Кафедра теорії та методики викладання суспільно-правових дисциплін
Постійний URI для цієї колекції
Перегляд
Перегляд Кафедра теорії та методики викладання суспільно-правових дисциплін за Автор "Бережна, С. В."
Зараз показано 1 - 20 з 22
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументАКАДЕМІЧНА МОБІЛЬНІСТЬ СТУДЕНТІВ ЯК УМОВА ЗДОБУТТЯ ЯКІСНОЇ ОСВІТИ (НА ПРИКЛАДІ ІСТОРИЧНОГО ФАКУЛЬТЕТУ ХНПУ ІМЕНІ Г. С. СКОВОРОДИ)(ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2016-10-28) Бережна, С. В.У статті розглядаються форми академічної мобільності студентів в українських навчальних закладах на прикладі історичного факультету ХНПУ імені Г. С. Сковороди. Звертається увага на проблеми при здійсненні студентами академічних обмінів, стажувань тощо та шляхи їх вирішення. В статье рассматриваются формы академической мобильности студентов в украинских учебных заведениях на примере исторического факультета ХНПУ имени Г. С. Сковороды. Обращается внимание на проблемы при осуществлении студентами академических обменов, стажировок и т. п. и пути их решения. In the article the forms of academic mobility of students in Ukrainian educational institutions on the example of the Faculty of History HNPU GSScovoroda. Attention is paid to problems in the implementation of student academic exchanges, internships, etc and solutions.
- ДокументВПРОВАДЖЕННЯ СИСТЕМИ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ В ОСВІТНІ ПРАКТИКИ УКРАЇНСЬКИХ ВИШІВ : ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ(ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2014) Бережна, С. В.В статті обґрунтовано необхідність широкого впровадження дистанційного навчання у вищі навчальні заклади України. Надано порівняльний аналіз економічної, соціальної та суспільної доцільності функціонування дистанційної освіти на прикладі провідних країн світу (США, Велика Британія, Франція, Польща, тощо). Зроблено висновки щодо доцільності впровадження дистанційного навчання в сучасні українські вищі. В статье обоснована необходимость широкого внедрения дистанционного обучения в высшие учебные заведения Украины. Дан сравнительный анализ экономической, социальной и общественной целесообразности функционирования дистанционного образования на примере ведущих стран мира (США, Великобритания, Франция, Польша и т.д.). Сделаны выводы о целесообразности внедрения дистанционного обучения в современные украинские вузы. In the article the need for broad implementation of distance learning in higher educational institutions of Ukraine. Provided by comparative analysis of the economic, social and public usefulness of distance education as an example of leading countries (USA, UK, France, Poland, etc.). The conclusions on the feasibility of implementation of distance learning in modern Ukrainian higher.
- ДокументВПРОВАДЖЕННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ІСТОРИЧНУ ОСВІТУ : НА ПРИКЛАДІ ІСТОРИЧНОГО ФАКУЛЬТЕТУ ХНПУ ІМЕНІ Г. С. СКОВОРОДИ(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2011) Бережна, С. В.В статті надано аналіз форм та методів розвитку інноваційних технологій в історичній освіті на прикладі роботи історичного факультету ХНПУ імені Г. С. Сковороди. Зроблено висновок щодо важливої ролі інноваційних методів навчання в формуванні професійних компетенцій студентів-істориків. В статье дан анализ форм и методов развития инновационных технологий в историческом образовании на примере работы исторического факультета ХНПУ имени Г. С. Сковороды. Сделан вывод о важной роли инновационных методов обучения в формировании профессиональных компетенций студентов-историков. In the article the analysis of forms and methods of development of innovative technologies is given in historical education on the example of work of historical faculty of KHNPU of the name of G. S. Skovoroda. A conclusion is done about the important role of innovative methods of teaching in forming of professional jurisdictions of students-historians.
- ДокументГРОМАДЯНСЬКА ОСВІТА В УКРАЇНІ : ШЛЯХИ ТА ФОРМИ РЕАЛІЗАЦІЇ НА ІСТОРИЧНОМУ ФАКУЛЬТЕТІ ХНПУ ІМЕНІ Г. С. СКОВОРОДИ(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2012-11-01) Бережна, С. В.У статті розглянуто теоретичні та практичні засоби формування громадянознавчих компетенцій молоді на прикладі історичного факультету ХНПУ імені Г. С. Сковороди. В статье рассмотрены теоретические и практические средства формирования гражданских компетенций молодежи на примере исторического факультета ХНПУ имени Г. С. Сковороды. In the article theoretical and practical facilities of forming of civil jurisdictions of young people are considered on the example of historical faculty of HNPU of the name of G. S. Skovorody.
- ДокументД. І. ЯВОРНИЦЬКИЙ І ХАРКІВЩИНА : ПРОБЛЕМА ФОРМУВАННЯ СВІТОГЛЯДУ(Дніпропетровський національний університет ім. О. Гончара, вид-во "Ліра", 2015-02-12) Бережна, С. В.; Луценко, М. В.Розкрито харківський період у житті Д. І. Яворницького. Висвітлено вплив харківських науковців на формування світогляду дослідника. Раскрывается харьковский период в жизни Д. И. Яворницкого. Освещается влияние харьковских ученых на формирование мировоззрения исследователя. Disclosed Kharkiv period in the life of D. I. Yavornytsky. It is alleged that the early formation scientific reference D. I. Yavornytsky to the period of study at Kharkov University (1877–1881). Influence of the Kharkiv scientists is illuminated on forming of world view of researcher.It is noted that A. A. Potebnya, professor of Kharkov University, had a beneficial influence on the young D. I. Yavornytsky who participated in a student circle study the history, life and customs of the people, by the Ukrainian philologist. Undoubtedly, the formation of scientific interest and research methods Dmitry Yavornytsky had a significant impact lectures and works of M. Sumtsova. With great honor Yavornytsky treated his university professors. They linked the same scientific interests: folklore, ethnography, history, Zaporizhzhya Sich, creativity Shevchenko. They are consulted, supported and helped each other in life and work. M .F. Sumtsov gave a positive assessment of books D. I. Yavornytsky: «On the trail zaporozhtsev» (St. Petersburg, 1898). «Evening Star» (Ekaterinoslav 1910) Among scientists of Kharkiv University, which D. I. Yavornytsky also supported scientific relationships were, Y. K. Redin, I. Y. Ayzenshtok, V. I. Barvinsky, V. I. Biletska, V. Y. Dashkevich, etc.
- ДокументНавчально-методичний посібник "Безпека існування людини в навколишньому середовищі"(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Бережна, С. В.; Васильєва, М. В.; Микитюк, В. О.; Микитюк, С. О.Навчально-методичний посібник призначений для використання студентами з дисципліни "Безпека існування людини в навколишньому середовищі" – обов’язкової у навчальному плані підготовки здобувачів освітнього рівня бакалавр. Видання містить: конспект лекцій; комплекс необхідних матеріалів для проведення практичних (семінарських) занять; теми для самостійної роботи; тести для самоконтролю і самоперевірки знань; додатковий матеріал для підготовки до занять і організації самостійної роботи до модуля 1. Цивільний захист. Для студентів вищих навчальних закладів педагогічного спрямування. Учебно-методическое пособие предназначено для использования студентами по дисциплине "Безопасность существования человека в окружающей среде" - обязательной в учебном плане подготовки соискателей образовательного уровня бакалавр. Издание содержит конспект лекций; комплекс необходимых материалов для проведения практических (семинарских) занятий; темы для самостоятельной работы; тесты для самоконтроля и самопроверки знаний; дополнительный материал для подготовки к занятиям и организации самостоятельной работы к модулю 1. Гражданская защита. Для студентов высших учебных заведений педагогического направления. The educational-methodical manual is intended for use by students in the discipline "Safety of human existence in the environment" - mandatory in the curriculum for the preparation of applicants for the educational level of bachelor. The edition contains lecture notes; a set of necessary materials for conducting practical (seminar) classes; topics for independent work; tests for self-control and self-examination of knowledge; additional material for preparing for classes and organizing independent work for module 1. Civil protection. For students of higher educational institutions of the pedagogical direction.
- ДокументНАЦІОНАЛЬНЕ ВИХОВАННЯ СТУДЕНТІВ ЯК ФАКТОР ЦІЛІСНОГО ФОРМУВАННЯ ОСОБИСТОСТІ НА ІСТОРИЧНОМУ ФАКУЛЬТЕТІ ХНПУ ІМЕНІ Г. С. СКОВОРОДИ(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2009) Бережна, С. В.В статті висвітлюється тема національного виховання студентів як фактору цілісного формування особистості на історичному факультеті ХНПУ імені Г. С. Сковороди. Здійснення національно-патріотичного виховання молоді на історичному факультеті крізь призму навчальної, наукової, виховної роботи, розвитку козацького руху значно активізує розвиток національної самоповаги, патріотизму, ідеї збереження та розвитку національного відродження української держави, формує у них головні якості патріота України, вчителя, здатного на творчу і активну діяльність по вихованню учнівської молоді. В статье освещается тема национального воспитания студентов как фактора целостного формирования личности на историческом факультете ХНПУ имени Г. С. Сковороды. Осуществление национально-патриотического воспитания молодежи на историческом факультете сквозь призму учебной, научной, воспитательной работы, развития казачьего движения значительно активизирует развитие национального самоуважения, патриотизма, идеи сохранения и развития национального возрождения украинского государства, формирует у них главные качества патриота Украины, учителя, способного на творческую и активную деятельность по воспитанию учащейся молодёжи. The article highlights the issue of national education students as a factor in the holistic formation of the person, at the faculty of HNPU named after G. S. Skovoroda. The implementation of the national-Patriotic education of youth at the faculty of history through the prism of educational, scientific, educational work, development of the Cossack movement greatly stimulates the development of national self-respect, patriotism, ideas of preservation and development of Ukrainian national revival of the state, provides them with the main qualities of a patriot of Ukraine, teachers, capable of creative and active in educating young students.
- ДокументПольсько-українська культурна спадщина на Слобожанщині у фондах державних архівів Харківської, Полтавської і Сумської областей(Харків. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2019-11) Бережна, С. В.; Плахтєєва, В. І.Слобідська Україна - це єдиний регіон, який є прикладом толерантного столітнього міжнаціонального співіснування українського місцевого та іноземного населення. Тісні двосторонні українсько-польські контакти в галузі освіти, культури та науки мають глибокі історичні корені і свідчать про активну участь представників українського та польського народів у формуванні об'єднаного європейського історичного та освітньо-культурного простору. У статті подано аналіз документів, що зберігаються у державних архівних справах у Харківській, Сумській та Полтавській областях, польсько - українські відносини в освіті, культурі, мистецтві. Зроблено висновок про необхідність більш глибокого вивчення архівних матеріалів. Слобода Украина - уникальный регион, который является примером толерантного столетнего межэтнического сосуществования украинского местного и иностранного населения. Тесные двусторонние украинско-польские контакты в области образования, культуры и науки имеют глубокие исторические корни и свидетельствуют об активном участии представителей украинского и польского народов в формировании единого европейского историко-образовательного и культурного пространства. В статье дается анализ документов, хранящихся в государственных архивах Харьковской, Сумской и Полтавской областей. Польско-украинские отношения в сфере образования, культуры, искусства. Был сделан вывод о необходимости более глубокого изучения архивных материалов. Sloboda Ukraine is a unigue region, which is an example of a tolerant hundred-year interethnic coexistence of the Ukrainian local and foreign population. Close bilateral Ukrainian-Polish contacts in the field of education, culture and science have deep historical roots fnd testify to the active participation of representatives of the Ukrainian and Polish peoples in the formation of a u7nified European historical and educational-cultural space. The article provides an analysis of the documents stored sn the state arhives in Kharkiv, Sumy and Poltava regions Polish - Ukrainian relations in the fled of education, culture, art ets. The conclusion was made about the need for a deeper study of archival materials.
- ДокументПошуки буттєвої укоріненості людини у реаліях мультикультурного суспільства(ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2016) Бережна, С. В.Історичне пізнання в мультикультурному суспільстві формує відкритість особистості, спонукає її до розуміння та вивчення культурних цінностей інших народів. Воно ставить перед собою актуальні цілі та завдання, спрямовує особистість на конструктивний діалог з представниками інших соціокультурних спільнот. Историческое познание в мультикультурном обществе формирует открытость личности, побуждает ее к пониманию и изучению культурных ценностей других народов. Оно ставит перед собой актуальные цели и задачи, направляет личность на конструктивный диалог с представителями других социокультурных сообществ.
- ДокументПро підготовку майбутніх вчителів історії до інноваційної діяльності(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2017) Бережна, С. В.В статті висвітлено тему підготовки майбутніх вчителів історії до інноваційної діяльності. Інновації в навчанні – це нові методики викладання, нові способи організації змісту освіти, методи оцінювання освітнього результату. Завдання викладача полягає в тому, щоб навчити учнів йти шляхом самостійних знахідок і відкриттів. На даний час історична освіта в школі все більш націлена не на просте засвоєння фактів історії та їх причинно-наслідкових зв'язків, але на формування повноцінного історичного мислення. Головним елементом уроку історії сьогодні є робота з історичними джерелами, знайомство з різноманітними точками зору, що існують в науці з тих чи інших питань історичного розвитку, і як наслідок, вироблення власного погляду на ті чи інші суспільно-історичні проблеми. Таким чином, добираючи педагогічно доцільні методи навчання, викладачі факультету виходять з необхідності активізації внутрішніх сил та механізмів діяльності студентів з оволодіння теорією та практикою педагогічних інновацій, створення умов для забезпечення творчої атмосфери навчальної роботи. Це обумовлює пошуки змісту іноваційних технологій підготовки студентів до впровадження освітніх технологій, які є синтезом науково обґрунтованого та раціонально відібраного інформаційного матеріалу та активних форм навчання. В статье освещена тема подготовки будущих учителей истории к инновационной деятельности. Инновации в обучении - это новые методики преподавания, новые способы организации содержания образования, методы оценки образовательного результата. Задача преподавателя состоит в том, чтобы научить учащихся идти путем самостоятельных находок и открытий. В настоящее время историческое образование в школе все более нацелено не на простое усвоение фактов истории и их причинно-следственных связей, а на формирование полноценного исторического мышления. Главным элементом урока истории сегодня является работа с историческими источниками, знакомство с различными точками зрения, существующие в науке по тем или иным вопросам исторического развития, и как следствие, выработки собственного взгляда на те или иные общественно-исторические проблемы. Таким образом, выбирая педагогически целесообразные методы обучения, преподаватели факультета исходят из необходимости активизации внутренних сил и механизмов деятельности студентов по овладению теорией и практикой педагогических инноваций, создание условий для обеспечения творческой атмосферы учебной работы. Это обусловливает поиски содержания инновационных технологий подготовки студентов к внедрению образовательных технологий, является синтезом научно обоснованного и рационально отобранного информационного материала и активных форм обучения. The article highlights the topic of preparing future history teachers for innovation. Innovations in learning are new teaching methods, new ways of organizing the content of education, methods for assessing educational outcomes. The task of the teacher is to teach students to follow the path of independent discoveries and discoveries. Currently, historical education in schools is increasingly aimed not at simply assimilating the facts of history and their cause-effect relationships, but at forming a full-fledged historical thinking. The main element of the history lesson today is working with historical sources, getting to know different points of view existing in science on various issues of historical development, and as a result, developing your own view of certain social and historical problems. Thus, choosing pedagogically appropriate teaching methods, faculty teachers proceed from the need to intensify the internal forces and mechanisms of students' activity in mastering the theory and practice of pedagogical innovations, creating the conditions for ensuring a creative atmosphere of educational work. This conditions the search for the content of innovative technologies for preparing students for the implementation of educational technologies, is a synthesis of scientifically sound and rationally selected information material and active forms of learning.
- ДокументРоль музеїв у формуванні ціннісних орієнтацій сучасної молоді: філософсько-антропологічний аналіз(Харків. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2019) Бережна, С. В.В статті проведено філософсько-антропологічний аналіз функціонування музею. Зазначено, що світоглядні , які спостерігаються в сучасному світі пов’язані з впровадженням філософсько-культурологічної парадигми, де центральне місце відведено людині. Музейна комунікація є своєрідним феноменом, що відбивається на житі людини, механізмах формування індивідуальної та суспільної свідомості, національному менталітеті. Завдяки речовій формі передачі інформаці здійснюються операції з «ідеальними предметами», які представляють цінності певної соціальної групи, етносу, індивіда, відбувається формування особистості. Розкрито роль музеїв у формуванні ціннісних орієнтацій молоді, адже сучасні музеї є важливими осередками культурно-просвітницької діяльності, освіти й навчання. Зазначено, що творча інтерпретація музейних пам’яток здатна виявити трансцедентну сутність речей, перемкнути кут зору сучасника з актуально-соціального на культурно-історичні, тим самим перетворити образне експозиційне середовище на канал комунікації. Призначення музеїв відбивається у можливості надавати молоді ідейну, інтерактивну та матеріальну платформи для глибшого пізнання своєї етнічної ідентичності та сформувати мультикультурні компетенції. Схарактеризовано основні напрямки:антропологізм, толерантність, співчуття та повага до «Інших», самоповага до власної історії та культури тощо. Зазначено, що зараз відбувається становлення культурно- антропологічної картини розвитку людства і суспільства, що спирається на універсальні цінності та смисли. Музейна комунікація є соціокультурною технологією утворення нового якісного ступеня цивілізаційного розвитку суспільства, де стратегічним є урахування ментальних особливостей народу.Зроблено висновок, що музеї, як феномен культурної, національної, історичної пам’яті можуть стати дієвим інструментом для покращення розуміння сьогоднішнього світу та людини у світі. В статье проведен философско-антропологический анализ функционирования музея. Отмечено, что музейная коммуникация является своеобразным феноменом, который отражается в механизмах формирования индивидуального и общественного сознания, национальном менталитете. Раскрыта роль музеев в формировании ценностных ориентаций молодежи. Отмечено, что задача музеев отражается в возможности предоставлять молодежи мировоззренческую, интерактивную и материальную платформы для более глубокого познания своей этнической идентичности и сформировать мультикультурные компетенции. Охарактеризованы основные направления: антропологизм, толерантность, сострадание и уважение к «Другим», самоуважение к собственной истории и культуре и т.п. Отмечено, что сегодня происходит становление культурно - антропологической картины развития человека и общества, опирающегося на универсальные ценности и смыслы. Сделан вывод, что музеи, как феномен культурной, национальной, исторической памяти могут стать эффективным инструментом для улучшения понимания сегодняшнего мира и человека в мире. The article deals with the philosophical and anthropological analysis of the functioning of the museum. It is noted that the outlook changes that are observed in the modern world are connected with the implementation of the philosophical and cultural paradigm, where the central place is reserved for a person. Museum communication is a peculiar phenomenon that is reflected in human life, mechanisms of formation of individual and social consciousness, national mentality. Thanks to the real form of information transmission operations are carried out with "perfect objects" that represent the values of a particular social group, ethnic group, individual, and the formation of a personality. The role of museums in shaping the value orientations of youth is revealed, because modern museums are important centers of cultural and educational activity, education and training. It is noted that the creative interpretation of museum monuments is capable of detecting the transcendental nature of things, switching the viewer's perspective on the actual - social to the cultural - historical, thus transforming the imaginative exposition environment into the communication channel. The purpose of museums is reflected in the ability to provide young people with an ideological, interactive and material platform for a deeper understanding of their ethnic identity and to form multicultural competencies. The main directions are described: anthropologism, tolerance, compassion and respect for "Others", self-respect for own history and culture, and others like that. It is noted that now the formation of the cultural and anthropological picture of the development of humanity and society, based on universal values and meanings, is underway. Museum communication is a socio-cultural technology for the formation of a new qualitative degree of civilizational development of a society, where the strategic consideration is to take into account the mental characteristics of the people. It is concluded that museums, as a phenomenon of cultural, national, historical memory, can become an effective tool for improving the understanding of today's world and man in the world.
- ДокументРОЛЬ НАУКОВИХ ШКІЛ У СУЧАСНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-03-29) Бережна, С. В.У публікації розглянуто роль наукових шкіл в сучасному університеті. Наукові школи об'єднують дослідників та студентів навколо конкретної галузі знань чи проблематики, вони є важливим інструментом стимулювання наукових відкриттів, забезпечують якісну освіту та сприяють професійному зростанню як студентів, так і молодих учених. Зазначено, що наукові школи відіграють ключову роль у сучасному університеті, сприяючи розвитку наукових досліджень, освіти та професійного зростання. Інноваційні підходи, такі як використання сучасних технологій, практико-орієнтовані програми та глобальна співпраця, допомагають науковцям ефективно реагувати на виклики сучасного світу та готувати кваліфікованих фахівців, здатних вирішувати складні наукові та практичні завдання. The publication examines the role of research schools in a modern university. Research schools bring together researchers and students around a specific field of knowledge or issue, they are an important tool for stimulating scientific discoveries, providing quality education and promoting professional growth of both students and young scientists. It is noted that scientific schools play a key role in a modern university, contributing to the development of research, education and professional growth. Innovative approaches, such as the use of modern technologies, practice-oriented programmes and global cooperation, help scientists to respond effectively to the challenges of the modern world and train qualified specialists capable of solving complex scientific and practical problems.
- ДокументРОЛЬ ОРГАНІВ СТУДЕНТСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ В НАВЧАЛЬНО–ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСІ ІСТОРИЧНОГО ФАКУЛЬТЕТУ ХНПУ ІМЕНІ Г. С. СКОВОРОДИ(ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2013-11-11) Бережна, С. В.В статті надано аналіз ролі та місця органів студентського самоврядування в сучасних вищих навчальних закладах на прикладі історичного факультету ХНПУ імені Г. С. Сковороди. Звертається увага на значну нормативно-правову базу дослідження. Зроблено висновок щодо проблем у галузі забезпечення систематичної роботи органів студентського самоврядування на рівні студент – студент та студент – викладач. В статье дан анализ роли и места органов студенческого самоуправления в современных высших учебных заведениях на примере исторического факультета ХНПУ имени Г. С. Сковороды. Обращается внимание на значительную нормативно-правовую базу исследования. Сделан вывод о проблемах в области обеспечения систематической работы органов студенческого самоуправления на уровне «студент – студент» и «студент – преподаватель». This paper analyzes the role and place of the student government in modern higher education as an example of historical faculty KNPU name G. S. Skovoroda. Attention is drawn to significant regulatory - legal framework of the study. The conclusion about the problems in the field of systematic work of the student government at the level of «student – student» and «student – teacher».
- ДокументСОЦІАЛЬНІ МЕРЕЖІ ЯК ІНСТРУМЕНТ ПРОФОРІЄНТАЦІЙНОЇ РОБОТИ З АБІТУРІЄНТАМИ ЗВО(Народна українська академія, 2021-02-12) Бережна, С. В.У статті розглядається роль соціальних мереж як сучасного інструменту профорієнтаційної роботи закладів вищої освіти. Майбутні студенти університету - це покоління, яке занурюється в соціальні мережі та цифрові технології. І більшість абітурієнтів використовують ці технології як інформаційний генератор інформації, в тому числі і як метод вибору майбутнього університету. Сучасні соціальні мережі створюють простір дозвілля, інформування, діалогу. Найпопулярнішими соцмережами є: YouTube, Facebook, Instagram, Telegram та ТikTok. У процесі роботи з соцмережами обов'язково слід враховувати цільову аудиторію, на яку на яку спрямована інформація - батьки, абітурієнти, їхні друзі. Завдяки постійній присутності в житті користувачів, соціальні мережі надають рішенням соціальний вплив. В майбутньому вони будуть тільки прогресувати, в найближчими роками нас очікує стрімкий розвиток цього цікавого явища сучасності. In the article is examined role of social networks as a modern instrument of work of establishments of higher education. Future students of university are a generation that submerges in social networks and digital technologies. And most university entrants use these technologies as information generator, including as a method of choice of future university. Modern social networks create space of leisure, informing, dialogue. Most popular соцмережами is: YouTube, Facebook, Instagram and Telegram and ТікТок. In-process соцмереж necessarily it follows to take into account a target audience, on that the directed information is parents, university entrants, their friends. Due to the permanent being in life of the users, social networks give decision social influence. In the future they will only make progress, in the nearest years we are expected by rapid development of this interesting phenomenon of contemporaneity.
- ДокументСТАНОВЛЕННЯ ІСТОРИЧНОЇ КОМПАРАКТИВІСТИКИ ЯК МЕТОДОЛОГІЇ ТА АНТРОПОЛОГІЧНОЇ ЕПІСТОМОЛОГІЇ(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, вид-во Віровець А. П. «Апостроф», 2016-11-29) Бережна, С. В.У роботі розглядається розвиток історичної компаративістики як методології та антропологічної епістемології. Зроблено висновок, що у методологічному плані дослідження історичної компаративістики ускладнюється тим, що в своєму освітньому вимірі вона виступає одночасно предметом і методом теоретичного аналізу. В работе рассматривается развитие исторической компаративистики как методологии и антропологической эпистемологии. Сделан вывод, что в методологическом плане исследования исторической компаративистики осложняется тем, что в своём образовательном измерении она выступает одновременно предметом и методом теоретического анализа. This paper examines the historical development of comparative literature as an anthropological methodology and epistemology. It is concluded that in methodological terms the study of historical comparative studies is complicated by the fact that, in its educational dimension, it is both a subject and method of theoretical analysis.
- ДокументСХІДНІ ГІДРОНІМИ ХАРКІВЩИНИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-03-24) Бережна, С. В.; Дьякова, О. В.У публікації проаналізовано номінації річок (потамонімів) Харківської області тюркомовного походження. Констатовано, що більшість їх має тлумачення ріка, вода, холодна, чиста або брудна вода. Лише у деяких випадках гідроніми мають історичне забарвлення, як-то річки Ізюмець або Дуванка. The article analyses the nominations of rivers (potamonyms) of Kharkiv region of Turkic origin. It is stated that most of them have the interpretation of river, water, cold, clean or dirty water. Only in some cases do the hydronyms have a historical colouring, such as the rivers Izyumets or Duvanka.
- ДокументФІЛОСОФІЯ ГРИГОРІЯ СКОВОРОДИ І СУЧАСНИЙ АКСІОЛОГІЧНИЙ ДИСКУРС(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Бережна, С. В.У публікації розглянутоі ціннісні орієнтації, мотивацію та цільові орієнтири сучасної української людини крізь аксіологічну призму філософсько-антропологічного вчення Г. Сковороди. Багатоаспектність філософії серця видатного українського просвітника є етико-аксіологічним орієнтиром для поглибленої рефлексії дискурсу гідності в суспільстві, що відстоює своє право на незалежність. Зазначено, що провідною є філософія Григорія Сковороди, характерною особливістю філософської системи є об’єднання людини і світу. У філософському параметрі це означає формування монолітної філософії, яка поєднує етику, онтологію, філософський досвід і духовну поведінку. Сталим є звернення Г. Сковороди до «голосу серця», що свідчить про початок формування його людиноцентризму у сфері національної основи та стає альтернативою раціоналістично-об’єктивістському методу в обстоюванні непохитного значення, першочерговості індивідуально-особистісної й мультикультурної унікальності людського буття. The publication examines the value orientations, motivation, and target orientations of the modern Ukrainian person through the axiological prism of the philosophical and anthropological teaching of H. Skovoroda. The multifaceted philosophy of the heart of an outstanding Ukrainian of an educator is an ethical and axiological reference point for an in-depth reflection of the discourse of dignity in a society that defends its right to independence. It is noted that the leading philosophy is the philosophy of Hrigory Skovoroda, a characteristic feature of the philosophical system is the unification of man and the world. In a philosophical setting, this means the formation of a monolithic philosophy that combines ethics, ontology, philosophical experience, and spiritual behavior. H. Skovoroda's appeal to the "voice of the heart" is constant, which indicates the beginning of the formation of his human-centrism in the sphere of the national foundation and becomes an alternative to the rationalist-objectivist method in arguing for the unshakable importance, primacy of the individual-personality and multicultural uniqueness of human existence.
- ДокументХАРКІВСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ ІНСТИТУТ ТА ШКОЛА : З ІСТОРІЇ ФОРМУВАННЯ ВЗАЄМОВІДНОСИН У ПОВОЄННІ ЧАСИ(ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, ПФ «Колегіум», 2016) Бережна, С. В.; Кучемко, М. М.У статті аналізується процес повоєнного відродження й наступний розвиток зв’язків педагогічного колективу Харківського державного педагогічного інституту імені Г. С. Сковороди зі школами Харкова й області. Значна увага приділяється становленню та постійному вдосконаленню форм і методів цієї діяльності, упровадженню в практичну діяльність учителів провідних технологій навчання й виховання учнів, стабільній підтримці зв’язків інституту з його випускниками, надання їм допомоги в удосконаленні педагогічної майстерності. В статье анализируется процесс послевоенного возрождения и последующего развития связей педагогического коллектива Харьковского педагогического института имени Г. С. Сковороды со школами Харькова и области. Большое внимание уделяется становлению и постоянному совершенствованию форм и методов этой работы, внедрению в практику работы учителей передовых технологий обучения и воспитания школьников, стабильному поддержанию связей института с его выпускниками, оказанию им помощи в совершенствовании педагогического мастерства.
- ДокументЦифровізація наукової бібліотеки ЗВО: сучасний стан та перспективи(Харкiвський національний унiверситет радiоелектронiки, Харкiвський національний педагогічний університет ім. Г. С. Сковороди, Харківський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, Приватна фірма «Колегіум», 2023) Бережна, С. В.; Коробкіна, О. Г.Присвячено питанню цифровізації наукових бібліотек закладів вищої освіти. Проаналізовано публікації, які досліджують сучасний стан і перспективи цифрової трансформації бібліотек України, зокрема університетських бібліотек. Доведено, що цифровізація визначає вектор розвитку університетської бібліотеки, суттєво впливає на модель бібліотечної діяльності, трансформацію традиційних функцій наукової бібліотеки. Наведено приклади зберігання та оновлення традиційних бібліотечних фондів, а також забезпечення їх доступності за допомогою цифрових технологій в науковій бібліотеці Харківського національного педагогічного університету ім. Г. С. Сковороди. Проаналізовано напрями міжнародної співпраці та партнерства зі світовими бібліотеками та інституціями, які працюють у сфері цифрових технологій. Особливу увагу приділено можливостям використання науковцями міжнародних баз даних Scopus, Web of Science, ScienceDirect, ресурсів платформи Research4Life в бібліотеках ЗВО. Наголошено на перевагах цифровізації бібліотек закладів вищої освіти, а саме: зручному доступі до інформації для користувачів бібліотеки, збільшенню асортименту бібліотечних послуг, відкритому доступі до оцифрованих рідкісних і цінних видань, ефективному використанні бібліотечного простору, широкому використанню бібліотечних ресурсів, збільшенню числа дистанційних користувачів бібліотеки. Уточнено роль цифрової присутності бібліотеки ХНПУ ім. Г. С. Сковороди (електронний каталог, електронний архів університету, інформаційно-пошуковий ресурс «Наукометричні профілі науковців» тощо) в освітньо-науковому просторі університету. Розглянуто шляхи співпраці з вітчизняними бібліотеками та інституціями, які працюють у сфері цифрових технологій. Доведено результативність популяризації ресурсів наукової бібліотеки через соціальні мережі. Наголошено на важливості підвищення ефективності роботи бібліотек ЗВО шляхом змін у способах доступу до інформації. The article is devoted to the issue of digitalization of scientific libraries of higher education institutions. The publications were investigating the current state and prospects of Ukrainian libraries digital transformation, university libraries were actually analyzed. It is proved that digitization determines the vector of development of the university library, significantly affects the model of library activity, the transformation of the traditional functions of the scientific library. There are some examples of storage and renewal of traditional library funds, and ensuring their availability with the help of digital technologies in the scientific library of H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. The areas of international cooperation and partnership with world libraries and institutions which are working in the field of digital technologies were analyzed. Special attention was paid to the possibility that scientists can use international databases Scopus, Web of Science, ScienceDirect, resources of the Research4Life platform in the libraries of higher education institutions. It is emphasized some advantages of digitalization of libraries of higher education institutions, such as: a convenient access to information for library users, increasing the range of library services, open access to the digitized rare and valuable publications, effective use of library space, wide use of library resources, increasing the amount of online library users. The role of the digital presence of the library of H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University (electronic catalogue, electronic archive of the university, information and search resource "Scientometric profiles of scientists", etc.) in the educational and scientific space of the university has been specified. Ways of cooperation with Ukrainian libraries and institutions working in the field of digital technologies were considered. The effectiveness of popularizing scientific library resources through social networks has been proven. The importance of improving the efficiency of higher education libraries through changes to access information was emphasized.
- ДокументЦІННОСТІ СУЧАСНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ: ЄВРОПЕЙСЬКИЙ І УКРАЇНСЬКИЙ ДОСВІД(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-06-14) Бережна, С. В.У публікації проаналізовано цінності сучасної педагогічної освіти. Цінності є ядром культури кожного народу, нації, суспільства. Поняття «цінність» є предметом теоретичних досліджень багатьох гуманітарних наук – філософії, соціології, психології, педагогіки, етики, естетики, економіки, політології тощо. Зазначено, що цінності є системотворчим ядром діяльності та внутрішнього духовного життя людини. У педагогічній освіті сформована система цінностей допомагає об’єднати суспільство й особистість, залучаючи їх до системи суспільних відносин. The publication analyzes the values of modern pedagogical education. Values are the core of the culture of every people, nation, society. The concept of "value" is the subject of theoretical research in many humanitarian sciences - philosophy, sociology, psychology, pedagogy, ethics, aesthetics, economics, political science, etc. It is noted that values are the system-creating core of a person's activity and inner spiritual life. The system of values formed in pedagogical education helps to unite society and the individual, involving them in the system of social relations.