Кваліфікаційні бакалаврські роботи
Постійний URI для цього зібрання
Перегляд
Перегляд Кваліфікаційні бакалаврські роботи за Автор "Щетина, В. О."
Зараз показано 1 - 1 з 1
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументСоціально-педагогічна діяльність з соціального виховання підлітків засобами арт-терапії у закладах загальної середньої освіти(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Щетина, В. О.Кваліфікаційна робота присвячена проблемі розробки програми соціально-педагогічної діяльності з соціального виховання підлітків засобами арт-терапії у закладах загальної середньої освіти. Мета дослідження передбачала теоретичне обґрунтування, розробку та експериментальну перевірку програми соціально-педагогічної діяльності з соціального виховання підлітків засобами арт-терапії у закладах загальної середньої освіти. Наукова новизна отриманих результатів полягає в тому, що: уперше теоретично обґрунтовано комплексну програму соціально-педагогічної діяльності з соціального виховання підлітків засобами арт-терапії у закладах загальної середньої освіти, до якої включено такі форми роботи, як: ізотерапія, танцювальна терапія, бібліо-, драма- та казкотерапія, фото і відео терапія і особливістю якої є використання на заняттях спеціальних методів та прийомів навчання з урахуванням індивідуальних особливостей особистості підлітків, які допоможуть їм подолати труднощі у навчанні та спілкуванні при засвоєнні певних знань та умінь у образотворчому мистецтві; уточнено сутність понять «соціальне виховання», «соціальне виховання підлітків засобами арт-терапії», «соціально-педагогічна діяльність з соціального виховання підлітків засобами арт-терапії», критерії та показники ефективності соціально-педагогічної діяльності з соціального виховання підлітків засобами арт-терапії у закладах загальної середньої освіти. Практична значущість результатів дослідження полягає у можливості використання розробленої й експериментально перевіреної програми соціально-педагогічної діяльності з соціального виховання підлітків засобами арт-терапії соціальним педагогом, психологом в роботі з підлітками, з метою підвищення ефективності соціально-виховної роботи з підлітками у закладах загальної середньої освіти. У першому розділі кваліфікаційної роботи Щетиною Вікторією здійснено аналіз понять «соціальне виховання», «соціальне виховання підлітків засобами арт-терапії», «соціально-педагогічна діяльність з соціального виховання підлітків засобами арт-терапії»; сутності і особливостей соціально-педагогічної діяльності з соціального виховання підлітків засобами арт-терапії у закладах загальної середньої освіти; теоретично обґрунтовано й розкрито зміст програми соціально-педагогічної діяльності з соціального виховання підлітків засобами арт-терапії у закладах загальної середньої освіти, до якої включено такі форми роботи, як: ізотерапія, танцювальна терапія, бібліо-, драма- та казкотерапія, фото і відео терапія і особливістю якої є використання на заняттях спеціальних методів та прийомів навчання (використання нетрадиційної техніки малювання, виконання робіт у змішаній техніці, велика увага приділяється виконанню робіт кульковими та гелієвими ручками) з урахуванням індивідуальних особливостей особистості підлітків, які допоможуть їм подолати труднощі у навчанні та спілкуванні при засвоєнні певних знань та умінь у образотворчому мистецтві. У другому розділі роботи для здійснення діагностики рівня вихованості підлітків нами розроблено систему критеріїв та показників дослідження (рівень прояву тривожності; щирість у відносинах з іншими людьми; визначення ступеня конфліктності і виявлення комунікативних здібностей )та підібрано відповідні діагностичні методики (Методика на виявлення рівня тривожності Ч. Спілберга, Тест Т. Кілмена «Оцінка рівня конфліктності особистості», Авторська анкета «Щирість»). Експериментальне дослідження з обраними методиками проводилося під час практики серед здобувачів закладу загальної середньої освіти КЗ «ХСШ № 2» Харківської обласної ради, а також ХЛ № 4. У ньому взяли участь діти підліткового віку від 12 до 15 років. Мета дослідження полягала у визначенні особистісних особливостей підлітків, які мають проблеми, пов’язані з негативними станами, труднощами у навчанні та спілкуванні. The scientific novelty of the obtained results is that: for the first time, a comprehensive program of socio-pedagogical activities for the social education of adolescents by means of art therapy in general secondary education institutions is theoretically substantiated, which includes such forms of work as: isotherapy, dance therapy, biblio-, drama- and fairy-tale therapy, photo and video therapy and a feature of which is the use of special methods and techniques of learning in classes, taking into account the individual characteristics of the personality of teenagers, which will help them overcome difficulties in learning and communication while learning certain knowledge and skills in fine arts; the essence of the concepts "social education", "social education of teenagers by means of art therapy", "social-pedagogical activity of social education of teenagers by means of art therapy", criteria and indicators of effectiveness of social-pedagogical activity of social education of teenagers by means of art therapy in institutions of general secondary education. The practical significance of the research results the research consists in the possibility of using the developed and experimentally tested program of socio-pedagogical activity on the social education of adolescents by means of art therapy by a social pedagogue, a psychologist in work with adolescents, in order to increase the effectiveness of social-educational work with adolescents in institutions of general secondary education.