Professional self-realization of teachers of high school in international educationfal-project activity

Завантаження...
Зображення мініатюри
Дата
2018
Автори
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Premier Publishing s.r.o., Vienna-Prague
Анотація
The article proves the necessity of developing a pedagogical incentive system in Ukraine, which would encourage high school teachers to professional self-realization in international educational-project activities. It is noted that the personal contribution to the theory and practice of school education is the development and implementation of pedagogical conditions for the encouragement of high school teachers to professional self-realization through educational and project activities. In practice, the pedagogical incentive system as an activation of the teacher’s internal potential by means of educational and project activities, providing him with scientifi c and methodological assistance from the authorities of the educational administra-tion, organization of cooperation and partnerships of educators with scientifi c organizations and social institutes turned out to be effective in practice. У статті доведено необхідність розвитку системи педагогічного заохочення в Україні, яка б заохотила вчителів середньої школи до професійної самореалізації у міжнародній освітньо-проектній діяльності. Зазначається, що особистий внесок у теорію та практику шкільної освіти - це розробка та реалізація педагогічних умов для заохочення вчителів середньої школи до професійної самореалізації через навчальну та проектну діяльність. На практиці система педагогічного заохочення як активізація внутрішнього потенціалу вчителя за допомогою навчальної та проектної діяльності, надання йому наукової та методичної допомоги з боку органів управління освітою, організації співробітництва та партнерства педагогів з науковими діячами c організації та соціальні інститути виявились ефективними на практиці. В статье обосновывается необходимость развития системы педагогического стимулирования в Украине, которая бы стимулировала преподавателей вузов к профессиональной самореализации в международной образовательно-проектной деятельности. Отмечено, что личным вкладом в теорию и практику школьного образования является разработка и внедрение педагогических условий для стимулирования учителей старших классов к профессиональной самореализации посредством образовательной и проектной деятельности. На практике система педагогического стимулирования как активизация внутреннего потенциала учителя посредством образовательной и проектной деятельности, оказание ему научной и методической помощи со стороны органов управления образованием, организация сотрудничества и партнерства педагогов с научными c организации и общественные институты оказались эффективными на практике.
Опис
Ключові слова
the personality’s self-realization, pedagogical work, teacher, high school, education, stimulation, inter-national educational, cooperation, самореалізація особистості, педагогічна робота, вчитель, середня школа, освіта, стимулювання, міжнаціональна освіта, співпраця, самореализация личности, педагогическая работа, учитель, школа, образование, стимулирование, межнациональная образование, сотрудничество
Цитування
Kirychenko S. Professional self-realization of teachers of high school in international educationfal-project activity / S. Kirychenko // Educational Studios : Theory and Practice : collective monograph / H. S. Skovoroda Kharkiv Nat. Ped. Un-ty ; edit. S. T. Zolotukhina, I. M. Trubavina. – Prague ; Vienna : Premier Publishing, 2018. – P. 333-339.