Кафедра технологій дистанційного навчання та цифрової дидактики в дошкільній освіті
Постійний URI для цієї колекції
Перегляд
Перегляд Кафедра технологій дистанційного навчання та цифрової дидактики в дошкільній освіті за Назва
Зараз показано 1 - 20 з 205
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументCritical thinking development of primary school pupils by means of inventive problems(H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University, 2021) Dotsenkо, S.; Gavrysh, І.The article investigates effective means of developing critical thinking in primary school students using a retrospective analysis of the development of primary education systems in Ukraine and in highly developed countries. The research material was typical educational programs of primary education, educational areas, and current academic subjects. В статті досліджено ефективні засоби розвитку критичного мислення учнів початкових класів з використанням ретроспективного аналізу розвитку систем початкової освіти в Україні і в високорозвинених країнах. Матеріалом дослідження стали типові освітні програми початкової освіти, освітніх областей, і діючих навчальних предметів. В статье исследованы эффективные средства развития критического мышления учащихся начальных классов с использованием ретроспективного анализа развития систем начального образования в Украине и в высокоразвитых странах. Материалом исследования стали типичные образовательные программы начального образования, образовательных областей, и действующих учебных предметов.
- ДокументDigital Technologies for Professional Development at H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University(EADTU, FernUniversität in Hagen, 2015-10-29) Prokopenko, А.; Oleinik, Т.; Zub, S.; Andrushenko, О.; Berezhna, S.; Boichuk, Y.The report presents the curriculum peculiarities of the teachers’ training implementation of blended learning that was based on the platform Moodle. The main objectives of the courses due to the need to meet the requirements of modern education, providing competent personality’s regard to life in the information society that characterizes the sense of digital literacy. A certain place in the program was given to the problems of ensuring the education quality, in particular, the formation of an ecosystem personal educational information environment that consists of open educational resources, MOOCs, social networks etc. We pay special attention to cloud computing virtualization of laboratory equipment for the development of practical skills in natural science laboratories. Note that educational problem solving for the innovative, inclusive and reflective society connected with the designing of the educational environment of a new generation that is characterized by increased levels of intellectualization of resources, their appropriate and rational integration, ensuring flexibility and adaptability of digital systems for educational purposes according to the student’s needs. In the structure of that environment is useful to distinguish tools of project-based learning, gamification and aggregation technologies of digital content. All e-learning resources are characterized by attractive design, interactive content, easy access (hyperlinks) to the information they need, integrated dynamic applications (photos, videos, animations, mind maps, infographics), e-portfolio for the formation of individual educational trajectories, means of self-assessment and evaluation. У статті представлені особливості навчальної програми підготовки вчителів, реалізації змішаного навчання на платформі Moodle. Основні цілі курсів обумовлені необхідністю задоволення вимог сучасної освіти, забезпечення грамотного погляду особистості на життя в інформаційному суспільстві, що характеризує почуття цифровий грамотності. Певне місце в програмі було приділено проблемам забезпечення якості освіти, зокрема, формуванню екосистеми персональної освітнього інформаційного середовища, що складається з відкритих освітніх ресурсів, МООК, соціальних мереж і таке інше. Особливу увагу ми приділяємо віртуалізації хмарних обчислень, лабораторного обладнання для відпрацювання практичних навичок в природничо-наукових лабораторіях. Відзначимо, що рішення освітніх завдань для інноваційного, інклюзивного та рефлексивного суспільства пов'язано з проектуванням освітнього середовища нового покоління, яка характеризується підвищеним рівнем інтелектуалізації ресурсів, їх відповідної та раціональної інтеграцією, забезпечуючи гнучкість і адаптованість цифрових систем для освітні цілі відповідно до потреб студента. У структурі цього середовища корисно виділити інструменти проектного навчання, технології, гейміфікації і агрегації цифрового контента. Всі ресурси електронного навчання характеризуються привабливим дизайном, інтерактивним змістом, легким доступом (гіперпосилання) до необхідної їм інформації, інтегрованими динамічними додатками (фото, відео, анімація, інтелект-карти, інфографіка), електронним портфоліо для формування індивідуального освітнього траєкторії, засоби самооцінки і оцінки. В статье представлены особенности учебной программы подготовки учителей, реализации смешанного обучения на платформе Moodle. Основные цели курсов обусловлены необходимостью удовлетворения требований современного образования, обеспечения грамотного взгляда личности на жизнь в информационном обществе, что характеризует чувство цифровой грамотности. Определенное место в программе было уделено проблемам обеспечения качества образования, в частности, формированию экосистемы персональной образовательной информационной среды, состоящей из открытых образовательных ресурсов, МООК, социальных сетей и т. д. Особое внимание мы уделяем виртуализации облачных вычислений, лабораторного оборудования для отработки практических навыков в естественнонаучных лабораториях. Отметим, что решение образовательных задач для инновационного, инклюзивного и рефлексивного общества связано с проектированием образовательной среды нового поколения, которая характеризуется повышенным уровнем интеллектуализации ресурсов, их соответствующей и рациональной интеграцией, обеспечивая гибкость и адаптируемость цифровых систем для образовательные цели в соответствии с потребностями студента. В структуре этой среды полезно выделить инструменты проектного обучения, технологии, геймификации и агрегации цифрового контента. Все ресурсы электронного обучения характеризуются привлекательным дизайном, интерактивным содержанием, легким доступом (гиперссылки) к необходимой им информации, интегрированными динамическими приложениями (фото, видео, анимация, интеллект-карты, инфографика), электронным портфолио для формирования индивидуального образовательного траектории, средства самооценки и оценки.
- ДокументFactor structure of the integral readiness of aerobics athletes (women)(Publisher University of Piteşti, Romania, 2017-11) Kozina, Zh. L.; Shepelenko, Т. V.; Osiptsov, A. V.; Kostiukevych, V. М.; Repko, O. O.; Bazilyuk, T. A.; Sobko, I. M.; Guba, A. V.; Prokopenko, A. I.The aim of the work is to develop the principles of team completion in sports aerobics using methods of factor and cluster analysis. Material and methods. Participants in the study. The study involved 24 aerobics athletes (women) – members of the national team and its reserve for sports aerobics in Kharkov. Methods of research: Aerobics athletes were performed complex examination to determine the functional state of the body of athletes (arterial pressure, parameters of pulsometry, testing on the treadmill), psychophysiological state (determination of the time of a simple and complex reaction in various modes of signal delivery). Physical development, vestibular stability and physical readiness were also determined. For the processing of data, methods of mathematical statistics were applied the computer programs "EXEL" and "SPSS". Mathematical and visual models of aerobics of each group were constructed. Results. Using factor analysis in the structure of the complex preparedness of women, four main factors were identified: 1 - The factor "Parasympathicotonia"; 2 - Factor "Mobility of the nervous system "; 3 - Factor "Force"; 4 - Factor "A sense of time". The individual factor structure of athletes' preparedness was revealed, for which the percentage values of the severity of each factor in each athlete were determined. All athletes have a different severity of various factors, indicating that there are significant individual differences. On the basis of the data obtained, groups of athletes can be formed for appearances in various competitive categories. Conclusions. Factor analysis allows to determine the overall and individual structure of athletes' preparedness. The data obtained with regard to the individual preparedness structure can be used for associations of athletes in groups for participation in different competitive categories.Метою роботи є розробка принципів складання команди зі спортивної аеробіки з використанням методів факторного та кластерного аналізу. Матеріал та методи. Учасники дослідження. У дослідженні брали участь 24 спортсмени з аеробіки (жінки) - члени національної команди та її резерву для спортивної аеробіки у Харкові. Методи дослідження: спортсменам з аеробіки було проведено комплексне обстеження для визначення функціонального стану організму спортсменів (артеріальний тиск, параметри пульсометрії, тестування на біговій доріжці), психофізіологічний стан (визначення часу простої та складної реакції в різних режимах подачі сигналу). Також визначалися фізичний розвиток, вестибулярна стабільність і фізична готовність. Для обробки даних застосовували методи математичної статистики комп’ютерні програми "EXEL" та "SPSS". Побудовані математичні та наочні моделі аеробіки кожної групи. Результати. За допомогою факторного аналізу в структурі комплексної підготовленості жінок було визначено чотири основні фактори: 1 - фактор «Парасимпатикотонія»; 2 - фактор «Рухливість нервової системи»; 3 - фактор "Сила"; 4 - Фактор «Почуття часу». Виявлено індивідуальну факторну структуру підготовленості спортсменів, для якої визначали відсоткові значення вираженості кожного фактора у кожного спортсмена. Усі спортсмени мають різну вираженість різних факторів, що свідчить про наявність значних індивідуальних відмінностей. На основі отриманих даних можуть формуватися групи спортсменів для виступів у різних змагальних категоріях. Висновки. Факторний аналіз дозволяє визначити загальну та індивідуальну структуру підготовленості спортсменів. Отримані дані щодо індивідуальної структури підготовленості можуть бути використані для об’єднань спортсменів у групи для участі у різних змагальних категоріях.Целью работы является разработка принципов составления команды по спортивной аэробике с использованием методов факторного и кластерного анализа. Материал и методы. Участники исследования. В исследовании принимали участие 24 спортсмена из аэробики (женщины) - члены национальной команды и ее резерва для спортивной аэробики в Харькове. Методы исследования: спортсменам по аэробике было проведено комплексное обследование для определения функционального состояния организма спортсменов (артериальное давление, параметры пульсометрии, тестирование на беговой дорожке), психофизиологическое состояние (определение времени простой и сложной реакции в различных режимах подачи сигнала). Также определялись физическое развитие, вестибулярная устойчивость и физическая готовность. Для обработки данных применяли методы математической статистики компьютерные программы "EXEL" и "SPSS". Построенные математические и наглядные модели аэробики каждой группы. Результаты. С помощью факторного анализа в структуре комплексной подготовленности женщин были определены четыре основных фактора: 1 - фактор «парасимпатикотонии»; 2 - фактор «Подвижность нервной системы»; 3 - фактор "Сила"; 4 - Фактор «Чувство времени». Выявлено индивидуальную факторную структуру подготовленности спортсменов, для которой определяли процентные значения выраженности каждого фактора у каждого спортсмена. Все спортсмены имеют разную выраженность различных факторов, свидетельствует о наличии значительных индивидуальных различий. На основе полученных данных могут формироваться группы спортсменов для выступлений в различных соревновательных категориях. Выводы. Анализ позволяет определить общую и индивидуальную структуру подготовленности спортсменов. Полученные данные по индивидуальной структуры подготовленности могут быть использованы для объединений спортсменов в группы для участия в различных соревновательных категориях.
- ДокументProblems of formation learning environment(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Poland, 2008) Oleinik, Т.; Ivashenko, N.; Prokopenko, A.We discuss on major problems and ways of Ukrainian pedagogical innovation which based on democratic transformations in education. Our special study is formation learning community (environment) of successful learners. That modifying methodical frameworks focus on providing student’s capacity to be engaged in cooperative learning as a capable individual that know how to initiate and create independent opinions, negotiate and build consensus for problem solving and risk-taking. We present a set of the modern methods and innovative leaning strategies in classrooms that increase the students. capacity to form learning environment as inquiry one. We focus on transforming classroom practices so that they provide a climate of trust, engage students in interesting activity and foster deep inquiry and genuine debate. У статті обговорюються основні проблеми та шляхи українського педагогічного новаторства, заснованого на демократичних перетвореннях в освіті. Дослідження присвячене формуванню навчального співтовариства (середовища) успішних учнів. Дана методична структура спрямована на забезпечення здатності учня брати участь в спільному навчанні як людини, яка знає, як ініціювати і створювати незалежні думки, вести переговори і досягати консенсусу для вирішення проблем і прийняття ризику. Представлений набір сучасних методів та інноваційних стратегій навчання в класах, які збільшують кількість студентів, дає можливість формувати навчальне середовище як дослідницьке. Дослідження сфокусовано на перетворенні практики роботи в класі, щоб вона створювала атмосферу довіри, залучала учнів в цікаву діяльність і сприяла глибокому дослідженню і щирим дискусій. В статье обсуждаются основные проблемы и пути украинского педагогического новаторства, основанного на демократических преобразованиях в образовании. Исследование посвящено формированию учебного сообщества (среды) успешных учащихся. Данная методическая структура направлена на обеспечение способности учащегося участвовать в совместном обучении как способного человека, который знает, как инициировать и создавать независимые мнения, вести переговоры и достигать консенсуса для решения проблем и принятия риска. Представлен набор современных методов и инновационных стратегий обучения в классах, которые увеличивают количество студентов, дает возможность формировать учебную среду как исследовательскую. Исследование сфокусировано на преобразовании практики работы в классе, чтобы она создавала атмосферу доверия, вовлекала учащихся в интересную деятельность и способствовала глубокому исследованию и искренним дискуссиям.
- ДокументStem-освіта як засіб підвищення творчого потенціалу особистості в рамках науково-педагогічного проекту «Інтелект України»(Publishing Ltd, Dublin, Ireland, 2017) Гавриш, І. В.; Доценко, С. О.; Щербакова, О. О.У статті розглянуто шляхи впровадження stem-освіти у навчально-виховний процес. На основі численних досліджень проаналізовано погляди науковців щодо використання stem-освіти як засобу розвитку творчих здібностей. Визначено, що завдання прикладної спрямованості та винахідницькі задачі є потужним засобом для розвитку творчих здібностей учнів. Охарактеризовано фактори, що впливають на розвиток творчих здібностей учнів : асоціативність, діалектичність та системність мислення. В статье рассмотрены пути внедрения stem-образования в учебно-воспитательный процесс. На основе многочисленных исследований проанализированы взгляды ученых по использованию stem-образования как средства развития творческих способностей. Определено, что задача прикладной направленности и изобретательские задачи является мощным средством для развития творческих способностей учащихся. Охарактеризованы факторы, влияющие на развитие творческих способностей учащихся: ассоциативность, диалектичность и системность мышления. The article considers ways of introducing stem-education into the educational process. On the basis of numerous studies, the views of scientists on the use of stem-education as a means of developing creative abilities are analyzed. It is determined that the problem of applied orientation and inventive tasks is a powerful tool for the development of students' creative abilities. Characterized factors influencing the development of students' creative abilities: associativity, dialecticity and systemic thinking
- ДокументSTEM-освіта: науковий дискурс та освітні практики(Рідна школа, 2021) Доценко, С. О.У статті порушено проблему впровадження STEM-освіти у початковій та базовій школі. Проаналізовано наукові підходи до визначення STEM-освіти. Представлено результати дослідження освітніх практик щодо розроблення та викладання STEM-предметів. Узагальнено наявність та використання STEM-обладнання для кожної освітньої галузі. Наведено приклади реалізації STEM-освіти у науково-педагогічному проєкті «Інтелект України» через навчальні дисципліни «Еврика», «Я пізнаю світ» та «Математика». В статье поднята проблема внедрения STEM-образования в начальной и базовой школе. Проанализированы научные подходы к определению STEM-образования. Представлены результаты исследования образовательных практик по разработке и преподаванию STEM-предметов. Обобщено наличие и использование STEM-оборудования для каждой образовательной отрасли. Приведены примеры реализации STEM-образования в научно-педагогическом проекте «Интеллект Украины» через учебные дисциплины «Эврика», «Я познаю мир» и «Математика». The article raises the problem of implementing STEM-education in elementary and basic schools. Scientific approaches to the definition of STEM-education are analyzed. The results of the study of educational practices in developing and teaching STEM subjects are presented. The availability and use of STEM equipment for each educational sector is summarized. Examples of the implementation of STEM-education in the scientific and pedagogical project "Intellect of Ukraine" through the educational disciplines "Eureka", "I know the world" and "Mathematics" are presented.
- ДокументStеm-освіта як засіб розвитку творчих здібностей майбутнього фахівця у вищому навчальному закладі(Харківський національний автомобільно-дорожній університет (ХНАДУ), Каф. економіки підприємства, 2017-06-09) Доценко, С. О.У данній статті автор розкриває головний вектор національної освіти - перехід до stem-освіти, що сприяє підвищенню якості підготовки висококваліфікованих спеціалістів, готових до діяльності у нових соціокультурних умовах, здатних приймати оригінальні та адекватні до ситуації рішення, бачити перспективи та планувати стратегії й тактики розвитку ефективної міжособистісної взаємодії. У цих умовах особливої актуальності набуває проблема активізації творчого потенціалу майбутнього фахівця, розвиток творчих здібностей, залучення їх до творчої та дослідницької діяльності. В данной статье автор раскрывает главный вектор национального образования - переход к stem-образованию, что способствует повышению качества подготовки высококвалифицированных специалистов, готовых к деятельности в новых социокультурных условиях, способных принимать оригинальные и адекватные по ситуации решения, видеть перспективы и планировать стратегию и тактику развития эффективного межличностного взаимодействия. В этих условиях особую актуальность приобретает проблема активизации творческого потенциала будущего специалиста, развитие творческих способностей, привлечение их к творческой и исследовательской деятельности. In this article, the author reveals the main vector of national education - the transition to stem-education, which contributes to improving the quality of training highly qualified specialists who are ready to work in new sociocultural conditions, able to make original and adequate decisions on the situation, see prospects and plan the strategy and tactics of effective development. interpersonal interaction. Under these conditions, the problem of enhancing the creative potential of a future specialist, the development of creative abilities, and their involvement in creative and research activities are of particular relevance.
- ДокументSWOT-АНАЛІЗ ЦИФРОВІЗАЦІЇ ВИЩОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ(Всесвітнє наукове ноосферно-онтологічне товариство, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, ГО «Фонд розвитку науки та освіти «ІНТЕЛЕКТ», 2021) Прокопенко, А. І.; Прокопенко, І. А.У статті розглянуто сучасний стан вищої педагогічної освіти України через інструмент експрес SWOT-аналізу. Внутрішнє та зовнішнє «середовище» проаналізовано через технологію 5М: money (гроші), men (персонал), machines (обладнання), materials (сировина), markets (ринок). Запропоновано ряд удосконалень для укріплення позицій системи вищої педагогічної освіти нашої держави в умовах цифровізації. The article considers the current state of higher pedagogical education in Ukraine through the tool of express SWOT-analysis. The internal and external environments are analyzed through 5M technology: money, men, machines, materials, markets. A number of improvements have been proposed to strengthen the position of the system of higher pedagogical education in our country in the context of digitalization.
- ДокументTABLEAU ЯК ЕФЕКТИВНИЙ ЗАСІБ АНАЛІЗУ ДАНИХ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-05-14) Гризун, Л. Е.; Майстрюк, І. С.В статті розглянуто аналіз даних, який включає виконання послідовних дій з інтерпретації зібраних даних, що потребує опанування ефективних програмних засобів, призначених для швидкого одержання зрозумілих, наочних та виважених висновків з великих об’ємів даних різних типів. Одним із таких інструментів є програмний продукт Tableau, висвітлення характеристик якого є метою даної роботи. В статье рассмотрен анализ данных, который включает выполнение последовательных действий по интерпретации собранных данных, что требует освоения эффективных программных средств, предназначенных для быстрого получения понятных, наглядных и взвешенных выводов из больших объемов данных различных типов. Одним из таких инструментов является программный продукт Tableau, освещение характеристик которого является целью данной работы. The article deals with data analysis, which involves performing sequential actions to interpret the collected data, which requires mastering effective software tools designed to quickly obtain clear, clear and weighted conclusions from large amounts of data of various types. One such tool is Tableau, which is the purpose of this paper.
- ДокументTendencies in higher education development in Ukraine as an indicator of the state of the society and the prospects of its development(ХДПУ імені Г. С. Сковороди, ТОВ «ОВС», 2002) Yevdokymov, V. I.; Prokonenko, А. І.The article discusses the main trends in the development of higher education: In modern conditions, higher education is acquiring social significance, being the only means of training specialists who are able to solve modern problems. Education is considered as the main function of the state. У статті розглянуті основні тенденції розвитку вищої освіти: В сучасних умовах вища освіта набуває соціальну значимість, будучи єдиним засобом підготовки фахівців, здатних вирішувати сучасні проблеми. Освіта розглядається, як основна функція держави.В статье рассмотрены основные тенденции развития высшего образования: В современных условиях высшее образование приобретает социальную значимость, являясь единственным средством подготовки специалистов, способных решать современные проблемы. Образование рассматривается, как основная функция государства.
- ДокументThe Main Problems of Forming Soft Skills in the Future Career of a Student in a Pandemic(IJCSNS International Journal of Computer Science and Network Security, 2022-03) Zhukova, O.; Mandragelia, V.; Veselska, L.; Yermolenko, A.; Dotsenko, S.The purpose of the article is to analyze students' self-assessment of the level of soft skills development and the prospects for its improvement in a pandemic. For an adequate and objective study of the stated issues, comparative analysis was most often used. For this purpose, theoretical studies of national and foreign experts were analyzed, which included specific sociological surveys. Prospects for further work are assumed in a detailed study of the factors, conditions and mechanisms for the formation and development of soft skills in students of natural, engineering and technological, medical, social and humanitarian specialties. Мета статті – проаналізувати самооцінку студентами рівня розвитку м’яких навичок та перспективи її покращення в умовах пандемії. Для адекватного та об’єктивного дослідження викладених питань найчастіше використовувався порівняльний аналіз. Для цього були проаналізовані теоретичні дослідження вітчизняних та зарубіжних експертів, які включали окремі соціологічні дослідження. Перспективи подальшої роботи полягають у детальному вивченні факторів, умов та механізмів формування та розвитку soft skills у студентів природничих, інженерно-технологічних, медичних, соціально-гуманітарних спеціальностей.
- ДокументThe problem of organization of interaction of teacher аnd student in the process of introduction of distance educational technologies(Publishing house Education and Science, Praha, 2017) Aliiev, Kh. M.The article deals with the communicative interaction of subjects of the educational process as a means of transferring information in the system of distance education. The structure of communication is defined, namely its communicative, interactive and perceptual aspects. Considered non-verbal means of communication and its classification by the number of interlocutors and the type of relationship between the parties. The structure of the pedagogical communication process and its tools are defined. The connection between the teachers' readiness for pedagogical communication and the conditions for the effectiveness of the distance learning process is argued. У статті розглядається комунікативна взаємодія суб'єктів освітнього процесу як засіб передачі інформації в системі дистанційної освіти. Визначено структуру спілкування, а саме його комунікативний, інтерактивний і перцептивний аспекти. Розглянуто невербальний засіб спілкування і його класифікація за кількістю співрозмовників і типу взаємин між сторонами. Визначено структуру процесу педагогічного спілкування і його інструменти. Обговорюється зв'язок між готовністю вчителів до педагогічного спілкування і умовами ефективності процесу дистанційного навчання.В статье рассматривается коммуникативное взаимодействие субъектов образовательного процесса как средство передачи информации в системе дистанционного образования. Определена структура общения, а именно его коммуникативный, интерактивный и перцептивный аспекты. Рассмотрено невербальное средство общения и его классификация по количеству собеседников и типу взаимоотношений между сторонами. Определена структура процесса педагогического общения и его инструменты. Обсуждается связь между готовностью учителей к педагогическому общению и условиями эффективности процесса дистанционного обучения.
- ДокументTheory and Practice of Future Teacher’s Training for Work in New Ukrainian School(OKTAN PRINT s.r.o., 2020) Andriievska, V.; Baidala, V.; Balatsynova, A.; Bashkir, O.; Bilousova, L.; Borysenko, N.; Boychuk, Y.; Burlachenko, N.; Byhar, A.; Chernovol-Tkachenko, R.; Danylyuk, S.; Kramska, Z.; Krapivnyk, G.; Kravets, V.; Kryshchuk, B.; Kupina, I.; Kuzmina, O.; Lebedyk, L.; Lebid, O.; Loiik, H.; Luparenko, S.; Pisotska, M.; Malykhina, E.; Marionda, I.; Marmaza, O.; Martyniuk, A.; Masiuk, O.; Meshko, H.; Meshko, O.; Mohammad Ameri, S.; Naboka, O.; Nahachevska, Z.; Pits, I.; Nebytova, I.; Ostrovska, N.; Рartola, V.; Peklina, G.; Peretyaha, L.; Petryshyn, L.; Pinskiy, O.; Plis, V.; Popova, O.; Prokop, I.; Prokopenko, A.; Prokopenko, I.; Prokopenko, I.; Pylypiv, O.; Radziievska, O.; Sultanova, N.; Rohalska-Yablonskaa, I.; Romanyshyna, O.; Rybalko, L.; Sapozhnikov, V.; Sapozhnikova, D.; Savchenko, S.; Semenovych, K.; Shcheblykina, T.; Shpak, V.; Shyshenko, V.; Syvokhop, E.; Sivak, N.; Skhirta, M.; Smolуanyuk, N.; Sobchenko, T.; Starikova, L.; Stepanenko, V.; Strelnikov, V.; Temchenko, O.; Tkachenko, L.; Tkachov, A.; Tkachov, S.; Tkachova, N.; Tokarieva, A.; Trubavina, I.; Tsybulko, L.; Domina, V.; Turishcheva, L.; Tytarenko, L.; Ushmarova, V.; Volkova, N.; Vorozhbit-Horbatiuk, V.; Yepikhina, M.; Yermakova, T.; Yershova-Babenko, I.; Yesman, I.; Yurkiv, Y.; Dorozhko, I.; Zelenska, L.; Zhadko, O.; Zhelanova, V.; Zhukov, V.; Zhyrska, H.; Zolotukhina, S.; Zozulia, K.; Dovzhenko, T.; Dzhezheley, O.; Dzhus, O.; Emets, A.; Fentsуk, O.; Filatova, L.; Fomina, L.; Gepenko, L.; Gerasimova, N.; Gerasymova, I.; Grechanyk, О.; Grygorash, V.; Guzenko, N.; Havrysh, I.; Horovenko, O.; Ionova, O.; Kabatska, O.; Kabus, N.; Kalina, K.; Kaplun, S.; Karaman, O.; Karpova, M.; Kazachiner, O.; Kazakova, N.; Khlebnikova, T.; Kikinezhdi, O.; Kin, O.; Kiz, O.; Kniaz, H.; Korinna, H.; Koroliova, L.; Kovalenko, O.; Kovalenko, V.The monograph is dedicated to substantiation of future teacher’s training for work in New Ukrainian school, which is an important problem of reforms in modern education in Ukraine. The study of the authors presents the theory, methods and generalized experience in teacher’s training on a new basis. The authors have generalized the new approaches to teacher’s training, ways, conditions and methods of introduction of them into practice of higher pedagogical education. They have revealed the new concepts, which are important for updating the content and methods of future teacher’s training, the new and improved methods of organizing the educational process on a new basis. The new experience in teacher’s training, which was experimentally verified and tested in theprocess of future teachers’ training, has been broadly generalized. The monograph is based on the Concept of the New Ukrainian School, current legislation on education, higher and general secondary education in Ukraine. It can be recommended for training teachers, students and applicants for bachelor’s and master’s degrees, post-graduate students, research and teaching staff of institutions of higher pedagogical education and for a wide range of scholars and teachers. Монографія присвячена обґрунтуванню підготовки майбутніх учителів до роботи в новій українській школі, що є важливою проблемою реформ сучасної освіти в Україні. У дослідженні авторів на новій основі представлена теорія, методи та узагальнений досвід підготовки вчителів. Автори узагальнили нові підходи до навчання вчителів, шляхи, умови та методи впровадження їх у практику вищої педагогічної освіти. Вони розкрили нові концепції, важливі для оновлення змісту та методів навчання майбутнього вчителя, нові та вдосконалені методи організації навчального процесу на нових засадах. Новий досвід підготовки вчителів, який був експериментально перевірений та перевірений у процесі підготовки майбутніх учителів, широко узагальнений. Монографія базується на Концепції Нової української школи, чинному законодавстві про освіту, вищу та загальну середню освіту в Україні. Це може бути рекомендовано для підготовки викладачів, студентів та здобувачів ступеня бакалавра та магістра, аспірантів, науково-викладацького складу вищих педагогічних навчальних закладів, а також для широкого кола науковців та викладачів. Монография посвящена обоснованию подготовки будущих учителей к работе в Новой украинской школе, что является важной проблемой реформ современного образования в Украине. В исследовании авторов на новой основе представлена теория, методы и обобщенный опыт подготовки учителей. Авторы обобщили новые подходы к обучению учителей, пути, условия и методы внедрения их в практику высшего педагогического образования. Они раскрыли новые концепции, важные для обновления содержания и методов обучения будущего учителя, новые и усовершенствованные методы организации учебного процесса на новых принципах. Новый опыт подготовки учителей, который был экспериментально проверенный и проверенный в процессе подготовки будущих учителей, широко обобщенный. Монография базируется на Концепции новой украинской школы, действующем законодательстве об образовании, высшее и среднее образование в Украине. Это может быть рекомендовано для подготовки преподавателей, студентов и соискателей степени бакалавра и магистра, аспирантов, научно-преподавательского состава высших педагогических учебных заведений, а также для широкого круга ученых и преподавателей.
- ДокументАКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ ІНТЕГРАЦІЇ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТА КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У НАВЧАННЯ(Міжнародний науково-навчальний центр інформаційних технологій та систем НАН України та Міносвіти і науки України, Вид. дім «Академперіодика», 2013-11-26) Прокопенко, А. І.; Олійник, Т. О.; Чеботова, Я. В.У статті розглянуто ролі основних онлайн освітніх ресурсів у досягненні якісної освіти вчителів. В статье рассмотрены роли основных онлайн образовательных ресурсов в достижении качественного образования учителей. The article describes the roles of the main types of inform ation and communication technologies to achieve quality teachers' education.
- ДокументАналіз стану підготовки майбутніх учителів природничо-математичних дисциплін до застосування візуалізації у професійній діяльності(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019) Прокопенко, А. І.; Житєньова, Н. В.Основною ідеєю Концепції сучасної української освіти є забезпечення її якості відповідно до запитів споживачів освітніх послуг, вимог держави, міжнародних стандартів і суспільства. Однією з провідних тенденцій розвитку сьогоднішньої професійної освіти є підвищення уваги до питань підготовки кадрів якісно нового рівня, які здатні до професійної самореалізації, саморозвитку, до творчого пошуку, до вміння використовувати нові педагогічні технології у майбутній діяльності. Вихідним пунктом у відповідній підготовці майбутнього педагога є забезпечення його готовності до дидактично зумовленого та педагогічно ефективного застосування інформаційно-комунікаційних технологій у професійній педагогічній діяльності. Сьогодні провідним освітнім трендом є залучення технологій візуалізації в освітню практику. Відповідно до цього метою статті є аналіз стану підготовки майбутніх учителів дисциплін природничо-математичного циклу до запровадження технологій візуалізації у власну професійну діяльність. Згідно до мети було виокремлено задачі, які полягають в аналізі навчальних планів, іншого забезпечення та відповідної документації щодо окресленого напряму з підготовки майбутніх педагогів природничо-математичного циклу у вищих педагогічних закладах освіти щодо встановлення переліку навчальних дисциплін, у процесі вивчення яких відбувається окреслена підготовка, а також аналіз навчальних програм дисциплін, які існують у даному напрямі, стосовно забезпечення підготовки студентів до створення авторських та адаптації існуючих цифрових візуальних дидактичних засобів. У статі було використано загальнонаукові методи дослідження, такі як: аналіз наукових, педагогічних і психологічних праць, інформаційних джерел з проблеми дослідження; систематизація поглядів і досягнень учених; синтез та узагальнення теоретичних положень. Здійснено огляд закладів вищої освіти стосовно зазначеної підготовки майбутніх педагогів. Проведене авторами дослідження дало підстави вважати необхідним внесення певних змін до процесу підготовки майбутніх вчителів природничо-математичних дисциплін до використання технологій візуалізації в професійній діяльності.Основной идеей Концепции современного украинского образования является обеспечение ее качества в соответствии с запросами потребителей образовательных услуг, требований государства, международных и общества. Одной из ведущих тенденций развития сегодняшней профессионального образования является повышение внимания к вопросам подготовки кадров качественно нового уровня, которые способны к профессиональной самореализации, саморазвития, к творческому поиску, к умению использовать новые педагогические технологии в будущей деятельности. Исходным пунктом в соответствующей подготовке будущего педагога является обеспечение его готовности к дидактически обусловленного и педагогически эффективного применения информационно-коммуникационных технологий в профессиональной педагогической деятельности. Сегодня ведущим образовательным трендом является привлечение технологий визуализации в образовательную практику. В соответствии с этим целью статьи является анализ подготовки будущих учителей дисциплин естественно-математического цикла к внедрению технологий визуализации в собственную профессиональную деятельность. Согласно цели было выделено задачи, которые заключаются в анализе учебных планов, иного обеспечения и соответствующей документации по очерченного направления по подготовке будущих педагогов естественно-математического цикла в высших педагогических учебных заведениях по установлению перечня учебных дисциплин, в процессе изучения которых происходит очерчена подготовка, а также анализ учебных программ дисциплин, которые существуют в данном направлении, по обеспечению подготовки студентов к созданию авторских и адаптации существующих цифровых визуальных дидактических средств. В статье были использованы общенаучные методы исследования, такие как: анализ научных, педагогических и психологических работ, информационных источников по проблеме исследования; систематизация взглядов и достижений ученых; синтез и обобщение теоретических положений. Осуществлен обзор высших учебных заведений относительно указанной подготовки будущих педагогов. Проведенное авторами исследование дало основания считать необходимым внесение определенных изменений в процесс подготовки будущих учителей естественно-математических дисциплин к использованию технологий визуализации в профессиональной деятельности.The main idea behind the Concept of Contemporary Ukrainian Education is to ensure its quality in accordance with the demands of consumers of educational services, the requirements of the state, international standards and society. One of the leading tendencies in the development of today's professional education is to increase the attention to the issues of training of a qualitatively new level, which are capable of professional self-realization, self-development, creative search, and ability to use new pedagogical technologies in future activity. The starting point in the proper preparation of the future teacher is to ensure their own readiness for the didactically conditioned and pedagogically effective use of information and communication technologies in professional pedagogical activity. Today, the leading educational trend is to integrate visualization technologies into educational practice. Accordingly, the purpose of the article is to analyze the state of preparation of future teachers of the disciplines of the natural and mathematical cycle for the introduction of imaging technologies in their own professional activity. According to the purpose, the tasks, which consist in the analysis of curricula, other providing and corresponding documentation on the outlined direction of preparation for preparation of future teachers of natural and mathematical direction in higher pedagogical educational establishments in the course of preparation of the course, are being singled out. , as well as an analysis of the syllabuses of the disciplines that exist in this area, to ensure that students are prepared to create copyright and adaptations of existing digital visual didactic tools. The article used general scientific methods of research, such as, analysis of scientific, pedagogical and psychological works, information sources on the problem of research, systematization of the views and achievements of scientists, synthesis and generalization of theoretical positions. Higher education institutions have been reviewed for such training for future educators. The research conducted by the authors gave grounds to consider it necessary to make certain changes to the process of preparing future teachers of natural and mathematical disciplines for the use of visualization technologies in their professional activity.
- ДокументАспекти використання інформаційних технологій і дистанційного навчання під час світової пандемії(Класичний приватний університет, Запоріжжя; видавничий дім «Гельветика», 2021) Доценко, С.О.; Овчар, Н. В..; Титарчук, М. В.; Чепелєв, О. О.У статті розглядається роль інформаційних технологій, самостійного та дистанційного навчання у навчальному процесі середньої та вищої школи, наводяться форми та способи їх застосування, враховуються прикладні педагогічні програмні продукти, а також сукупність дидактичних засобів та методичних матеріалів, що підтримують навчальний процес. Описано перспективи та недоліки дистанційної освіти, де відбувається взаємодія потоків навчальної та організаційної інформації навчального процесу за допомогою віддаленого комп'ютера (сервера). Розглянуто особливості, основні засади та аспекти викладання дисциплін з використанням інформаційно-комунікаційних технологій, що передбачає готовність викладача до такої форми навчального процесу, наявність у нього достатньої інформаційної культури. В статье рассматривается роль информационных технологий, самостоятельной и дистанционной учебы в учебном процессе средней и высшей школы, приводятся формы и способы их применения. Проанализированы информационные составляющие электронного учебно-методического комплекса, который является дидактической системой, в которой происходит взаимодействие между преподавателем и учениками, учитываются прикладные педагогические программные продукты, а также совокупность дидактических средств и методических материалов, поддерживающих учебный процесс. Описаны перспективы и недостатки дистанционного образования, где происходит взаимодействие потоков учебной и организационной информации учебного процесса с помощью удаленного компьютера (сервера). Рассмотрены особенности, основные принципы и аспекты преподавания дисциплин с использованием информационно-коммуникационных технологий, что предполагает готовность преподавателя к такой форме учебного процесса, наличие у него достаточной информационной культуры. The article examines the role of information technology, independent and distance learning in the educational process of secondary and higher education, the forms and methods of their application are given .. The informational components of the electronic educational-methodical complex, which is a didactic system in which interaction takes place between the teacher and students, are analyzed. applied pedagogical software products are taken into account, as well as a set of didactic tools and methodological materials that support the educational process. The prospects and disadvantages of distance education are described, where the flows of educational and organizational information of the educational process interact with the help of a remote computer (server). The features, basic principles and aspects of teaching disciplines using information and communication technologies are considered, which implies the readiness of the teacher for this form of the educational process, the presence of a sufficient information culture
- ДокументВЕБ САЙТ ПЕДАГОГА-ДОСЛІДНИКА "ДІАЛОГИ ПРО ВИХОВАННЯ"(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-06-10) Штефан, М. В.; Борисенко, Н. О.; Доценко, С. О.В статті розглянуто розробку веб сайту «Діалоги про виховання» Марини Штефан, який може використовуватися в сучасних реаліях. Дистанційна освіта стала не лише вимушеним трендом, наслідком трансформацій у зв’язку з пандемією і провадженням воєнного стану в Україні. Дистанційна освіта стає усе затребуванішою, оскільки у цьому напрямку працює уся світова спільнота, істотні зрушення щодо забезпечення якості освіти у дистанційному форматі зроблено у національному контенті. Автор акцент робить на демократичних європейських цінностях, відкритості дослідження і уваги до інформації. Вказано напрями за якими автор сайту відкрита для спілкування і дослідницької співпраці. The article deals with the development of the website "Dialogues about Education" by Maryna Stefan, which can be used in modern realities. Distance education has become not only a forced trend, a consequence of transformations due to the pandemic and the martial law in Ukraine. Distance education is becoming more and more in demand, as the whole world community is working in this direction, significant progress has been made to ensure the quality of education in a distance format has been made in national content. The author focuses on democratic European values, openness of research and attention to information. The directions in which the author of the site is open for communication and research cooperation.
- ДокументВзаємозв'язок принципів наступності та перспективності в педагогічній системі вищого закладу освіти(Харківська державна академія дизайну і мистецтв (ХДАДМ), 2003-11-28) Прокопенко, А. І.Зроблено аналіз педагогічної системи вищого закладу освіти. Визначено сутність принципів наступності та перспективності. Розглянуто умови реалізації принципу перспективності в педагогічному процесі. Сделан анализ педагогической системы высшего учебного заведения. Определена сущность принципов перспективности и перспективности. Рассмотрены условия реализации принципа перспективности в педагогическом процессе. The analysis a f a pedagogical system o f higher educational establishments is made. The essence o f the principle o f continuity and the principle o f future development is determined. Conditions o f the realization o f the principle o f future development in pedagogical process is scrutinized.
- ДокументВивчення елементів традиційної культури засобами інформаційно-комунікаційних технологій(Обласний організаційно-методичний центр культури і мистецтва, ТОВ «Друкарня Мадрид», 2020-09-18) Доценко, С. О.Тези присвячені забезпеченню навчальної та пізнавальної діяльності в галузі освіти і культури, використовуючи весь потенціал передових інформаційних технологій сучасності.Тезисы посвящены обеспечению учебной и познавательной деятельности в области образования и культуры, используя весь потенциал передовых информационных технологий современности.Theses are devoted to the provision of educational and cognitive activities in the field of education and culture, using the full potential of modern information technologies.
- ДокументВизначення основних категорій напряму управління в педагогічній науці(Харківська державна академія культури (ХДАК), 2006) Прокопенко, А. І.Розглядаються сучасній стан та тенденції розвитку напрямку управління в педагогічній науці, визначаються основні категорії. Рассматриваются современное состояние и тенденции развития направления управления в педагогической науке, определяют, и основные категории.The current state and development trends of management in pedagogical science are determined, and the main categories are determined.