Перегляд за Автор "Іванов, О. В."
Зараз показано 1 - 3 з 3
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументДистанційна освіта з фізичного виховання в період карантину(Харківська державна академія фізичної культури, 2020) Кривенцова, І. В.; Клименченко, В. Г.; Іванов, О. В.Метою роботи є пошук адекватних шляхів та методів залучення студентської молоді до занять фізичними вправами в умовах дистанційного навчання. Матеріал і методи: у дослідженні взяли участь 55 студентів 1-3 курсу факультету іноземної філології педагогічного університету, які знаходилися на дистанційному навчанні. Результати: окреслено тематику та форми проведення дистанційного навчання з фізичного виховання, оцінено активність студентів під час очного та дистанційного навчання. Визначено роль, місце та можливості дистанційного навчання з фізичного виховання для студентів і викладачів. Висновки: дистанційні заняття фізичним вихованням допомагають формуванню більш об’ємного теоретичного багажу, сприяють збереженню здоров’я, мотивують до здорового способу життя за умови свідомої самоорганізації студента. Целью работы является поиск адекватных путей и методов привлечения студенческой молодежи к занятиям физическими упражнениями в условиях дистанционного обучения. Материал и методы: в исследовании приняли участие 55 студентов 1-3 курса факультета иностранной филологии педагогического университета, находились на дистанционном обучении. Результаты обозначены тематику и формы проведения дистанционного обучения по физическому воспитанию, оценен активность студентов во время очного и дистанционного обучения. Определена роль, место и возможности дистанционного обучения по физическому воспитанию для студентов и преподавателей. Выводы: дистанционные занятия физическим воспитанием помогают формированию более объемного теоретического багажа, способствуют сохранению здоровья, мотивируют к здоровому образу жизни при сознательной самоорганизации студента. The aim of the work is to find adequate ways and methods of attracting students to exercise in distance learning. Material and methods: 55 1-3 year students of the Faculty of Foreign Philology of the Pedagogical University took part in the study, were on distance learning. The results indicate the topics and forms of distance learning for physical education, assessed the activity of students during full-time and distance learning. The role, place and possibilities of distance learning in physical education for students and teachers are determined. Conclusions: distance physical education classes help to form a more voluminous theoretical baggage, contribute to maintaining health, motivate a healthy lifestyle with conscious student self-organization.
- ДокументРоль і місце спортивних секцій у вихованні фізичної культури особистості майбутнього фахівця(Національний фармацевтичний університет, 2020-04-23) Кривенцова, І. В.; Іванов, О. В.; Одокієнко, І. І.Розглядається роль та місце секційної роботи в системі фізичного виховання студентської молоді. У досліджені взяли участь 110 студентів педагогічного університету. Проведено анкетування щодо стану здоров‘я, відношення до фізкультурної діяльності, організації фізичного виховання і тестування фізичної підготовленості студентів. Визначені мотиваційні пріоритети студентів у секційних заняттях. Рассматривается роль и место секционной работы в системе физического воспитания студенческой молодежи. В исследовании приняли участие 110 студентов педагогического университета. Проведено анкетирование о состоянии здоровья, отношение к физкультурной деятельности, организации физического воспитания и тестирования физической подготовленности студентов. Определены мотивационные приоритеты студентов в секционных занятиях. The role and place of sectional work in the system of physical education of student youth is considered. The study involved 110 students of a pedagogical university. A questionnaire was conducted on the state of health, attitude to physical education activities, the organization of physical education and testing of students' physical fitness. The motivational priorities of students in sectional classes are determined.
- ДокументСформованість рівня культури здоров’я у студентів 3 курсу ВПНЗ(Чернігівський національний педагогічний університет імені Т. Г. Шевченка, 2017-08-22) Петрюк, О. В.; Іванов, О. В.; Донець, І. О.Мета дослідження: визначення рівня готовності студентів педагогічного вузу до просвітницької роботи у сфері культури здоров’я. Основні завдання: провести аналіз літератури; дослідити рівень культури здоров’я студентів. Дослідження проводилося зі студентами 3 курсу, в кількості 207 студентів. Результати анкетування показали, що у студентів нечітко сформована культура здоров’я. На це вказують не дотримання студентами ЗСЖ, малоактивний спосіб життя та неготовність змінювати свої звички в сторону ЗСЖ та бережливого ставлення до природи. Висновки. Рівень культури здоров’я у сучасного студента педагогічного ВНЗ надто низькій. Встановлено, що лише 2.8% студентів мають чітке уявлення про стратегію виховання культури здоров’я у дітей та лише 11.9% готові власним прикладом прищеплювати їм здоровий спосіб життя. Цель исследования: определение уровня готовности студентов педагогического вуза к просветительской работе в сфере культуры здоровья. Основные задачи: провести анализ литературы; исследовать уровень культуры здоровья студентов. Исследование проводилось со студентами 3 курса, в количестве 207 студентов. Результаты анкетирования показали, что у студентов нечетко сформирована культура здоровья. На это указывают не соблюдение студентами ЗОЖ, малоактивный образ жизни и неготовность менять свои привычки в сторону ЗОЖ и бережного отношения к природе. Выводы. Уровень культуры здоровья у современного студента педагогического вуза слишком низкий. Установлено, что только 2.8% студентов имеют четкое представление о стратегии воспитания культуры здоровья у детей и только 11.9% готовы собственным примером прививать им здоровый образ жизни. The purpose of our research is to determine the level of readiness of the pedagogical university`s students to educational work in the field of culture of health. The main tasks are: to conduct an analysis of scientific literature; to find out the level of students’ health culture; to identify patterns between the level of students` knowledge and their readiness to educate in the field of health culture. The next methods of the research were chosen for solving these tasks: theoretical analysis and generalization of literary sources, questionnaires, pedagogical conversations and mathematical processing of the research results. The research was conducted on the basis of the Kharkiv National Pedagogical University named after G.S. Skovoroda with students of the 3rd courses of humanitarian faculties, in account of 207 students. The questionnaire had 15 questions to determine the level of health culture at a modern student. The questions in the questionnaire were conventionally divided into three blocks: the question of the level of personal attitude to the healthy lifestyle (HL) and its following, the attitude to physical activity and the level of responsibility towards the environment. Answers were evaluated on a five-point scale. Results. The results of the analysis of the questionnaire information allowed us to state that the students’ culture of health isn’t formed well. This is indicated by very low rates of responses of the formation of their own HL criteria, a large number of students with bad habits, low level of self physical activity, and students’ unreadiness to change their habits to HL and to careful attitude towards environment. Although the majority of respondents think that it is necessary. All these indicators show us a low level of understanding the need of HL of modern youth. Conclusions. The research allows us to state that the level of health culture in a modern student of a pedagogical institution is too low. This is what highlights the results of the questionnaire. Among respondents, the high percentage was made by those who have bad habits, and very low percentage of those who have their own criteria of healthy lifestyle. Also, although most students answered that physical activity is useful for the growing up a healthy young generation, they do not consider it necessary to broadcast it in relation to themselves. It was found that only 2.8% of students have a clear idea of the strategy of upbringing children’s health culture and only 11.9% are ready to instill a healthy lifestyle with their own example.