2024
Постійний URI для цієї колекції
Перегляд
Перегляд 2024 за Автор "Гончарова, А. О."
Зараз показано 1 - 1 з 1
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументСоціально-педагогічна діяльність з профілактики девіантної поведінки підлітків у закладі загальної середньої освіти(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Гончарова, А. О.Наукова робота присвячена актуальній проблемі підвищення ефективності соціально-педагогічної діяльності з профілактики девіантної поведінки підлітків у закладах загальної середньої освіти. Мета дослідження: теоретично обґрунтувати та експериментально перевірити програму соціально-педагогічної діяльності з профілактики девіантної поведінки підлітків у закладах загальної середньої освіти. Наукова новизна отриманих результатів полягає в тому, що теоретично обґрунтовано програму соціально-педагогічної діяльності з профілактики девіантної поведінки підлітків у закладах загальної середньої освіти; уточнено сутність понять «профілактика девіантної поведінки підлітків», «соціально-педагогічна діяльність з профілактики девіантної поведінки підлітків у закладах загальної середньої освіти»; подальшого розвитку набув інструментарій соціально-педагогічної діяльності з профілактики девіантної поведінки підлітків у закладах загальної середньої освіти. Теоретичне значення дослідження полягає: в узагальненні досвіду соціально-педагогічної діяльності з профілактики девіантної поведінки підлітків в закладах загальної середньої освіти; у теоретичному обґрунтуванні програми соціально-педагогічної діяльності з профілактики девіантної поведінки підлітків у закладах загальної середньої освіти. Практичне значення дослідження полягає в тому, що розроблена й експериментально перевірена програма соціально-педагогічної діяльності може бути використана в практичній соціально-педагогічній діяльності з метою підвищення ефективності роботи з профілактики девіантної поведінки підлітків у закладах загальної середньої освіти. У першому розділі дослідження на підставі аналізу наукової літератури визначено суть основних понять дослідження: «девіантна поведінка», «профілактики девіантної поведінки підлітків», «соціально-педагогічна діяльність з профілактики девіантної поведінки підлітків у закладі загальної середньої освіти». На основі аналізу наукової літератури і досвіду реалізації профілактики девіантної поведінки учнів у закладах освіти визначено коло суб’єктів, що приймають участь у соціально-педагогічній діяльності за цим напрямом; охарактеризовано особливості, методи і форми роботи з підлітками, батьками. У другому розділі наукового дослідження описано реалізацію соціально-педагогічного експерименту на базі Харківського ліцею № 43 впродовж 2022-2024 н.р. по визначенню ефективності розробленої програми соціально-педагогічної діяльності з профілактики девіантної поведінки підлітків, який проходив у три етапи: діагностичний, формувальний і контрольний. The research is devoted to the topical issue of increasing the effectiveness of social and pedagogical activities to prevent deviant behaviour of adolescents in general secondary education institutions. The purpose of the study: theoretically substantiate and experimentally test the programme of social and pedagogical activities for the prevention of deviant behaviour of adolescents in general secondary education institutions. The scientific novelty of the results is that the programme of social and pedagogical activities for the prevention of deviant behaviour of adolescents in general secondary education institutions is theoretically substantiated; the essence of the concepts of "prevention of deviant behaviour of adolescents", "social and pedagogical activities for the prevention of deviant behaviour of adolescents in general secondary education institutions" is clarified; the tools of social and pedagogical activities for the prevention of deviant behaviour of adolescents in general secondary education institutions are further developed.