Перегляд за Автор "Бережна, С."
Зараз показано 1 - 2 з 2
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументНайменування педагогів у сучасній англійській мові: особливості творення та семантики(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020) Бережна, С.В статті розглянуто соціокультурний концепт УЧИТЕЛЬ – складне ментальне утворення, яке містить інформацію про професійного діяча в сфері освіти і може вербалізуватися у сучасній англійській мові у різний спосіб. Поняттєво-ціннісний компонент концепту УЧИТЕЛЬ розглядається на рівні словникових дефініцій. Для вираження ядра концепту УЧИТЕЛЬ, тобто «особи, яка навчає», в англійській мові існує синонімічний ряд найменувань. В статье рассмотрен социокультурный концепт Учитель – сложное ментальное образование, которое содержит информацию о профессиональном деятеле в сфере образования и может вербализоватся в современном английском языке разными способами. Понятийно-ценностный компонент концепта Учитель рассматривается на уровне словарных дефиниций. Для выражения ядра концепта Учитель, то есть «обучающее лицо», в английском языке существует синонимический ряд наименований. The article deals with the socio-cultural concept of Teacher - a complex mental formation, which contains information about a professional figure in the field of education and can be verbalized in modern English in different ways. The conceptual and value component of the concept Teacher is considered at the level of dictionary definitions. To express the core of the concept Teacher, i.e. "teaching person", in English there is a synonymic series of names.
- ДокументСКОВОРОДИНІВСЬКИЙ УНІВЕРСИТЕТ: ПІДГОТОВКА ВЧИТЕЛЯ ПОПРИ ВІЙНУ(Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, 2022-12-30) Бойчук, Ю.; Борисов, В.; Бережна, С.; Борисенко, Н.; Рибалко, Л.У статті розкрито потужний потенціал Сковородинівського університету як освітнього осередку Харківщини, що протистоїть труднощам війни та здійснює підготовку висококваліфікованого вчителя нової формації. Мета статті –розкрити особливості професійної підготовки вчителя на основі аналізу змісту, методів і форм організації освітнього процесу в закладі вищої педагогічної освіти в умовах воєнного стану в Україні. Дослідження базується на ідеї навчання впродовж життя, реалізація якої відбувається в процесі професійної підготовки вчителя. Методи дослідження –аналіз, узагальнення, проєктування шляхів саморозвитку й самовдосконалення особистості як ключових орієнтирів процесу навчання впродовж життя.Результатами дослідження є презентація іміджевої політики Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди, розкриття особливостей організації освітнього процесу у вищій школі в екстрених умовах війни. Практичне значення –представлення змісту, інноваційних методів і форм професійної підготовки вчителя у відкритому доступі, що створює умови для обміну досвідом між закладами вищої педагогічної освіти. Висновки –підготовка вчителя-миротворця із сформованим стійким моральним духом перемоги у війні, здатним до відновлення рідного краю, є одним з головних завдань Сковородинівського університету; пріоритетними напрямами організації навчальної, наукової, організаційно-виховної роботи в умовах воєнного стану в Україні є: відкритість досвіду, активізація акредитаційних процесів унікальних освітніх програм для здобувачів різних рівнів вищої освіти, використання ІКТ у освітньому процесі, партнерство з вітчизняними та зарубіжними науковцями та освітянами. Перспективами подальших наукових досліджень є аналіз змісту та унікальності освітніх програм для здобувачів різних рівнів вищої освіти з метою підвищення ефективності процесу підготовки вчителя на сучасному рівні. The article reveals the powerful potential of Skovoroda University as an educa-tional center of Kharkiv Region, which resists the difficulties of the warand trains highly qualified teachers of the new formation.The aim of the article is to consider the specific features of professional teacher training based on the analysis of the content, methods and forms of organization of the educational process in the institution of higher pedagogical education during the war time in Ukraine.The study follows the idea of lifelong learning, which is implemented in the process of profes-sional teacher training. The research methods include analyzing, summarizing, and designing the ways of personal self-development and self-improvement as the key objectives of lifelong learning.The research findings consist in the presentation of the image policy of H.S.Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University, and in the consideration of the educational process spe-cifics in higher educational institutions in the extreme conditions of the war.The practical significance lies in the presentation of content, innovative methods and forms of professional teacher training in open access, which creates conditions for the exchange of expe-rience between institutions of higher pedagogical education.Conclusions present the idea that training a teacher-peacemaker with a stable moral spirit of victory in the war, capable of restoring the native land, is one of the main tasks of Skovoroda Uni-versity; the priority directions of educational, scientific, organizational and educational work dur-ing the war time in Ukraine are: openness of experience, activation of accreditation processes of uniqueeducational programs for students of various levels of higher education, use of ICT in the educational process, partnership with domestic and foreign scolars and educators.Prospects for further scientific research presuppose analysis of the content and uniqueness of educational programs for students of various levels of higher education in order to increase the effectiveness of teacher training process at the current level.