Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/1331
Title: Висвітлення проблеми домашніх завдань у народній школі в педагогічній пресі другої половини XIX – початку ХХ століття
Other Titles: Освещение проблемы домашних заданий в народной школе в педагогической прессе второй половины XIX – начала XX в.
Revealing the Problem of the Home Tasks at the Public School in Pedagogical Press of the Second Part of XIX – Early XX
Authors: Проскурня, О. І.
Проскурня, А. И.
Proskurnia, А. I.
Keywords: педагогічний досвід
періодична преса
домашні завдання
письмові роботи
педагогический опыт
периодическая печать
домашние задания
письменные работы
teaching experience periodicals
homework
written work
Issue Date: Sep-2014
Publisher: Класичний приватний університет
Citation: Проскурня О. І. Висвітлення проблеми домашніх завдань у народній школі в педагогічній пресі другої половини XIX – початку ХХ століття / О. І. Проскурня // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. пр. / Класич. приват. ун-т ; [редкол. Сущенко Т. І. (голов. ред.) та ін.]. – Запоріжжя : КПУ, 2014. – Вип. 39 (92). – С. 32–38.
Abstract: У статті на основі аналізу матеріалів педагогічної преси другої половини XIX - початку XX ст. визначено особливості розробки й використання домашніх завдань у формі письмових робіт. З’ясовано, що домашні завдання в зазначений період запроваджувати принаймні у двох формах: усній і письмовій. Розкрито специфіку поглядів учених і педагогів-практиків на проблему задання домашніх робіт, повторення навчального матеріату, методики оволодіння навичками підготовки письмових робіт. В статье на основе анализа материалов педагогической прессы второй половины XIX — начала XX в. определены особенности разработки и использования домашних заданий в форме письменных работ. Выяснено, что домашние задания в указанный период вводились по крайней мере в двух формах: устной и письменной. Раскрыта специфика взглядов ученых и педагогов-практиков на проблему задания домашних работ, повторения учебного материла, методики овладения навыками подготовки письменных работ. On the basis of analysis of materials pedagogical press of the late nineteenth century, the peculiarities of the development and use of homework in the form of written work. It was found that home tasks during this period were introduced in at least two forms: ora! and written The specific views of scientists and educators and practitioners in problem setting domestic work, repetition training material, training methods learn how writing works. During the research it was found that some teachers thought that it is necessary to speak out against underestimating homework and class resaluation. They reinforced homework compared to as the higher class is. the bigger home tasks are. The article deals with the question of the mechanism of writing works written in the Russian language, foreign languages and history It was revealed that the description of the experience of practicing teachers with their work problems with grammatical mistakes students forming then skills mastering grammar and usage in practice grammatical rules, writing dictations These different points of view by teachers on the methodology of written work in a collective class work (observation, description, small pieces) and written translations.
URI: http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/1331
ISSN: 1992-5786
Appears in Collections:Кафедра математики



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.