Кваліфікаційні бакалаврські роботи
Постійний URI для цього зібрання
Перегляд
Перегляд Кваліфікаційні бакалаврські роботи за Автор "Зацепа, В. С."
Зараз показано 1 - 1 з 1
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументСоціально-педагогічний супровід обдарованих дітей з особливими освітніми потребами в спеціальних закладах освіти(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Зацепа, В. С.Кваліфікаційна робота присвячена проблемі удосконалення змісту, форм і методів соціально-педагогічного супроводу обдарованих дітей з особливими освітніми потребами в спеціальних закладах освіти. Мета дослідження передбачала розроблення, теоретичне обґрунтування та експериментальну перевірку програми соціально-педагогічного супроводу обдарованих дітей з особливими освітніми потребами в спеціальних закладах освіти. Наукова новизна отриманих результатів полягає в тому, що вперше теоретично обґрунтовано програму соціально-педагогічного супроводу обдарованих дітей з особливими освітніми потребами в спеціальних закладах освіти; схарактеризовано особливості здійснення соціально-педагогічного супроводу обдарованих дітей з особливими освітніми потребами в спеціальних закладах освіти; уточнено сутність понять «соціальний супровід», «соціально-педагогічний супровід», «соціально-педагогічний супровід обдарованих дітей з особливими освітніми потребами в спеціальних закладах освіти. Практичне значення результатів дослідження полягає в тому, що експериментально апробована програма соціально-педагогічного супроводу обдарованих дітей з особливими освітніми потребами в спеціальних закладах може бути використана в практиці роботи фахівців соціальної сфери для його особливими освітніми потребами в спеціальних закладах освіти», «просоціальна самореалізація», «готовність дитини з особливими освітніми потребами до просоціальної самореалізації»; подальшого розвитку набули форми та методи соціально-педагогічного супроводу обдарованих дітей зорганізації та здійснення в зазначених соціальних інституціях, а також для розробки рекомендацій щодо його вдосконалення. У першому розділі кваліфікаційної роботи представлено аналіз понять «соціальний супровід», «соціально-педагогічний супровід», «просоціальна самореалізація», «готовність дитини з особливими освітніми потребами до просоціальної самореалізації». Соціально-педагогічний супровід обдарованих дітей з особливими освітніми потребами в спеціальних закладах освіти визначено як систему послідовних скоординованих дій різних фахівців у спеціальному закладі освіти, спрямованих на надання допомоги та підтримки в процесі розвитку готовності обдарованих дітей з особливими освітніми потребами до просоціальної самореалізації. Виокремлено особливості соціально-педагогічного супроводу обдарованих дітей з особливими освітніми потребами в спеціальних закладах освіти; узагальнено форми і методи його здійснення. Задля удосконалення процесу соціально-педагогічного супроводу обдарованих дітей з особливими освітніми потребами в спеціальних закладах освіти розроблено відповідну програму, спрямовану на підвищення рівня готовності обдарованих дітей з особливими освітніми потребами до просоціальної самореалізації. Розроблена програма складається з підготовчого, основного, підсумкового етапів та містить форми (індивідуальні, групові, масові) і методи (консультативні зустрічі, бесіди, гра, відеометод, мозковий штурм, вирішення ситуацій, сторітелінг та інші) роботи з педагогічним колективом спеціального закладу освіти, батьками обдарованих дітей з особливими освітніми потребами та обдарованими дітьми з особливими освітніми потребами – учнями спеціального закладу освіти. У другому розділі розкрито організацію, етапи та результати експериментальної перевірки програми соціально-педагогічного супроводу обдарованих дітей з особливими освітніми потребами в спеціальних закладах освіти. На констатувальному етапі експерименту було проведено діагностування наявного рівня готовності обдарованих дітей з особливими освітніми потребами – учнів Комунального закладу «Харківський спеціальна школа № 2» Харківської обласної ради експериментальної та контрольної груп за уточненими в дослідженні критеріями (когнітивний, мотиваційно-ціннісний, діяльнісно-результативний) й відповідними показниками, яке виявило переважно низький та середній її рівні, що підтвердило необхідність організації що підтвердило необхідність організації спеціальної діяльності з соціально-педагогічного супроводу обдарованих дітей з особливими освітніми потребами в спеціальних закладах освіти. Формувальний етап експерименту був спрямований на реалізацію програми соціально-педагогічного супроводу обдарованих дітей з особливими освітніми потребами в спеціальних закладах освіти. На контрольному етапі було проведено підсумкові зрізи з метою виявлення ефективності впровадження зазначеної програми в практику роботи спеціальних закладів освіти. Аналіз результатів проведеної експериментальної перевірки підтвердив ефективність упровадження в експериментальній групі розробленої програми соціально-педагогічного супроводу обдарованих дітей з особливими освітніми потребами в спеціальних закладах освіти, про що свідчать кількісні та якісні зміни. The purpose of the research involved the development, theoretical justification and experimental verification of the program of social and pedagogical support of gifted children with special educational needs in special educational institutions. The scientific novelty of the obtained results lies in the fact that for the first time the program of socio-pedagogical support of gifted children with special educational needs in special educational institutions has been theoretically substantiated; the peculiarities of social and pedagogical support of gifted children with special educational needs in special educational institutions are characterized; the essence of the concepts «social support», «social-pedagogical support», «social-pedagogical support of gifted children with special educational needs in special educational institutions», «prosocial self-realization», «readiness of a child with special educational needs for prosocial self-realization» has been clarified; forms and methods of socio-pedagogical support of gifted children with special educational needs in special educational institutions took on further development. The practical significance of the research results is that the experimentally tested program of socio-pedagogical support of gifted children with special educational needs in special institutions can be used in the practice of the work of social specialists for its organization and implementation in the specified social institutions, as well as for the development of recommendations for its improvement.