Перегляд за Автор "Бажанова, М. В."
Зараз показано 1 - 2 з 2
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВидове різноманіття рослинного угруповання за участю Stipa capilata L. на території м. Костянтинівки Донецької області(Scientific Publishing Center “Sci-conf.com.ua”, 2022-10-29) Бажанова, М. В.; Волкова, Р. Є.В даній роботі проаналізовано флористичну складову рослинного угруповання за участю червонокнижного виду Stipa capillata L., що було знайдено на території м. Костянтинівка Донецької області. Зареєстровано 34 види, що належать до 32 родів, 13 родин, 2-х класів відділу Magnoliophyta. Виявлено 3 провідні родини: Asteraceae – 26,5%, Brassicaceae - 17,6% та Poaceae – 14,7%. Проаналізовано таксономічні, морфологічні, екологічні, фітоценологічні характеристики досліджених видів рослин. Виявлено, що для степового геліофітного та ксерофітного виду Stipa capillata умови на обстеженій території завологі та тінисті, що може негативно впливати на подальший розвиток популяції на дослідженій території. Присутність аборигенних та адвентивних бур’янів (Bromus tectorum L., Ambrosia artemisiifolia L. та Erigeron canadensis L.) вказує на значні порушення даного угруповання. In this work, the floristic composition of the plant group was analyzed with the participation of the Red Book species Stipa capillata L., which was found in the territory of the city of Kostyantynivka, Donetsk region. 34 species belonging to 32 genera, 13 families, 2 classes of the Magnoliophyta were registered. 3 leading families were identified: Asteraceae – 26.5%, Brassicaceae – 17.6% and Poaceae – 14.7%. The taxonomic, morphological, ecological, phytocenological characteristics of the investigated plant species were analyzed. It was found that for the steppe heliophytic and xerophytic species Stipa capillata, the conditions in the surveyed territory are wet and shady, which may negatively affect the further development of the population in the surveyed territory. The presence of aboriginal and adventive weeds (Bromus tectorum L., Ambrosia artemisiifolia L. and Erigeron canadensis L.) indicates significant disturbances of this group.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ПЕДАГОГІЧНОГО СПІЛКУВАННЯ СУЧАСНОГО ВИКЛАДАЧА ЗВО(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-03-16) Бажанова, М. В.У публікації досліджено педагогічне спілкування викладача закладів вищої освіти. Педагогічне спілкування в широкому розумінні цього терміну – це особливі відносини між викладачем та здобувачем вищої освіти, спрямовані на його інтелектуально-особистісне зростання. Щоб розкрити потенційні можливості студентів, забезпечити сприяння творчому опануванню ними професією, до кожного майбутнього фахівця має бути реалізовано принцип урахування вікових та індивідуальних особливостей, що є важливою передумовою організації ефективної педагогічної комунікації. The publication investigates the pedagogical communication of a teacher of higher education institutions. Pedagogical communication in the broadest sense of the term is a special relationship between a teacher and a higher education student aimed at his or her intellectual and personal growth. In order to reveal the potential of students, to ensure the promotion of their creative mastery of the profession, the principle of taking into account age and individual characteristics should be implemented for each future specialist, which is an important prerequisite for the organisation of effective pedagogical communication.