful psychologists, philosophers of creative education, pedagogical thinkers, outstanding writers, impressive publicists and passionate public figures. Among the moral and intellectual leaders who had a dominant influence on modern Ukrainian pedagogical science and practice, we can name Ya. Korchak - a writer and philanthropist, a fighter for human rights and improving the living conditions of impoverished children. To this day, Janusz Korczak remains one of the most outstanding figures in modern pedagogy. Graduation thesis consists of an introduction, two chapters, conclusions and a list of used sources. The first chapter provides the theoretical foundations of Y. Korchak's pedagogical activity: the life path and pedagogical activity of Y. Korchak are characterized; the image of a teacher in the legacy of Ya. Korchak is analyzed; ideas about the protection of the rights of minors in the pedagogical heritage of Janusz Korchak are defined. In the second chapter, the main pedagogical ideas of Janusz Korczak regarding work with children of the risk group are given: the pedagogical experience of Janusz Korczak in working with children from disadvantaged families is characterized; the influence of Janusz Korczak's ideas on the provisions of the UN Convention on the Rights of the Child is analyzed; the essence of the pedagogy of kindness in the legacy of Janusz Korchak is determined. The conclusions prove that the foundation of Y. Korchak's pedagogy is a holistic vision of the child as a whole of its psychological, social and physiological manifestations. Korchak's ideas about the child's position in society, the essence of the upbringing process, and the meaning of the teacher's educational activity turned out to be equally important for the development of pedagogy. The entire life path of Y. Korchak is an absolute example for modern teachers all over the world, his invaluable contribution to pedagogy carries deep meaning through many generations. With his life, deeds and self-sacrifice, he proved that the framework of human humanism and altruism, supported by scientific knowledge and logical imperatives, has no limits and should be aimed at creative interaction with children. The pedagogical heritage of Ya. Korchak gives us not only methodological principles, but also moral and value qualities, forming the credo of the professional activity of a modern teacher. Stubbornly and with unwavering conviction, Janusz Korczak sought to defeat the evil that affects people, especially children. He managed to help children and adults by creating the best living conditions. With his work, he showed an example of professional activity worthy of imitation. The image of the teacher in his works is truly the most valuable legacy. Ya. Korchak left a call to future generations, expressed in the words: «You cannot leave the world without changing anything in it.»
- ДокументПЕДАГОГІЧНІ ІДЕЇ У СПАДЩИНІ Я. КОРЧАКА В КОНТЕКСТІ СУЧАСНОГО ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ(Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, 2023-05-11) Шишенко, В. О.; Бойцун, О. О.У публікації розглянуто педагогічні ідеї спадщини Я. Корчака в контексті сучасного освітнього процесу. Визначено погляди на педагогічну взаємодію з дітьми. Зазначено, що педагогічна спадщина Я. Корчака дає нам не лише методологічні засади, а й моральні та ціннісні якості, становлячи кредо професійної діяльності сучасного педагога. The publication examines the pedagogical ideas of Ya. Korchak's legacy in the context of the modern educational process. Views on pedagogical interaction with children are defined. It is noted that the pedagogical heritage of Ya. Korchak gives us not only methodological principles, but also moral and value qualities, forming the credo of the professional activity of a modern teacher.