Перегляд за Автор "Ісюань, Хоу"
Зараз показано 1 - 2 з 2
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументМайстерка з написання наукових праць : методичні рекомендації до самостійної роботи для здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти у галузі знань 01 Освіта/Педагогіка(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Рибалко, Л.; Овсюк, Д.; Ісюань, ХоуМетодичні рекомендації складено до вибіркової дисципліни «Майстерка з написання наукових праць», яка розширює уявлення здобувачів вищої освіти щодо шляхів, напрямів, засобів удосконалення умінь та навичок створювати, аналізувати та оформлювати різні види наукових текстів. Зміст дисципліни розкриває всі етапи генерації творчої думки та презентації публікацій різних видів, встановлення авторського права на них. Під час самостійної роботи рекомендовано ознайомитися з тематичним планом, структурою дисципліни, змістом, запропоновано виконати завдання. Наведено критерії оцінювання, посилання на рекомендовані джерела. The methodological recommendations have been drawn up for the elective discipline "Master of Scientific Writing", which expands the understanding of higher education students about the ways, directions, and means of improving their skills and abilities to create, analyse, and design various types of scientific texts. The content of the discipline reveals all stages of generating creative thought and presentation of publications of various types, establishing copyright for them. During independent work, it is recommended to get acquainted with the thematic plan, the structure of the discipline, the content, and to complete the tasks. Assessment criteria and links to recommended sources are provided.
- ДокументПідготовка майбутніх учителів хімії до професійної самореалізації з позиції акмеологічного підходу(Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти ім. М. В. Остроградського, 2020-12) Ісюань, ХоуРозкрито змістові характеристики професійної самореалізації майбутніх учителів хімії (особистісно-професійний потенціал, готовність майбутніх учителів хімії до професійної самореалізації в освітньому процесі, прагнення досягати нових вершин у навчанні і вихованні). Зазначено, що особистісно-професійний потенціал майбутнього вчителя хімії є багатогранним феноменом, що охоплює мотиваційно-ціннісну сферу (інтерес, прагнення, бажання, потреби, мотиви, установка), когнітивно-пізнавальні здібності (здатність пізнавати нове й цікаве, фахові й психолого-педагогічні знання, знання про способи передавання власного досвіду учням), уміння (загальнонавчальні, спеціальні), особистісні й професійні якості. Автором розроблено вправи і завдання акмеологічного тренінгу з метою стимулювання майбутніх учителів хімії до самовдосконалення особистісно-професійних якостей і подолання ними бар’єрів самореалізації особистості. The article states that from the standpoint of acmeological approach training of future chemistry teachers for professional selfrealization should acquire new educational guidelines regarding the demand for such specialists in society, compliance with higher education institutions’ requirements for employers to form general and professional competencies, understanding the practical significance of educational material, motivating young people for career growth. The content characteristics of professional selfrealization of future chemistry teachers are revealed (personal-professional potential, the readiness of future chemistry teachers for professional self-realization in the educational process, aspiration to reach new heights in teaching and education), motivationalvalue sphere (interest, aspirations, desires, needs, motives, attitude), cognitive-cognitive abilities (ability to learn new and interesting, professional and psychological-pedagogical knowledge, knowledge of ways to transfer one’s own experience to students), skills (general-educational, special), personal and professional qualities. The author has developed exercises and tasks of acmeological training to stimulate future chemistry teachers to self-improvement of personal and professional qualities and to overcome barriers to self-realization of the individual. Tasks were developed and used, such as: to make a list of wishes for oneself, to write them down in the order in which they should be fulfilled in turn; write a letter from another person who is successful and satisfied with their profession; get an unexpected letter from a student and give him an answer; write a fairy tale based on the modern realities of school life, which should reveal the educational environment with its inherent features (friendship/hostility, democracy/authoritarianism), to express their point of view on the career of a teacher from the standpoint of gender policy in education.