Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/3021
Title: The problem of organization of interaction of teacher аnd student in the process of introduction of distance educational technologies
Other Titles: Проблема організації взаємодії вчителя і учня в процесі впровадження дистанційних освітніх технологій
Проблема организации взаимодействия учителя и ученика в процессе внедрения дистанционных образовательных технологий
Authors: Aliiev, Kh. M.
Алієв, Х. М.
Алиев, Х. М.
Keywords: teacher
student
distance learning
interaction
communication
communion
вчитель
студент
дистанційне навчання
взаємодія
спілкування
спільність
учитель
студент
дистанционное обучение
взаимодействие
общение
общность
Issue Date: 2017
Publisher: Publishing house Education and Science, Praha
Citation: Aliiev Kh. M. The problem of organization of interaction of teacher аnd student in the process of introduction of distance educational technologies / Kh. M. Aliiev // Stredoevropsky vestnik pro vedu a vyzkum : Central Europen journal for science and research. - Praha, 2017. – № 5 (41). - P. 52-60.
Abstract: The article deals with the communicative interaction of subjects of the educational process as a means of transferring information in the system of distance education. The structure of communication is defined, namely its communicative, interactive and perceptual aspects. Considered non-verbal means of communication and its classification by the number of interlocutors and the type of relationship between the parties. The structure of the pedagogical communication process and its tools are defined. The connection between the teachers' readiness for pedagogical communication and the conditions for the effectiveness of the distance learning process is argued. У статті розглядається комунікативна взаємодія суб'єктів освітнього процесу як засіб передачі інформації в системі дистанційної освіти. Визначено структуру спілкування, а саме його комунікативний, інтерактивний і перцептивний аспекти. Розглянуто невербальний засіб спілкування і його класифікація за кількістю співрозмовників і типу взаємин між сторонами. Визначено структуру процесу педагогічного спілкування і його інструменти. Обговорюється зв'язок між готовністю вчителів до педагогічного спілкування і умовами ефективності процесу дистанційного навчання.В статье рассматривается коммуникативное взаимодействие субъектов образовательного процесса как средство передачи информации в системе дистанционного образования. Определена структура общения, а именно его коммуникативный, интерактивный и перцептивный аспекты. Рассмотрено невербальное средство общения и его классификация по количеству собеседников и типу взаимоотношений между сторонами. Определена структура процесса педагогического общения и его инструменты. Обсуждается связь между готовностью учителей к педагогическому общению и условиями эффективности процесса дистанционного обучения.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/3021
Appears in Collections:Кафедра інформаційних технологій

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Aliiev Kh. M. The problem of organization of interaction of teacher аnd student .pdf150.9 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.