2024
Постійний URI для цієї колекції
Перегляд
Перегляд 2024 за Автор "Чеховська, Г. В."
Зараз показано 1 - 1 з 1
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументСоціально-педагогічна діяльність з соціалізації підлітків у клубах за інтересами(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Чеховська, Г. В.Кваліфікаційна робота присвячена проблемі розробки програми соціально-педагогічної діяльності з соціалізації підлітків у клубах за інтересами. Мета дослідження передбачала теоретичне обґрунтування, розробку та експериментальну перевірку програми соціально-педагогічної діяльності з соціалізації підлітків у клубах за інтересами. Наукова новизна отриманих результатів полягає в тому, що: уперше теоретично обґрунтовано комплексну програму соціально-педагогічної діяльності з соціалізації підлітків у клубах за інтересами, спрямованої на цілісний розвиток мотиваційно-ціннісної, пізнавально-розвивальної та діяльнісно-творчої сфер підлітків; уточнено сутність понять «соціалізація підлітків у клубах за інтересами», «соціально-педагогічна діяльність з соціалізації підлітків у клубах за інтересами», критерії та показники ефективності соціально-педагогічної діяльності з соціалізації підлітків у клубах за інтересами. Практична значущість результатів дослідження полягає у можливості використання розробленої й експериментально перевіреної програми соціально-педагогічної діяльності з соціалізації підлітків у клубах за інтересами соціальним педагогом, психологом в роботі з підлітками, з метою підвищення ефективності соціалізації підлітків в клубах за інтересами, а також під час організації гурткової роботи в закладах освіти. У першому розділі наукової роботи представлено аналіз понять «підлітковий вік», «соціалізація», «клуб за інтересами»; з’ясовано суть соціалізації підлітків у клубах за інтересами, суть та особливості соціально-педагогічної діяльності з соціалізації підлітків у клубах за інтересами; теоретично обґрунтовано й розкрито зміст програми соціально-педагогічної діяльності з соціалізації підлітків у клубах за інтересами, що передбачає узгоджену роботу різних суб’єктів на мотиваційно-ціннісному, пізнавально-розвивальному та діяльнісному етапах й сприяє підвищенню рівня соціалізованості старших підлітків. У другому розділі розкрито організацію, етапи та результати соціально-педагогічного експерименту з перевірки розробленої програми соціальнопедагогічної діяльності соціалізації підлітків у клубах за інтересами. На констатувальному етапі експериментальної роботи на підставі визначених критеріїв та показників було визначено рівень соціалізованості підлітків до впровадження обґрунтованої програми. Формувальний експеримент передбачав впровадження заходів розробленої нами програми різними суб’єктами соціально-педагогічної діяльності. На контрольному етапі було проведено підсумкові зрізи й оцінено ефективність впровадження розробленої програми соціально-педагогічної діяльності з соціалізації підлітків в клубах за інтересами. Результати експериментальної діяльності підтвердили висунуту гіпотезу. Було зроблено висновок про доцільність упровадження розробленої програми соціально-педагогічної діяльності з соціалізації підлітків у клубах за інтересами. The scientific novelty of the obtained results is that: for the first time, a program of socio-pedagogical activities for the socialization of teenagers in interest-based clubs, aimed at the holistic development of the motivational-value, cognitive-developmental and activity-creative spheres of teenagers, has been substantiated; the essence of the concepts "socialization of teenagers in interest-based clubs", "social-pedagogical activity for the socialization of teenagers in interest-based clubs", as well as criteria and indicators of effectiveness of social-pedagogical activities for the socialization of teenagers in interest-based clubs have been clarified. The practical significance of the research results lies in the possibility of using the developed and experimentally tested program of socio-pedagogical activities for the socialization of teenagers in interest clubs by a social pedagogue, a psychologist working with teenagers, in order to increase the effectiveness of the socialization of teenagers in interest clubs, as well as during the organization of a group work in educational institutions.